رسوایی دوپینگ در المپیک زمستانی

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۳۷
رسوایی دوپینگ
در المپیک زمستانی

 سان دی تایمز:   

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از المپیک زمستانی، گزارشی از دوپینگ روسیه در این مسابقات منتشر کرد. طبق گزارش سان دی تایمز، به‌دنبال رسوایی‌های اخیر دوپینگ روس‌ها، فیفا تحقیقات خود را درخصوص تیم ملی فوتبال روسیه با شدت بیشتری دنبال می‌کند. این رسوایی‌ها همچنان فعالیت این کشور را در جام جهانی تهدید می‌کند. همچنین، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تاکید کرد آنها در حال حاضر با رییس سابق آزمایشگاه مسکو همکاری دارند. رودچنکوف پیش از این اطلاعاتی را درخصوص دوپینگ روس‌ها مطرح و به امریکا فرار کرد. گفته شده که او با فیفا همکاری می‌کند تا علیه فوتبالیست‌ها مدارک و شواهد لازم را جمع‌آوری کند. رودچنکوف در دادگاه بین‌المللی ورزش علیه ورزشکاران المپیک زمستانی روسیه و تخلفات صورت گرفته در المپیک زمستانی سوچی شهادت داده بود.

 سان‌دی مورنیگ پست:

برای بیست و دومین سال متوالی، هنگ‌کنگی‌ها عنوان آزاد‌ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص دادند.

براساس شاخص آزادی اقتصادی که به‌تازگی توسط نشریات مختلف منتشر شد، هنگ‌کنگ برای بیست و دومین سال متوالی عنوان آزاد‌ ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد. طبق این گزارش، آزادی اقتصادی در هنگ‌کنگ، قوانین بهتری برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد، همچنین در حال حاضر هنگ‌کنگ، 97درصد به یک مکان خدمات محور تبدیل شده و اقتصادی بر پایه تولید داشته است. در این شاخص ۴ معیار مقررات، دولت محدود، کارآمدی رگولاتوری و بازارهای باز وجود دارد. براساس این گزارش، افراد در جوامع آزاد به لحاظ اقتصادی بیش از دو برابر متوسط جهانی درآمد کسب می‌کنند. همچنین، در این شاخص سنگاپور، نیوزیلند، استرالیا و سوییس به‌ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.

 نیویورک تایمز:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از موضع دونالد ترامپ در مقابل کره‌شمالی منتشر کرد. طبق گزارش نیویورک تایمز، پیش از این، دونالد ترامپ برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌یی کره‌شمالی، تحریم‌های بسیاری علیه این کشور وضع کرد اما در این گزارش اعلام شده که تحریم‌های اقتصادی برای توقف فعالیت‌های هسته‌یی این کشور کافی نیست. بنابراین، احتمال حمله نظامی امریکا به کره‌شمالی مطرح شده است. پایگاه «اینترسپت» با مقایسه سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا درباره کره‌شمالی، نوشته است عباراتی که او به کار برد، مانند عباراتی است که «جورج بوش» پیش از حمله به عراق درباره این کشور به کار می‌برد. همچنین در این گزارش گفته شده در حالی که یک هیات از کره‌شمالی برای مذاکرات درباره همکاری‌های دوجانبه راهی روسیه شده، رییس‌جمهور امریکا از 6تبعه کره‌شمالی که از این کشور گریخته‌اند در کاخ سفید میزبانی کرد؛ ملاقاتی که او در آن گفت که گزینه دیگری برای آزمودن در مقابل پیونگ‌یانگ ندارد.

 

 

ارسال نظر