شاخص‌ها به مدار نزول برگشتند

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۴۰
شاخص‌ها به مدار نزول برگشتند

گروه بورس|

روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ریزش 450 واحدی مواجه شد و عدد این شاخص را به 130 هزار و 476 واحدی رساند. در این روز اما شاخص‌های هم وزن که شامل شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن می‌شوند، بر خلاف سایر شاخص‌ها، ‌روند مثبت داشتند و به ترتیب 43 و 30 واحد رشد کردند. این موضوع در حالی که شاخص قیمت وزنی ارزشی به تبع از شاخص کل 132 واحد ریزش داشت و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز رو به نزول بودند، حکایت از آن دارد که حرکت کلی سهام بازار روند مثبت داشت اما نزولی شدن روند حرکتی شرکت‌های بزرگ بازار باعث شد که شاخص کل نزولی شود یا به قول تحلیلگران شاخص در فاز اصلاح بماند.

از سویی دیگر دیروز ۵ نماد فولاد با ۲۳۷ واحد، پارس با ۱۲۳ واحد، شبندر با ۱۱۵ واحد، وغدیر با ۷۱ واحد و تاپیکو با ۶۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی و ۲ نماد همراه با ۱۵۷ واحد و رانفور با ۱۱۲واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی چهارشنبه بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای سکرما، فاذر، رانفور، شسپا، فروس، کدما و وبیمه بیشترین افزایش قیمت و نمادهای کحافظ، فلامی، شدوص، خنصیر، کاما، سخزر و لبوتان بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس، در ۹۰ هزار و ۹۴۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۵۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۹۸ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل، روند

کاهشی داشت.

 تغییر مالکیت 90 میلیون سهم در فرابورس

آخرین روز این هفته کاری در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس با دست‌به دست شدن بیش از

5 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 4 هزار و 720 میلیارد ریال به پایان رسید که «اخزا610» پس از «شستا003» و «شستا004» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. از سوی دیگر تابلو تسهیلات مسکن میزبان معامله بیش از

75 هزار ورقه به ارزش افزون بر 50 میلیارد ریال بود که تسه تیر 97 همچنان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان سایر تسه‌ها به خود اختصاص داد. رصد قیمت تسه‌ها در این تابلو بیانگر ریزش آنها در معاملات روز گذشته و داد‌و‌ستد اوراق تسهیلات مسکن در دامنه 600 تا 672 هزار ریالی است. به‌علاوه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روزی که گذشت به استقبال نقل و‌انتقال بیش از 9 میلیون ورقه به ارزش بیش از 145 میلیارد ریال رفتند که نماد «آکورد» بیشترین حجم معاملاتی را در میان سایر نماد‌های این صندوق‌ها در اختیار گرفت. در همین حال نگاهی به معاملات سهام در بازار فرابورس بیانگر تغییر مالکیت بالغ بر 254 میلیون سهم به ارزش 920 میلیارد و 330 میلیون ریال در دو بازار اول و دوم است که تغییر مالکیت بیش از 90 میلیون سهم به ارزش بیش از 152 میلیارد ریال در نماد «ذوب» منجر به رقم خوردن بیشترین حجم و ارزش معاملاتی برای این نماد شد.همچنین بازار پایه شاهد دست‌به دست شدن نزدیک به 179 میلیون سهم به ارزش بیش از 313 میلیارد ریال بود که نماد «شپلی» متعلق به تابلو ج با حجم معاملات بیش از 30 میلیون ورقه‌ای، بیشترین حجم معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

 

 

ارسال نظر