سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دست کنگره

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۲۷
سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دست کنگره

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به ادامه بحران‌های جدایی‌طلبی کاتالونیا از اسپانیا پرداخته است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، دولت اسپانیا به دلیل خشونت نیروهای پلیس در کاتالونیا عذرخواهی کرد. همچنین دادگاه قانون اساسی اسپانیا از پارلمان کاتالونیا خواسته که نشست اعلام استقلال را لغو کند. گزارش دیگری در صفحه اول این روزنامه منتشر شده که حاکی از تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌یی است. ترامپ باید تا 15 اکتبر یعنی 9روز دیگر تصمیم نهایی خود را درباره توافق هسته‌یی ایران اعلام کند. به گزارش این روزنامه 2 مقام امریکایی تاکید کردند که دونالد ترامپ هفته آینده اعلام خواهد کرد که توافق هسته‌یی با ایران به نفع امنیت ملی امریکا نیست و کنگره امریکا بازنگری درباره توافق هسته‌یی را آغاز خواهد کرد. پیش از این کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم خود در مورد باقی ماندن یا نماندن در توافق هسته‌یی با ایران را اتخاذ کرده است.

 فایننشال ‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از ملک‌سلمان و پوتین در کاخ کرملین، گزارشی از دیدار پادشاه عربستان و رییس‌جمهوری روسیه منتشر کرد. طبق این گزارش، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی که با هیات همراه برای سفری 3روزه وارد روسیه شده است، روز پنج‌شنبه با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر پادشاه عربستان سعودی به کشور روسیه است. بازار جهانی نفت و تحولات منطقه خاورمیانه محور گفت‌وگوی مقامات عالیرتبه دو کشور روسیه و عربستان سعودی در این دیدار بود. به گزارش فایننشال‌تایمز، رییس‌جمهوری روسیه گفته است که دیدار پادشاه عربستان از کشورش تاثیری مثبت بر روابط دو جانبه خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته احتمالا پوتین و ملک سلمان در این دیدار به توافقی برای تمدید کاهش تولید نفت تا انتهای سال ۲۰۱۸ دست خواهند یافت. امضای چند قرارداد سرمایه‌گذاری ازجمله پروژه گاز طبیعی مایع و طرح‌های پتروشیمی ازجمله برنامه پادشاه عربستان سعودی و هیات همراه در جریان این سفر است.

 تایمز:

این هفته‌نامه با توجه به تیراندازی هفته گذشته در لاس‌وگاس، طرح جلد تازه‌ترین شماره خود را به فهرستی از مهم‌ترین تیراندازی‌های مرگبار در امریکا اختصاص داده است. روی جلد این نشریه از این تیراندازی‌ها با عنوان کابوس امریکا یاد شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، بسیاری از امریکایی‌ها، سالانه در خشونت‌های مسلحانه کشته می‌شوند. به گفته بسیاری از کارشناسان، قانون حمل سلاح و ریشه‌های فرهنگی، آمار کشتارهای مسلحانه در این کشور را افزایش داده است. تیراندازی یک‌شنبه گذشته در شهر لاس‌وگاس یکی از صدها تیراندازی در سال جاری میلادی در امریکا بود. در این حادثه 59 نفر که در یک جشنواره موسیقی حضور داشتند، کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند. شمار تلفات این حادثه را به مرگبارترین تیراندازی در 30سال اخیر تبدیل کرد.

 

 

ارسال نظر