کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸

دلالی اسلحه تاجران اسراییلی در امارات

روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به روابط نظامی رو به افزایش تل‌آویو و ابوظبی جزئیات نفوذ تاجران اسراییلی در امارات و روابط خوب آنها با مقامات این کشور را برای بستن قراردادهای تسلیحاتی فاش کرده است. در این گزارش آمده، دو شرکت اسراییلی البیت و ایروناتکس تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر مشغول مذاکره برای فروش این هواپیماها به امارات هستند.

پاکستان مناطق مرزی افغانستان را راکت‌باران کرد

پاکستان ۱۸۰راکت به مناطق مرزی افغانستان پرتاب کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، منابع محلی ننگرهار گفته‌اند این راکت‌ها به مناطق مسکونی پرتاب شده‌اند. در این حادثه چهار عضو یک خانواده شامل یک مرد، یک زن و دو کودک زخمی شده‌اند. این راکت‌ها به روستاهای مرزی سورکمر، کچلی، ساونو و شینکی اصابت کرده‌اند. گفته شده این مناطق تحت کنترل افراد گروه طالبان است و شاید در واکنش به حمله انتحاری منطقه سوات پاکستان انجام شده باشد. در حمله انتحاری شنبه در منطقه سوات پاکستان ۱۱ سرباز پاکستانی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

قلیچداراوغلو رهبر حزب خلق جمهوری‌خواه ترکیه ماند

کمال قلیچداراوغلو بار دیگر به عنوان رییس حزب اپوزیسیون ترکیه انتخاب شد. به گزارش حریت، سی و ششمین نشست کنگره حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه در آنکارا برای انتخاب رییس جدید حزب اپوزیسیون برگزار شد. در رای‌گیری انجام شده، کمال قلیچداراوغلو ۷۹۰رای از ۱۲۳۷رای را به خود اختصاص داد در مقابل محرم اینجه تنها ۴۴۷ رای به دست آورد. قلیچداراوغلو از سال ۲۰۱۰ رهبری حزب را برعهده دارد.

۱۶۴ ژنرال ارتش افغانستان بازنشسته شدند

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان اعلام کرده با اجرایی شدن قانون جدید امور افسران، حکم بازنشستگی ۱۶۴ژنرال ارتش را امضا کرده است. غنی در توییتر خود نوشته: «ما اصلاحات برای برنده شدن در جنگ و دستیابی به صلح می‌خواهیم.» به نوشته رییس‌جمهوری افغانستان اصلاحات فقط برای اصلاحات نیست و این روند برای یک آینده روشن ادامه خواهد یافت. وزارت دفاع افغانستان پیش‌تر اعلام کرده بود، تصمیم گرفته در برخی قوانین بازنگری کند که مهم‌ترین بخش آن قانون مربوط به زمان بازنشستگی افسران و درجه‌داران ارتش افغانستان می‌شود.

چالش بودجه بین بغداد - اربیل

با وجود دو دور نشست فراکسیون‌های کردی در پارلمان عراق با حیدر العبادی نخست‌وزیر برای بررسی بودجه سال 2018 اختلاف بر سر تعیین سهم کردستان عراق از بودجه ملی همچنان ادامه دارد. به گزارش ایرنا، در حالی که فراکسیون‌های کردی بر حفظ نسبت سال گذشته یعنی 17درصد از بودجه ملی برای بودجه کردستان عراق تاکید دارند و برای اعمال فشار به دولت مرکزی نشست‌های پارلمان در خصوص بررسی بودجه را تحریم‌ کرده‌اند حیدرالعبادی این نسبت را تبعیض‌آمیز می‌داند و از رقم 12درصد دفاع می‌کند. با وجود آغاز مذاکرات بغداد و اربیل در هفته‌های گذشته، پس از یک دوره طولانی از تنش ناشی از برگزاری همه‌پرسی جدایی در کردستان عراق، چالش‌ها میان دولت مرکزی و تشکیلات محلی همچنان ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر