احتمال حذف رقیب ایران در جام جهانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۵۷
احتمال حذف رقیب ایران در جام جهانی

 ال‌پایس:

فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر آنخل ماریا ویار ممکن است اسپانیا را از جام جهانی اخراج کند.

ال‌پایس در صفحه اول خود گزارشی از تهدید اسپانیا به اخراج توسط فیفا منتشر کرده است. تیم ملی فوتبال اسپانیا ممکن است جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست بدهد.

به گزارش ال‌ پایس، فیفا نامه‌یی به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال کرده و در آن به این سازمان هشدار داده که اگر آنخل ماریا ویار را از سمتش در این فدراسیون برکنار نکند، این تیم را از همه رقابت‌ها محروم خواهد کرد. ویار به‌خاطر رشوه و جعل اسناد از سمتش در یوفا (نایب‌رییس) محروم شد. او رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز بود. باوجود اینکه قرار بود جانشینی برای او در این سمت تعیین شود اما هنوز فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاباتی را برگزار نکرده و جانشین او تعیین نشده است.

 واشنگتن پست:

در تازه‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای رژیم‌‌ صهیونیستی و تظاهرکنندگان فلسطینی 4 فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند. این روزنامه در صفحه اول خود، دومین جمعه خشونت در فلسطین را «جمعه مرگبار» معرفی کرده است. روز جمعه که روز خشم فلسطینیان و ادامه تظاهرات آنها علیه اقدام دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا درباره به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل بود، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای رژیم‌صهیونیستی و جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری، نوار غزه، اراضی اشغالی سال ۴۸ رخ داد. در این درگیری‌ها 4 فلسطینی شهید و صدها نفر نیز زخمی شدند. به گفته هلال‌احمر فلسطین در درگیری‌ها ۸۸۸ فلسطینی زخمی و

 4 نفر شهید شدند. 2 نفر در کرانه باختری و 2 نفر در نوار غزه شهید شده‌اند.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از توافق جمهوری‌خواهان بر سر لایحه اصلاح مالیاتی امریکا منتشر کرده است. جمهوری‌خواهان امریکا که کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنای این کشور را

به‌ دست دارند، بر سر لایحه مشترکی که بزرگ‌ترین اصلاح مالیاتی این کشور را در

۳۰ سال گذشته رقم می‌زند، به توافق رسیدند. طبق این لایحه، مالیات اشخاص حقوقی از ۳۵درصد به ۲۱درصد و مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی از 39.6درصد به ۳۷درصد کاهش می‌یابد. به گزارش این روزنامه، توافق بر سر این لایحه، توفیق بزرگی برای دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا محسوب می‌شود که کاهش مالیات را به‌عنوان یکی از شعارهای اصلی ستاد انتخاباتی خود در رقابت ۲۰۱۶ برگزیده بود.

با این ‌حال، دموکرات‌ها می‌گویند این اصلاحیه مالیاتی تنها در جهت رفاه حال قشر ثروتمند امریکا ارائه شده است و بدهی ملی این کشور را ظرف ۱۰ سال آینده از ۲۰ تریلیون دلار به 21.4 تریلیون دلار افزایش می‌دهد.

 

 

ارسال نظر