اعتراض اتحادیه عرب به انتقال سفارت امریکا به قدس

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۱۷

گروه جهان

 دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی شدیداللحن تصمیم امریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی در ماه مه را محکوم کرد.

به گزارش اسکای‌نیوز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌یی اعلام کرد:«تصمیم امریکا درباره قدس حلقه جدیدی از زنجیره اقدامات اشتباه و تحریک‌آمیزی است که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون ادامه دارد و می‌تواند واپسین امید به برقراری صلح و همزیستی میان فلسطین و اسراییل را از بین ببرد.» ابوالغیط افزود: تصمیم امریکا در انتقال سفارتش به قدس اشغالی همزمان با سال روز «نکبت» بیانگر طرفداری کامل از اسراییل و فقدان آگاهی از ماهیت و تاریخ درگیری موجود در منطقه از ۷۰سال پیش است. وی ادامه داد که این تصمیم امریکا موجب می‌شود این کشور شایستگی نظارت بر روند صلح را نداشته باشد.

محمود عفیفی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفت: انتقال سفارت امریکا به قدس سند قانونی یا بازتابی بر وضعیت این شهر به عنوان یک شهر اشغالی ندارد و اکثر کشورهای جهان تصمیم مذکور را رد کرده‌اند که این اقدام نشان می‌دهد در این زمینه اجماع بین‌المللی وجود دارد. او افزود:«تصمیم امریکا درباره قدس خارج از قوانین بین‌المللی و نقض قطعنامه‌های ۴۷۶و ۴۷۸ در سال ۱۹۸۰ شورای امنیت است.» عفیفی گفت: کشورهای عربی عزم خود را برای مقابله با پیامدهای منفی این تصمیم و تضمین اینکه در آینده هیچ کشوری دست به اقدام مشابهی نزند، جزم کرده‌اند. او افزود: ابوالغیط دیروز(یک‌شنبه) با هیاتی متشکل از 6 وزیر خارجه کشورهای عربی به بروکسل رفت تا با وزرای خارجه اروپایی و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار کند؛ مساله فلسطین محور اصلی این دیدار بود. وزرای عرب همچنین راهکارهای جایگزین‌ برای به جریان انداختن پرونده صلح میان فلسطین و اسراییل را بررسی کردند.

 

 

ارسال نظر