اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۴۸۴

افشای اطلاعات ناقضان قانون کپی رایت در سوئد

 میل آنلاین  دادگاه اداری سوئد به یکی از شرکت‌های تهیه‌کننده اینترنت در این کشور دستور داده اطلاعات کاربرانی که قانون کپی رایت را زیر پا می‌گذارند، فاش کند. دادگاهی در سوئد به بانهوف (Bahnhof) یکی از شرکت‌های تهیه‌کننده اینترنت در این کشور دستور داده تا نام مشتریانی را علنی کند که از خدمات آن برای دانلود غیرقانونی محتوا استفاده می‌کنند.   تا به امروز بانهوف ادعا می‌کرد اطلاعات مشتریان خود را فاش نکرده، اما برحسب رای دادگاه اداری این کشور باید تمام اطلاعات شخصی افرادی را که قوانین کپی رایت را زیر پا می‌گذارند، اعلام شود. البته این شرکت اعلام کرده به رای دادگاه اعتراض خواهد کرد و تصمیم ندارد اطلاعات کاربران خود را فاش کند.  دادگاه اداری استکهلم در بیانیه‌یی در وب‌سایت خود نوشته است: این دادگاه به تازگی متوجه شده فاش کردن اطلاعات اشتراک افراد برای سازمان‌های انتظامی سوئد برخلاف قانون اتحادیه اروپا نیست.  این درحالی است که تهیه‌کنندگان خدمات اینترنتی در انگلیس باید به کاربرانی که غیرقانونی محتوا دانلود می‌کنند، هشدار دهند.

جواهرات امنیتی که از مالک خود محافظت می‌کند

دیجیتال ترندز  بخش اعظم جواهراتی که در بازار یافت می‌شوند تنها دارای زیبایی ظاهری هستند، اما یک شرکت تجاری جواهراتی تولید کرده که کارکرد امنیتی هم دارند. جواهرات تولیدی متنوع شرکت اینویزاویر، برای برقراری تماس با دوستان و اعضای خانواده و همین طور تماس اضطراری با پلیس برای نجات از خطر قابل استفاده هستند. در واقع این جواهرات در شرایط پرخطر که به هر علت نمی‌توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، می‌توانند به عنوان یک ابزار کمکی و نجات بخش به کار روند. جواهرات اینویزاویر که در قالب گردنبند، دستبند یا آویز طراحی می‌شوند، مجهز به دکمه‌یی هستند که در صورت دو بار لمس آن می‌توانید با فرد از پیش تعریف شده یا شماره پلیس در امریکا (۹۱۱) تماس برقرار کنید. فناوری افزوده شده به این جواهرات که توسط شرکت RapidSOS ابداع شده به گونه‌یی است که موقعیت جغرافیایی دقیق کاربر را هم برای پلیس یا فرد مخاطب تماس ارسال می‌کند.  جواهرات یادشده همراه با یک برنامه تلفن همراه عرضه می‌شوند که انتخاب طرف‌های تماس اضطراری را تسهیل می‌کند. خرید این محصول از جولای سال ۲۰۱۸ ممکن خواهد بود.

شناسایی آسیب‌پذیری جدید در «آیفون ایکس»

مک رومورز   برخی کاربران گوشی آیفون ایکس می‌گویند تعدادی از این گوشی‌ها در زمان دریافت تماس تاخیر دارند و محتوای صوتی را با تاخیر به افراد منتقل می‌کنند.  با بالاگرفتن اعتراض‌ها به اپل در این زمینه این شرکت پذیرفته که در این زمینه تحقیقات بیشتری به عمل آورد.  برخی کاربران آیفون ایکس با حضور در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرده‌اند که تماس‌های دریافتی با این گوشی با حدود 10 ثانیه تاخیر صورت می‌پذیرد و همین مساله برقراری ارتباط با تماس‌گیرنده را مختل می‌کند.  ظاهرا این مشکل بیشتر در مدل‌های اولیه عرضه شده آیفون ایکس وجود دارد که در ماه نوامبر به بازار آمدند و در ماه‌ها و هفته‌‌های اخیر کمتر مواردی از این دست وجود داشته است.  اپل به تازگی سیستم عامل آیفون را هم به‌روز کرده و نسخه iOS 11.2.5 آن را عرضه نموده است. اما ظاهرا این مشکل در نسخه یادشده هم برطرف نشده است. اپل هیچ توضیح فنی در این زمینه منتشر نکرده و صرفا اعلام کرده موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کره‌شمالی به سرقت ارزهای مجازی متهم شد

رویترز   کره‌جنوبی اعلام کرد کره شمالی سال گذشته ارزهای مجازی به ارزش میلیاردها وون را به سرقت برده است و هنوز هم به تلاش برای هک بازارها ادامه می‌دهد.  کیم‌بیانگ‌کی، یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی پارلمان کره جنوبی روز جاری گفت: کره شمالی ایمیل‌هایی را ارسال می‌کند که می‌توانند به مراکز مبادلات ارزهای مجازی کره جنوبی نفوذ کرده و اطلاعات شخصی مشتریان آنها را هک کنند و ارزهای مجازی به ارزش میلیاردها وون را به سرقت برند.  کیم حاضر به افشای اینکه کدام مراکز مبادلاتی هک شده‌اند، نشد اما گفت: سازمان اطلاعات کره جنوبی گمان می‌کند کره شمالی اخیرا تلاش کرده است بازارها را هک کند تا ارزهای مجازی را به سرقت برد. این سازمان هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد تا از هک شدن بازارها در آینده جلوگیری کند.

عرضه نشدن سیستم عامل جدید «آیفون» تا ۲۰۱۹

اسین ایج   اپل عرضه سیستم عامل جدید آیفون یعنی iOS12 را تا سال آینده میلادی به تاخیر انداخته تا برخی مشکلات کلیدی را در گوشی آیفون برطرف کند.  در حالی که پیش از این گفته می‌شود نسخه به‌روز شده iOS در سال ۲۰۱۸ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، منابع مطلع می‌گویند اپل با هدف ارتقای امنیت و عملکرد مدل‌های فعلی آیفون این کار را به تاخیر انداخته است.

همچنین احتمال می‌رود به‌روزرسانی سیستم عامل مک برای نصب روی رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های تولیدی اپل هم به تعویق بیفتد.

کارشناسان می‌گویند علت این تغییر در سیاست‌های اپل انتقادات شدید از این شرکت به علت حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده در آیفون است. این احتمال وجود دارد که اپل برای افزایش جذابیت آیفون در سال ۲۰۱۸ امکاناتی همچون امکان اجرای بازی‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های ترکیبی، افزایش کیفیت نمایشگر، سازگاری با برنامه‌های جدید و غیره را به این گوشی بیفزاید. ارتقای امکانات موجود در آیفون برای مدیریت تمرینات ورزشی و بررسی وضعیت سلامت، کنترل گوشی توسط والدین و غیره نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 

 

ارسال نظر