اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۸۰

 محصولات دانش بنیان ارزش هر واحد صادرات کشور را افزایش داده است- کرج| وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که توجه به محصولات دانش‌بنیان در زمینه افزایش ارزش هر واحد صادرات کشور تاثیرگذار بوده و بر این اساس باید بیش از پیش به صادرات محصولات دانش‌بنیان توجه داشته باشیم.

محمد شریعتمداری دیروز در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری برگزار می‌شد، افزود: یکی از مهم‌ترین هدف‌ها در بخش صادرات افزایش ارزش هر واحد کالای صادراتی در مقایسه با سال گذشته است که البرز توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه البرز توانسته ارزش هر واحد صادراتی خود را از 27دلار به 32دلار افزایش دهد، اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که صادرات در البرز کیفی‌تر شده که بارقه امیدی برای رونق اقتصادی هر چه بیشتر است. وی اضافه کرد: توجه به شهرک‌های صنعتی و بحث معافیت‌های مالیاتی آنها ازجمله موارد مهم دیگری است که اقداماتی درباره آنها انجام شده و پیگیری‌ها ادامه دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز براساس گزارش‌ها شاهد فعالیت 39درصد جمعیت شاغلان در بخش صنعت البرز هستیم. همچنین در این استان مجوزهای بهره‌برداری در زمینه 600 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالا اعلام شده است. شریعتمداری گفت: در استان البرز 201طرح توسعه در دست اجرا داریم که 3.7درصد طرح‌های اجرایی با سرمایه‌گذاری 20هزارمیلیارد تومان را دربرمی‌گیرد. وی اضافه کرد: این طرح‌ها اشتغال‌زایی قابل توجهی را به همراه می‌آورد و با رشد تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی انتظار می‌رود، زمینه رونق هر چه بیشتر در البرز فراهم شود.

 اجرای طرح پایش و کنترل تردد موتورسیکلت به محوطه‌های بندری در بندر چابهار- چابهار| طرح پایش و کنترل تردد موتورسیکلت به محوطه‌های بندری شهید کلانتری از دیروز شنبه در بندر چابهار آغاز شد. در این طرح که براساس سیاست‌های کلی یگان حفاظت سازمان و با هدف ساماندهی تردد، کاهش خطرات و سوانح بندری اجرا شده، روزانه حدود 60 دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ جنب درب ورودی اسکله شهید کلانتری متوقف و پایش می‌شود.

 نشست مشترک رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با نمایندگان استان- ساری| سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ولی‌الله نانواکناری نماینده شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار و بخش‌های بهنمیر، رودبست و دهفری در مجلس و سیدعلی اسد فرماندار شهرستان بابلسر جهت بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی منطقه در جلسه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شرکت کردند.

 در این جلسه که جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسوولان شهرستان بابلسر حضور داشتند، مسائل مهم بهداشتی و درمانی شهرستان بابلسر و مباحث بخش سلامت استان و این منطقه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پس از پایان این نشست، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس و فرماندار بابلسر از کلینیک ویژه درحال احداث در این شهرستان بازدید کردند.  گفتنی است در شهرستان بابلسر ۲مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۲مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۷مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۵ پایگاه بهداشتی و ۴۷ خانه بهداشت روستایی به جمعیتی بالغ بر ۱۳۵۱۹۱نفر از مردم این شهرستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند.

 عملکرد پایین مزارع پنبه در خراسان شمالی از علل کاهش قیمت این محصول- بیرجند| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملکرد پایین مزارع پنبه در خراسان شمالی از علل کاهش قیمت این محصول در این استان است. تشکری در پاسخ به گلایه پنبه‌کاران درباره پایین بودن قیمت پنبه در این استان اظهار کرد: پنبه یکی از محصولاتی است که مقداری از آن برای رفع نیازهای داخلی کشور وارد می‌شود و فقط پنبه تولیدی، کفاف نیازهای کشور را نمی‌دهد. وی با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان یکی از مناطقی است که از آن پنبه وارد ایران می‌شود، ادامه داد: کشور ترکمنستان برای صادرات پنبه خود یک سری مشوق‌هایی به واردکنندگان اعطا می‌کند که این امر نیز بر واردات پنبه در کشور و تاثیر آن بر قیمت این محصول در داخل کشور موثر است. تشکری اظهار کرد: از سوی دیگر صنایع نساجی کشور اعلام می‌کنند که کیفیت پنبه‌های وارداتی خوب بوده و آنها نیز متمایل به استفاده از آن هستند اما کیفیت محصول تولیدی در داخل کشور نیز مطلوب است.

 موزه مجموعه 7000 ساله تپه ‌حصار دامغان افتتاح می‌شود- دامغان| مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سایت موزه مجموعه باستانی تپه حصار دامغان دهه فجر امسال گشایش می‌یابد. «حسین خواجه‌بیدختی» افزود: در این سایت موزه اشیای قدیمی کشف شده از منطقه به نمایش گذاشته می‌شود. وی گفت: کار راه‌اندازی این مجموعه پس از انجام مطالعات ایجاد سایت موزه در مجموعه تپه حصار آغاز شد. خواجه‌بیدختی با اشاره به شناسایی 7 لایه دوره تاریخی تپه حصار در کاوش‌های انجام شده، افزود: این مجموعه تاریخی و فرهنگی در سال 1355در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در بین ۲۱۵تپه تاریخی و باستانی استان منحصر به فرد است.

 عکس سلفی جوان زاهدانی را به کام مرگ کشاند-زاهدان| رییس مرکز فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: جوان 22ساله زاهدانی که عصر روز جمعه قصد داشت هنگام عبور قطار عکس سلفی بگیرد، جان باخت‌. راشدی بیان کرد: قطار برخورد مستقیم با این جوان نداشته اما سرعت قطار باعث پرت شدن و برخورد سر وی با سنگ‌های اطراف ریل شده است‌. راشدی افزود: شدت ضربه به حدی بوده که این جوان در دم جان باخته است.

 توجه به آب‌بندان‌ها به جای هزینه‌های میلیاردی ساخت سد البرز- ساری| سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران بر توجه به آب‌بندان‌ها به جای هزینه‌های میلیاردی ساخت سد البرز در مازندران تاکید کرد. ولی‌الله نانواکناری با اشاره به اینکه کشاورزی در مازندران موضوعی است که می‌توان به عنوان پایه و اساس توسعه این استان به آن توجه کرد، گفت: در بحث کشاورزی باید به تمامی گرایش‌ها مانند جنگل، دریا، صنعت دام و طیور، زراعت، باغبانی، خاک، آب و... توجه کرد.

وی با بیان اینکه اراضی حاصلخیز، دریا، جنگل و گونه‌های مختلف گیاهی، مساعد بودن وضعیت آب و هوایی برای پرورش گل و گیاه زینتی، دام و طیور و... موضوعاتی است که در کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: در کشاورزی مهم‌ترین رکن اساسی اقتصادی برای مازندران موضوع برنج است که باید به آن برای توسعه این استان توجه ویژه داشت.

 

ارسال نظر