روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۱۵

 روحانی به افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دعوت شد- تعادل| جیانی اینفانتینو، رییس فیفا رسما از رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه دعوت کرد.

بر همین اساس پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور از دعوت روحانی به مسکو جهت شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی خبر داد و به نقل از رییس فیفا توییتر نوشت: باعث افتخار فیفاست که اگر رییس‌جمهور ورزش دوست ایران تماشگر ویژه افتتاحیه جام جهانی باشد.

 گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران فاقد اعتبار است- مهر| سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: این نوع گزارشات اساسا ایرادات مبنایی دارد و فاقد اعتبار و ارزش تلقی می‌شود.

بهرام قاسمی در واکنش به این گزارش که برای ارائه به نشست جاری شورای حقوق بشر سازمان ملل تهیه و منتشر شده است، گفت: همان‌گونه که از گذشته‌ها نیز شاهد بوده‌ایم این نوع گزارشات اساسا هم به لحاظ ماهیتی و هم از نظر رویه‌یی دارای ایرادات مبنایی فراوانی است و بر این اساس اصولا از دید جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار و ارزش تلقی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: عزم و اراده قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران ارتقای جایگاه هر چه بیشتر حقوق شهروندان براساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی کشور است.

 رضاخان به دنبال نابودی حجاب بود اما موفق نشد-فارس| رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رضاخان به دنبال نابودی حجاب بود اما موفق نشد زیرا ریشه اعتقادات در عمق جان مردم بود، گفت: عده‌یی از خانم‌ها در طول دوران اختناق رضاخانی از خانه بیرون نیامدند تا با ماموران کشف حجاب مواجه نشوند. آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی در آیین افتتاح 15واحد مسکونی موقوفه حاج‌حسن شهریاری در گلپایگان افزود: نقشی که رضاخان در سلسله منحوس پهلوی در احاطه و منهدم کردن موقوفات داشت هیچ‌گاه قابل بخشش نیست زیرا موقوفات و رقبه‌ها پشتیبان محکم و قوی در مسائل مذهبی بود و رضاخان با اصل و اساس دین مخالف و با هر کس که برای دین کار می‌کرد، مخالفت می‌کرد.

 انتقال آب خوزستان به دیگر استان‌ها بی‌معناست-فارس| نایب‌رییس اول مجلس دهم با تاکید بر اینکه انتقال آب خوزستان به دیگر استان‌ها بی‌معناست، گفت: مجلس دهم در بحث بودجه و در صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات ریزگردها اقداماتی انجام داده است اما این مساله به این زودی با پول حل نمی‌شود. مسعود پزشکیان درباره بحث انتقال آب خوزستان به دیگر استان‌های کشور گفت: دولت و مجلس به‌ شدت پیگیر مساله انتقال آب هستند و با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و وزارت نیرو جلساتی نیز برگزار شده است. او افزود: گام اول این است که مشکلات استان خوزستان حل شود چراکه تا مشکلات خوزستان حل نشود، انتقال آب به استان‌های دیگر بی‌معناست.

 طرح پارلمان اصلاحات خرداد ماه ۹۷ رونمایی می‌شود- ایسنا| دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: پارلمان اصلاحات یک پارلمان دموکراتیک، سراسری، پویا و حزب محور است که با نیت خارج کردن احزاب اصلاح‌طلب از رخوت شکل خواهد گرفت و البته این پارلمان در برابر آقای خاتمی قرار نگرفته است.

مصطفی کواکبیان در شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری طی سخنانی با تکذیب اینکه گفته می‌شود پارلمان اصلاحات برای مقابله با آقای خاتمی درست شده است، گفت: با آقای خاتمی درباره این موضوع طرح بحث کردیم. دو نکته مد نظر ایشان بود که ما آنها را لحاظ کردیم و همانطور که آقای کمالی گفتند این طرح در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شده است. وی افزود: مجری این طرح شورای هماهنگی اصلاحات است و بنا داریم در دوم خرداد ۹۷ از این طرح رونمایی کنیم که طی آن هر حزب تعدادی از افراد خود را برای حضور در این پارلمان معرفی می‌کند.

 تشریح اهداف «منشور گفت ‌و گوی سیاسی» از زبان معاون سیاسی وزیر کشور- تسنیم| اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی خانه احزاب که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید ارتباط تنگاتنگی بین نهادهای کشور و احزاب باشد. جبارزاده با اشاره به بند اول منشور گفت‌وگوی سیاسی اضافه کرد: نخستین ‌بندی که در این منشور به آن تاکید شده، ایجاد خانه احزاب همچنین سازمان‌های مردم نهاد در استان‌هاست و باور ما این است که در بخش‌های سیاسی احزاب و در بخش‌های اجتماعی و مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به‌ کمک دولت بیایند.

 مفاد منشور حقوق شهروندی خلأ قانون اساسی را پر کرده است- ایرنا|  دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: برخی مفاد حقوق شهروندی خلأهایی که در قانون اساسی داریم را پر کرده است.

شهیندخت مولاوردی پنج‌شنبه در همایش نقش حقوق شهروندی در توسعه گردشگری به میزبانی همدان اظهار کرد: برخی موارد نظیر حق دسترسی به فضای مجازی که به دلیل به روز بودن در زمان تدوین قانون اساسی به آن اشاره نشده بود در منشور حقوق شهروندی این حق را برای عامه مردم ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی بسته نخواهد شد و بنا به نیازهای زمانه بازنگری و به روزرسانی می‌شود، تاکید کرد: در این منشور به طور قطع و یقین با نظرات دانشگاه‌ها، سمن‌ها و نهادهای مدنی که موثر باشد، روزآمد خواهد شد.

 وجود 5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد زیبنده نظام نیست- برنا| رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این میزان سوای افراد خیریه و سازمان‌های بهزیستی حساب می‌شوند و این حجم زیبنده انقلاب اسلامی نیست.  پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد: تورم، رکود، تحریم‌ها، سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی و در مواردی نیز سوءمدیریت برخی از مدیران سبب شد تا با وجود همه موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان اخیر، حجم و وسعت فقر در کشور افزوده شود.

 

ارسال نظر