ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۰:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۷۱۵

آغاز فروش بلیت قطارهای اربعین از امروز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) فروش بلیت قطارهای اربعین آغاز می‌شود. محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: قیمت بلیت این قطارها بسته به شرایطشان و خدمتی که به مسافران ارایه می‌کنند از حدود ۷۰ هزار تومان تا ۱۰۵ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. به گفته‌ او، اتوبوس‌هایی که از ایستگاه کرمانشاه تا مهران و بالعکس فعالیت می‌کنند، با قیمت ۱۰۵ هزار تومان مسافرن را جابه‌جا می‌کنند. مدیرعامل شرکت رجا افزود: در کنار جابه‌جایی‌های داخلی مسافران می‌توانند با خرید بلیت ترکیبی از مرز مهران تا نجف و سپس از کربلا به مهران با پرداخت ۵۶۰ هزار تومان حرکت کنند. او اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قطارهای این شرکت از ۲۷ مهر تا ۱۳ آبان، مسافران اربعین را جابه‌جا می‌کنند. مدیرعامل رجا ادامه داد: برای مسیر تهران –کرمانشاه ۱۳۴ رام قطار در نظر گرفته شده که مسافران را در طول این مدت به مقصد مرزهای زمینی کشور جابه‌جا خواهند کرد. رجبی  گفت: با هماهنگی صورت گرفته اتوبوس‌هایی مسافران را از کرمانشاه به سمت مرز مهران خواهند برد.

ممنوعیت صدور پروانه  تا ۵ سال صحت ندارد

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شورا و شهرداری اختیار اینکه محدودیتی برای صدور پروانه ساخت ایجاد کنند، ندارند.

به گزارش تعادل، محمد سالاری در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری که در فضای مجازی در خصوص توقف صدور پروانه ساختمانی تا پنج سال آینده منتشر شده، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌کدام از اعضای شورا در خصوص توقف پروانه مطلبی را مطرح نکرده‌اند؛ این موضوع در نشستی مطرح شده که در آن جلسه نیز اعلام شده با توجه به صدور پروانه‌های قابل توجه و بارگذاری‌های زیادتر از ظرفیت، طرح تفصیلی تا حدی اشباع شده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری اختیار اتخاذ چنین تصمیماتی را ندارند.

صدور 400 مجوز پرواز برای ایام اربعین

معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با بیان اینکه 50 هزار زائر اربعین حسینی از این فرودگاه عازم عراق می‌شوند، گفت: تاکنون 400 مجوز پرواز برای انتقال زائران ایرانی صادر شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، علی رستمی افزود: برای سهولت بیشتر در اعزام و پذیرش زائران اربعین، یکی از سالن‌های بخش شرقی ترمینال شماره یک مسافری فرودگاه امام (ره) به پروازهای نجف و بغداد اختصاص یافته است. رستمی با اشاره به آغاز عملیات پروازهای اربعین حسینی از 27 مهرماه در فرودگاه بین‌المللی امام (ره) بیان کرد: هفت شرکت هواپیمایی، اعزام زائران به عتبات عالیات را برعهده خواهند داشت که از این تعداد 75 درصد زئران ایرانی با شرکت‌های ایرانی و 25 درصد دیگر توسط شرکت «العراقیه» زائران را به نجف و بغداد منتقل خواهند کرد. او ادامه داد: به زئران اربعین حسینی توصیه می‌شود که پیش از حضور در فرودگاه با مراجعه به سایت‌های مربوطه از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود استعلام گرفته و با پرداخت فیش عوارض خروج از کشور به مبلغ 37 هزار و 500 تومان در همه شعب بانک ملی ایران، نسبت به تسهیل روند اعزام و پذیرش خود همکاری کنند.

پیش بینی باران در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران طی امروز و فردا (سه شنبه) در اکثر مناطق کشور اعلام کرد: برای تهران آسمان نیمه ابری خواهیم داشت و در برخی ساعات امروز رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. به گزارش تسنیم؛ فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (دوشنبه) در بخش‌هایی از جنوب غرب و شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت و همچنین برای استان‌های سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران پیش بینی شده است. او ادامه داد: برای سه شنبه در غرب، شمال‌غرب، مرکز، جنوب، جنوب شرقی در استان‌هایی مانند فارس، هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر بارش باران خواهیم داشت.

ارایه طرح  هوشمندسازی کیوسک‌های شهر به شورا

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: هوشمند کردن کیوسک‌های سطح شهر، خاص و نیاز شهروندان است به همین منظور درصددیم تا نسبت به بهسازی کیوسک‌های شهر تهران اقدام کنیم. به گزارش فارس، حمیدرضا تحصیلی در نشست مشترک با رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران که در خصوص ارایه لایحه هوشمندسازی کیوسک‌ها برگزار شد، گفت: در این جلسه ضمن آشنایی با مسائل مهم شهر، در خصوص ساماندهی کیوسک‌های شهر مباحثی مطرح شد.در این راستا مقرر شد تا لایحه هوشمندسازی کیوسک‌های شهر به سرعت تهیه و جهت تصویب به شورای شهر ارایه شود تا وضعیت کیوسک‌ها مطابق با استاندارد جهانی ساماندهی شود. کیوسک‌های شهر از لحاظ سازه باید استاندارد باشد ودر راستای رفع نیاز شهروندان این کیوسک‌ها به اینترنت رایگان، وای فای و مانیتور و سایر امکانات مجهز خواهد شد.

 

ارسال نظر