برای برقراری امنیت نباید به هر اقدامی دست زد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۲۵
برای برقراری امنیت نباید 
به هر اقدامی دست زد

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات نمی‌تواند برای برقراری امنیت به هر اقدامی دست بزند و خود را از احکام دین مستثنا بداند و مرتکب معصیت شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی در همایش فقه اطلاعاتی که در قم برگزار شد با بیان اینکه راهکارها و راهبردهای امنیتی در معرض فکر و اندیشه صاحب‌نظران علوم مختلف قرار می‌گیرد، افزود: امروزه مقوله امنیت صرفا حرفه یا فن نیست و همچون مساله مدیریت به علم تبدیل شده است و فعالان حوزه امنیت باید از افکار صاحب‌نظران بهره‌برداری کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیات الهی و روایاتی از معصومین علیهم‌السلام درباره لزوم رعایت مسائل شرعی و مکارم اخلاق خاطرنشان کرد: انجام محرمات با هدف رسیدن به اهداف، محکوم به شکست است و اگر بخواهیم به پیروزی و موفقیت دست یابیم باید احکام شرع، قانون و اخلاق را رعایت کنیم.

علوی با اشاره به اینکه با مسائل و موضوعات نوپدید در عرصه اطلاعاتی مواجهیم، افزود: مرزهای اقدامات اطلاعاتی و حقوق و اختیارات شرعی آن را حوزه علمیه باید مشخص و ریل‌گذاری کند. دستگاه اطلاعاتی علاوه بر فقه نیازمند فلسفه اطلاعاتی است تا حکمت و چرایی احکام نیز مشخص شود. فقه اطلاعاتی قابلیت تبدیل شدن به رشته علمی را دارد و می‌تواند به‌عنوان درس خارج فقه تدریس شده و احکام آن استخراج و تجمیع شود.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به عرفان‌های نوظهور و دین گریزی در برخی مناطق افزود: دستگاه اطلاعاتی متوجه فعالیت این گروه‌هاست اما تدبیر این مسائل، مباحثه و ترویج عقاید حقه وظیفه علمای دین است و وزارت اطلاعات همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.

 

ارسال نظر