روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۷۲

 اطلاعیه وزارت اطلاعات درخصوص انهدام تروریست‌ها؛روابط عمومی وزارت اطلاعات| روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌یی از درگیری با یک گروه تروریستی در پیرانشهر و دستگیری اعضای این تیم خبر داد. به گزارش وزارت اطلاعات، متن این اطلاعیه بدین شرح است: به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند یک تیم مسلح تروریستی که با ماموریت انفجار، کشته‌سازی و قتل مردم بی‌گناه برای تداوم‌بخشی به اغتشاشات اخیر وارد ایران شده بود در پیرانشهر تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت که حین دستگیری با سپر قرار دادن یک خانم روستایی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران اعزامی کردند و طی آن سه نفر از سربازان گمنام امام زمان (عج) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.  در جریان این درگیری یک نفر از تروریست‌ها دستگیر و چند نفر از آنها نیز زخمی شدند. همچنین تعدادی ادوات شامل پنج قبضه سلاح کلاشنیکف و خشاب مربوطه، چهار قبضه نارنجک، لباس نظامی، کوله‌پشتی تجهیزات نظامی و دفترچه یادداشت حاوی رهنمود لازم برای ایجاد ناامنی و اغتشاش کشف و ضبط گردید.

 اعتراضات مردم بحق بود؛ایسنا| خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: دیدیم که وقتی فضای مجازی محدود شد فتنه فروکش کرد، نگویید که ما با فضای مجازی مخالفیم، ما با فضای مجازی که کلیدش در دست نظام باشد، موافقیم. سیداحمد خاتمی در ادامه گفت: شروع اغتشاشات از اعتراضات بحق مردمی بود، اعتراضات مردم بحق بود. مال‌باخته‌هایی بودند که می‌گفتند اگر موسسات مالی مجوز داشتند که باید پول‌های‌مان را بدهید که می‌گویند 98درصد پول‌ها را به مردم داده‌اند. بعد می‌گفتند اگر این موسسات مجوز نداشته چرا جلوی چشم شما چندین سال کار می‌کردند.

 تعدادی از دانشجویان همچنان بازداشت هستند؛ایلنا| معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان همچنان بازداشت هستند، گفت: در حال پیگیری وضعیت دانشجویان از طریق حراست وزارت علوم و دانشگاه تهران هستیم. غلامرضا غفاری، با اشاره به ناآرامی‌های روزهای گذشته در خیابان‌های انقلاب و ولیعصر و همچنین رو به روی دانشگاه تهران اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه تهران دیگر التهاب خاصی ندارد و فضا آرام است. تعداد زیادی از دانشجویانی هم که در روزهای اول ناآرامی‌ها بازداشت شده بودند، آزاد شدند‌ و آزادی تعداد باقی مانده از دانشجویان نیز در حال پیگیری است. معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه آماری از تعداد دانشجویان بازداشتی نداریم، افزود: آنهایی که دوستان‌شان اطلاع دادند که بازداشت شدند ما پیگیری کردیم که بیشترشان نیز آزاد شدند.

 امریکا در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت می‌کند؛تسنیم| با گذشت چند روز از اعتراضات و اغتشاشات داخلی در ایران، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه رسما امریکا و اسراییل را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده است. وی در سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از سفر به فرانسه، تاکید کرد: این دخالت موجب می‌شود تا مردم در این کشورها در مقابل یکدیگر قرار گیرند. این مایه شرمساری است که این اقدام در بسیاری از کشورها انجام می‌شود. ما شاهد این دخالت‌ها در پاکستان هستیم. اردوغان از اظهارات اخیر روحانی استقبال کرده است که اعتراضات خیابانی حق دموکراتیک مردم است. اردوغان معتقد است که این اظهارات به عادی شدن اوضاع کمک خواهد کرد.

 حقوق نمایندگان افزایش نمی‌یابد؛مهر| غلامرضا کاتب، نماینده مجلس با انتقاد از برخی شائبه‌ها که براساس آن گفته می‌شد حقوق نمایندگان ۷۰درصد افزوده می‌شود، تاکید کرد: این امر حتی با یک درصد هم رخ نخواهد داد. او افزود: ما نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است ثباتی باشد ابتدا باید از درون مجلس باشد لذا در گروه تلفیق نیز این مقوله مطرح شد و به رأی نمایندگان رسید که حقوق اعضای خانه ملت بین همان 4 تا 5 میلیون تومان باقی بماند و حتی یک درصد هم افزایش پیدا نکند.

 مراجعات مکرر خوزستانی‌ها به دفتر نمایندگان درباره ریزگردها؛تسنیم|عباس پاپی‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در شهرهای حوزه انتخابیه به خصوص نمایندگان خوزستان و شهرهای جنوبی، تماس‌ها و مراجعات مکرری به دفاتر نمایندگان دارند و نسبت به آلودگی هوا و هجوم ریزگردها گلایه می‌کنند؛ باید راهکارهای اساسی برای آن اندیشیده شود. عضو شورای عالی محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها و آلودگی هوا خسارات جبران‌ناپذیری به زیرساخت‌ها وارد می‌کند به برنامه‌های شورای عالی محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوای کلان‌شهرها اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا موضوع بررسی راهکارهای حل مشکل ریزگردها و آلودگی هوای کلان‌شهرها با حضور مسوولان ذی‌ربط در شورای عالی محیط زیست ارزیابی شود.

 حضور محمدرضا عارف در منزل مرحوم معین‌فر؛ایلنا| محمدرضا عارف ضمن تسلیت مجدد درگذشت نخستین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به برادر و فرزندان وی با یادآوری نقش ماندگار مهندس معین‌فر در دانشکده فنی دانشگاه تهران اظهار امیدواری کرد که فرزندان وی راه پدرشان را ادامه دهند. در این دیدار که هاشم صباغیان و مهندس توسلی از همکاران معین‌فر در دولت مهندس بازرگان نیز حضور داشتند، عارف در توصیف ویژگی‌های شخصیتی مرحوم معین‌فر گفت: آقای معین‌فر حقیقتا دردمند مردم بود و در ملاقات‌هایی که با ایشان داشتم در همه حال دغدغه مردم را داشت و هیچگاه تلاش‌های مهندس معین‌فر در وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه از یاد‌ها نخواهد رفت.

 همه پرسی اقلیم کردستان اشتباه بود ؛خانه‌ملت| عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: برگزاری همه‌پرسی برای استقلال اقلیم کردستان از ابتدا اشتباه بود و برای مردم متدین منطقه هزینه‌های سنگینی را به دنبال داشت. شهباز حسن‌پوربیگلری، نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری مذاکرات بین بغداد و اربیل نتیجه‌بخش خواهد بود و ایران همواره از سرزمین یکپارچه عراق حمایت داشته در این مذاکرات نیز منافع طرفین را در نظر می‌گیرد تا هیچ یک متضرر نشوند.

 معیشت مردم؛ دغدغه مشترک دولت و مجلس؛ایرنا| یکی از نمایندگان مجلس از چکش‌کاری لایحه بودجه به نفع اقشار آسیب‌پذیر در مجلس خبر داد و گفت: مهم‌ترین دغدغه دولت و مجلس در بودجه 97 توجه به معیشت مردم است. عبدالله رضیان با تاکید بر اینکه مردم نباید اجازه دهند دشمن از شرایط اقتصادی امروز کشور سوءاستفاده کند، افزود: درست است که مشکل در کشور وجود دارد اما نگاه مجلس در این ایام این بوده که بتواند با برنامه‌ریزی درست اجازه ندهد، فشار بیشتری بر مردم وارد شود.

 

ارسال نظر