روسیه گیت کابوس ناتمام ترامپ

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۱:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۰۵۴
روسیه گیت
 کابوس ناتمام ترامپ

    نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر از همکاری یک مشاور ارشد دونالد ترامپ، با تیم تحقیقاتی مولر منتشر کرد؛ اتفاقی که ترامپ ادعا می‌کند از آن باخبر بوده و با هماهنگی او انجام شده است. آنطور که گفته شده، براساس این گزارش در ۹ ماه گذشته، مک‌گان، مشاور ارشد ترامپ، حداقل 3 بار با مولر پرسش و پاسخ داشته که مجموعا ۳۰ ساعت زمان برده‌اند و گفته شده که برخی از ابعاد اقدامات ترامپ را که تنها او می‌توانست افشا کند، فاش کرده است. در این روزنامه، این اقدام مک‌گان به عنوان یک تحول مهم بازتاب پیدا کرده چرا که برای یک مشاور حقوقی و وکیل چندان معمول نیست که این میزان از اطلاعات را درباره موکلی که در معرض تحقیقات قرار دارد، به یک بازرس افشا کند، در حالی که مک‌گان به صورت رسمی مشاور حقوقی ریاست‌جمهوری امریکاست.

    رپابلیکا:

مراسم دولتی تشییع جنازه قربانیان سقوط پل «موراندی» شهر جنوا ایتالیا با حضور مقامات بلندپایه سیاسی برگزار شد. این روزنامه، در صفحه اول خود با انتشار تصویری از این مراسم، به گزارشی درباره تشییع قربانیان پرداخت. طبق این گزارش، این مراسم در شرایطی برگزار شد که تعدادی از خانواده‌های قربانیان این حادثه در اعتراض به مقامات دولتی در این برنامه شرکت نکردند و ترجیح دادند مراسم خصوصی برگزار کنند. همچنین در این مراسم از آتش‌نشان‌ها نیز تجلیل و تشییع 2 آلبانیایی مسلمان نیز، با آداب خاکسپاری اسلامی برگزار شده است. آنطور که گفته شده، برخی از خانواده‌های قربانیان دولت جوزپه کونته را مسوول این حادثه می‌دانند و دولت را سرزنش می‌کنند که با اهمال باعث بروز این «فاجعه» شده است. دولت نیز شرکت سازنده پل را مورد انتقاد قرار داده و این شرکت را مسوول این حادثه معرفی کرده است.

    ساندی‌تایمز:

بوریس جانسون، که چندی پیش با توهین به زنان برقع‌پوش، از سوی بسیاری افراد متهم و وادار به عذرخواهی شده بود، از مسجدی در غرب لندن بازدید کرد. طبق گزارش ساندی‌تایمز، او در این بازدید، سخنانی به زبان آورده که تشدید اسلام‌هراسی را به‌دنبال داشته است. آنطور که گفته شده، پس از سخنان جدید جانسون، بسیاری افراد در صفحه فیس‌بوکش از او انتقاد و مخالفت خود را با اسلام هراسی ایجاد شده از سوی او اعلام کرده‌اند. پیش از این نیز، در ماجرای اختلاف بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با یک رسانه، به زنان مسلمان و حجاب آنها توهین کرده و زنانی را که نقاب بر چهره می‌زنند به صندوق پست تشبیه کرده بود.

 

 

ارسال نظر