اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰

فستیوال نوآوری‌های صنعت آرایشی

پایگاه خبری اتاق تهران  فستیوال نوآوری‌های صنعت آرایشی و بهداشتی در محل اتاق تهران برگزار شد. این رویداد که به همت معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران برپا شد، فرصتی بود تا خالقان کسب‌و‌کار و استارتاپ‌های صنعت آرایشی و بهداشتی به همراه صاحبان صنعت و سرمایه، گرد هم آمده و امکان سرمایه‌گذاری و تجاری‎سازی طرح‌های فناورانه در این حوزه را بررسی کنند. فستیوال نوآوری رویدادی است که در آن خالقان ایده‌های نو‌آ، طرح‌های خود را برای جلب نظر سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت به معرض معرفی و نمایش می‌گذارند. اتاق تهران در سال جاری دو فستیوال نوآوری را برپا کرد که فستیوال نوآوری‌های صنعت آرایشی و بهداشتی با همکاری مرکز فن‌بازار ملی ایران، پارک فناوری پردیس، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران برگزار شد. مدیر کسب‌وکار نوین اتاق تهران با بیان اینکه به دنبال فراخوان به استارتاپ‌ها و بنگاه‌های فناورانه بیش از 70 طرح به دبیرخانه فستیوال نوآوری‌های صنعت آرایشی و بهداشتی ارسال شد، گفت: در روز برگزاری این رویداد، از این تعداد هشت طرح برای ارائه در این فستیوال انتخاب شد و خالقان این طرح‌ها توانستند برای جلب سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی، طرح‌های خود را تشریح کنند. امید هاشمی افزود: از جمله موضوعات ارائه شد در جلسات معرفی این محصولات، مدل مشارکتی و نیز میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرا و پیاده‌سازی طرح‌ها بود. در این رویداد، صاحبان طرح‌های منتخب این فرصت را پیدا کردند تا در حضور مستقیم سرمایه‌گذاران و مدیران بنگاه‌های تولیدی به مدت هشت دقیقه به رونمایی و معرفی دستاوردهای فناورانه خود بپردازند و به سوالات علاقه‌مندان به خرید و سرمایه‌گذاری روی این طرح‌های خلاقانه، پاسخ دهند.

پابرجایی معضلات فولادی‌ها

پایگاه خبری اتاق ایران  در آخرین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۹۶ مکانیسم عرضه و تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس و خارج از بورس کالا بررسی و مقرر شد کارگروهی با حضور وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و سندیکای مربوطه تشکیل شود و مشکلات را مطرح و جمع‌بندی کند. براین اساس دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی معتقد است بورس کالا به عنوان داور بی‌طرف عمل نکرده بلکه همزمان نقش بازیکن و داور را اجرا می‌کند. امیرحسین کاوه بیان کرد: تمام صنایع تکمیلی پایین‌دستی بخش خصوصی به علت حاکمیت صنایع مادر خصولتی مجبور هستند مواد اولیه خود را گران بخرند. او ضمن اعتقاد به اینکه بورس کالا به عنوان داور بی‌طرف عمل نکرده است، ادامه داد: بورس کالا همزمان نقش بازیکن و داور را اجرا می‌کند. اتاق ایران تصمیم گرفت برای رفع مشکلاتی از جمله مشکلات ساختاری و محتوایی، این موضوع را به شورای گفت‌وگو ببرد و در این شورا مشکلات بورس کالا از جمله موضوع انحصار مطرح شد. دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی در این باره توضیح داد: بسیاری از عرضه‌کنندگان بورس کالا یا خریدار انحصاری دارند یا فروشنده انحصاری هستند و همین موضوع باعث شده شاهد قیمت عادلانه نباشیم؛ در حالی که طبق قوانین بورس کالا، پذیرش کالاهایی که عرضه‌کننده یا تقاضاکننده انحصاری دارد، ممنوع است ولی هیات‌مدیره بورس کالا به این ممنوعیت توجه نکرده‌اند چرا که شامل خودشان نیز می‌شود. کاوه معتقد است برخی قوانین مهم که در برنامه پنجم توسعه آمده، از جمله ادغام اتاق‌های پایاپای، اجرا نشده است. او تصریح کرد: اتاق پایاپای باید در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادغام می‌شده که تا این لحظه در بورس کالا ادغامی صورت نگرفته است. از طرفی دیگر، در بورس کالا با معاملاتی مواجه هستیم که هیچ آیین‌نامه قانونی برای آن تعریف نشده ا است؛ معاملاتی به نام مچینگ که حجم 70 درصدی در بورس کالا را شامل می‌شود.  به گفته او این معاملات بی‌قانون و بدون آیین‌نامه مدون است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صراحتا از بورس کالا درخواست دارد آیین‌نامه آن را منتشر کند.

تاثیر نوسان نرخ ارز بر گوشی تلفن همراه

پایگاه خبری اتاق اصناف  رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم‌جانبی معتقد است: افزایش قیمت‌های گوشی‌های همراه در روزهای پایانی سال به دلیل نوسان نرخ ارز است. مهدی محبی در مورد تغییر مشهود قیمت گوشی‌های همراه در روزهای اخیر می‌گوید: واقعیت این است که با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت گوشی‌های همراه هم دچار تغییر می‌شوند. این علت اصلی افزایش قیمت است و البته تنها دلیل نیست. او ادامه داد: قانون عرضه و تقاضا یکی از ارکان اصلی تغییر قیمت در زمان‌های مختلف است. در بازار سالم، عرضه و تقاضا تاثیر زیادی روی قیمت‌ها دارد. شب عید هم از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل استقبال و تقاضای زیاد مردم برای خرید گوشی‌، شاهد نوسان قیمت‌ها هستیم. رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم‌جانبی در مورد طرح رجیستری و برندهایی که به زودی شامل این طرح خواهند شد، هم می‌گوید: گوشی‌های همراه «نوکیا» و «سونی» تا تاریخ ۲۶ اسفندماه شامل این طرح می‌شوند و چند برند دیگر چون «هواوی» پس از آن مشمول رجیستری است و در آینده‌یی نه چندان دور این طرح شامل تمام برندهای گوشی همراه در کشور خواهد شد. محبی درمورد تاثیر طرح رجیستری روی قیمت گوشی‌های همراه هم گفت: به هر حال این طرح موجب افزایش مالیات روی قیمت گوشی‌های همراه می‌شود و واردات قانونی و زیرنظر دولت اتفاق می‌افتد. به یک گوشی تلفن همراه با هر قیمت، رقمی معادل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظر