اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳

موفقیت بانک‌ پاسارگاد در ایجاد روابط بین‌المللی

بانک‌پاسارگاد به عنوان بانکی موفق در عرصه داخلی و بین‌المللی به جهت عملکرد بسیار خوب، روابط خوبی با سایر بانک‌ها و موسسات مالی خارج از کشور برقرار کرده است. برقراری روابط کارگزاری با بیش از 75بانک به ‌صورت فعال و عقد قراردادهای تامین مالی با تعداد بی‌شماری بانک و موسسه مالی ازجمله این موفقیت‌هاست.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک با بیان این مطلب گفت: بانک پاسارگاد پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، موفق به برقراری رابطه کارگزاری جدید با بیش از 60 بانک در کشورهای اتریش، بلژیک، چین، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، هند، اندونزی، ایتالیا، عراق، ژاپن، کره، نروژ، عمان، لهستان، روسیه، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، لیختن‌اشتاین، تایلند، تایوان، ترکیه، امارات و انگلیس شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب هم‌اکنون شبکه روابط کارگزاری این بانک با 67 بانک به صورت فعال عملیاتی است. علاوه بر این با 8 بانک در کشورهای چین، هند، سوییس، کره و ترکیه قبل از اجرای برجام نیز رابطه کارگزاری فعال داشته است.

رفیعی خاطرنشان کرد: همچنین بانک‌پاسارگاد پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک موفق به افتتاح 29مورد حساب جدید(نزد 21بانک کارگزار خارجی) همچنین فعال کردن 14حساب مفتوحه قبلی(نزد 9بانک کارگزار خارجی) شد.

مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد درخصوص اقدامات این بانک در زمینه تامین مالی پروژه‌ها تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد درخصوص تسهیلات تامین مالی میان‌مدت(فاینانس) و تسهیلات تامین مالی کوتاه‌مدت(ریفاینانس) با تعداد بسیاری از بانک‌های بین‌المللی و موسسه‌های مالی قرارداد منعقد کرده است. مانند بانک دانسکه دانمارک، بانک اوبر اتریش، موسسه مالی دولتی سیتیک‌تراست چین، بانک اگزیم روسیه، صندوق توسعه صادرات هندوستان به مدیریت اگزیم بانک هندوستان، بانک اگزیم کره‌جنوبی، بانک پرشیا اینترنشنال انگلیس، بانک ای‌آی‌اچ آلمان و بانک اکو.

انجام مراحل پرداخت خسارت سانچی

گری رینسارد مدیر ارشد موسسه بیمه «استیم شیپ میوچوآل» در لندن در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال حاضر ما تایید می‌کنیم که نفتکش سانچی تحت بیمه شخص ثالث و محیط زیست (P&I) نزد موسسه SSM است و هم‌ اکنون در حال کمک به اعضای خود برای انجام مراحل پرداخت خسارت هستیم.  این نوع بیمه با بیمه بدنه یا بیمه بار کشتی‌ها متفاوت است، چرا که علاوه بر خطراتی که بدنه و ماشین‌آلات را تهدید می‌کند، صاحبان کشتی‌ها و به خصوص نفتکش‌ها به واسطه نوع فعالیت خود مسوول حفظ سلامت کارکنان، وسایل آنها و محموله‌های مورد حمل نیز هستند.  برای جلوگیری از ضرر مالکان و برای ایجاد اطمینان در سفرهای دریایی کلوپ‌هایی تاسیس شده‌اند که به کلوپ‌های (P&I) معروف هستند که در سطح جهان دارای فعالیت بسیار گسترده‌یی بوده و خساراتی را که ناشی از مسوولیت مالکان است را پوشش می‌دهند.این نوع بیمه شامل پوشش خسارت‌هایی است که تحت پوشش بیمه‌های معمولی نبوده و شرکت‌های بیمه‌کننده معمولی علاقه‌یی به پوشش آنها ندارند.

بیمه P&I شامل مواردی نظیر خسارت‌های وارده به محیط زیست نظیر آلودگی‌های نفتی و خسارت‌های وارده به محموله‌ها و کشتی‌های دیگر و به‌طور کلی اشخاص ثالث می‌شود.  اعضای این کلوپ‌ها شامل مالکان کشتی‌ها و نفتکش‌ها، شرکت‌های خطوط کشتیرانی، انبارداران و اجاره‌کنندگان کشتی‌ها هستند.

70درصد بیمه نفتکش سانچی توسط 11شرکت‌ خارجی و 30درصد آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

جهش به سمت اپلیکیشن‌های موبایلی

شرکت‌های پرداخت و فعالان این حوزه با استقبال از بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر کمرنگ شدن کدهای دستوری درحال حرکت و جهش به سمت اپلیکیشن‌های موبایلی هستند. به گزارش ایبنا، بخشنامه اخیر بانک مرکزی به شرکت‌های پرداخت و خبر ایجاد تغییراتی در بستر یواس‌اس‌دی از روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۶و بسته شدن تمامی تراکنش‌های یواس‌اس‌دی جز قبوض عمومی موجب شد تا شرکت‌های پرداخت تکیه بیشتری بر اپلیکیشن‌های موبایلی داشته باشند. در همین راستا اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی طی بخشنامه‌یی ابلاغ کرد: برای صیانت از اطلاعات دارندگان کارت، ارتقای امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اقدامات به شرح زیر اجرایی می‌شود:

۱- از روز یک‌شنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۶ تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد در مسیرهای بدون حضور کارت صرفا برای پرداخت قبوض عمومی نظیر قبوض آب، برق، گاز و تلفن شهری مجاز است و تراکنش‌های مربوط به خرید شارژ یا قبوض ویژه در شبکه‌های شتاب و شاپرک پذیرش و پردازش نخواهد شد. در صورت مشاهده ارسال تراکنش‌های غیرمجاز توسط بانک یا ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مسیر متناظر بانک با موسسه متخلف به صورت کامل برای تمامی تراکنش‌ها در شبکه‌های شتاب و شاپرک مسدود می‌شود.

۲- از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تراکنش‌های مجاز بند «یک» نیز صرفا با اتکا به زیرساخت فراهم آمده در سامانه پیوند و از طریق شماره تلفن همراه به جای شماره کارت میسر بوده و تحت هیچ شرایطی شماره کارت در بسترهای فاقد رمزنگاری مبدأ تا مقصد انتقال نخواهد یافت.

۳- از روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۶ برای فراهم آوردن مقدمات خدمات حساب‌یاری و ارتقای دسترس‌پذیری دارندگان کارت به خدمات بانکی تراکنش مانده‌گیری ارسالی از درگاه‌های بدون حضور کارت دارای رمزنگاری مبدا تا مقصد در شبکه‌های شتاب و شاپرک پذیرش و پردازش خواهد شد.

 

ارسال نظر