روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۳۳

 رییس‌جمهور قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد| روحانی رییس‌جمهور، یک قانون مصوب مجلس دهم را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح تبصره بند (ب) ماده (۳۵) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» جهت اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

 ترامپ خواست ولی نتوانست؛تعادل| حسام‌الدین آشنا در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌یی علیه ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: خواست ولی نتوانست؛ به شورای امنیت رفت ولی دست خالی برگشت؛ تهدید کرد ولی از ایجاد اجماع ناتوان ماند. از آشوب‌ها حمایت کرد ولی از مردم ایران پاسخی آتشین دریافت کرد. یک توصیه به آن ناسزاگوی درشت خوی: دستی را که نمی‌توانی گاز بگیری، ‌ببوس.

 در صورت نیاز موضوع تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس ارائه می‌شود؛ایسنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره اینکه آیا طرح تعطیلی زمستانه مدارس نیاز به مصوبه مجلس دارد، خاطرنشان کرد: در مواردی که نسبت به موضوعی قانون‌گذاری شده هرگونه تغییر نیاز به قانون‌گذاری مجدد دارد اما در جاهایی که جنس کار تقنینی نیست براساس قانون، دولت اجازه وضع مقررات لازم را دارد. حسینعلی امیری درباره اینکه آیا طرح تعطیلی زمستانه مدارس به مصوبه مجلس نیازمند است، گفت: قانون اساسی به دولت اجازه وضع مقررات برای اجرای قوانین مصوب مجلس را داده است و در این زمینه هر جا که موضوع اجرای قانون مطرح باشد، دولت مقررات موردنیاز را وضع می‌کند اما شرط آن است که مقرراتی که دولت وضع می‌کند با قوانین عادی کشور در تعارض نباشد.

 دین‌پرست دبیر جدید شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور شد؛روابط عمومی وزارت کشور| وزیر کشور در حکمی بابک دین‌پرست معاون وزیر در امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌یی را با حفظ سمت به‌عنوان دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور منصوب کرد. گفتنی است در یک دهه اخیر، معاونان امنیتی انتظامی وزارت کشور، دبیری این شورا را برعهده داشته‌اند که برای نخستین‌بار، دبیری شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌یی واگذار شده است.

 مقدمات برگزاری حج 97 فراهم شده است؛باشگاه خبرنگاران| نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: مقدمات حج سال آینده فراهم شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر

با اشاره به فضای سنگین علیه حج گذشته در کشور و تبلیغات منفی در حوزه حج و زیارت را یادآور شد و با اشاره به اینکه با همراهی تمام دست‌اندرکاران این حوزه، حج ۹۶ به خوبی و با موفقیت برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات کار برای انجام حج در سال ۹۷ فراهم شده و روحانیون از هم‌اکنون باید مقدمات را برای آماده‌سازی حجاج و تشکیل جلسات توجیهی آموزش فراهم کنند.

 ورود مقامات پارلمانی کشورهای اسلامی به تهران؛ایرنا| یک رییس و 11 نایب‌رییس مجالس کشورهای اسلامی تاکنون برای حضور در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ایران حضور یافته‌اند. تاکنون رییس مجلس اندونزی و نایب‌رییسان مجالس کشورهای موریتانی، اردن، گامبیا، مراکش، الجزایر، سودان، مالی، نیجر، ساحل‌عاج، سنگال و چاد برای حضور در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وارد تهران شده‌اند. ورود هیات‌های پارلمانی از چهارشنبه 20 دی ماه آغاز شده و تا سه‌شنبه

 25 دی ماه ادامه خواهد داشت.

 واکنش نماینده اصلاح‌طلب به اظهارات حجت‌الاسلام صدیقی؛ایلنا| عضو هیات‌رییسه مجلس به اظهارات خطیب نماز جمعه تهران واکنش نشان داد. محمدعلی وکیلی در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران در توییتر خود نوشت: «حضرت آقای صدیقی خسارت انفعال ادعایی نمایندگان ملت به‌مراتب کمتر از تعابیر تحقیرآمیز و دون‌شأنی چون آشغال برای معترضان است، متاسفانه این رفتارها نتیجه نگاه از بالاست.»

 ایران؛ برنده اصلی برجام؛برنا| یک کارشناس روابط بین‌الملل، ایران را برنده اصلی برجام دانست و گفت: مسلم است که ایران برنده اصلی توافق هسته‌یی بوده، اما یک عده کج‌فکر در ایران سعی کردند تیشه به ریشه برجام بزنند. علی خرم افزود: ترامپ در یک تنگنای حقوقی گیر افتاده است. از نظر حقوقی، خوشبختانه توافق هسته‌یی آن‌قدر مستحکم است که هیچ امکانی برای لغو این توافق وجود ندارد. در یک سال گذشته تمام بدبختی ترامپ این است که نمی‌تواند کاری با توافق هسته‌یی انجام دهد. تنها ادعا می‌کند تا بتواند ایران را عصبانی کند و با اشتباه کشورمان، توافق را برهم بزند.

 موضوع دفاعی قابل مذاکره نیست؛ایسنا| یک عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امریکایی‌ها به‌دنبال عملیات روانی برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره هستند، گفت: امریکایی‌ها بدانند که ایران در هیچ موضوع دیگری با آنها مذاکره نخواهند کرد و موضوع دفاعی نیز قابل مذاکره نخواهد بود. محمدابراهیم رضایی در واکنش به شروط امریکا برای ادامه اجرای برجام، گفت: تاکنون امریکا به صورت مستمر برجام را نقض کرده و رفتارهایی نشان داده است که همگان به این موضوع پی برده که نمی‌توان به امریکا اعتماد کرد. اکنون نیز امریکایی‌ها به‌دنبال عملیات روانی و بازی هستند تا ایران را از مزایای برجام محروم کرده و از طرف دیگر با ایجاد رعب و وحشت و عملیات روانی ایران را پای میز مذاکره بکشانند.

 آسیب‌شناسی قوانین انتخابات در دستور کار مجلس؛خانه‌ملت| قرائت گزارش درباره عملکرد موسسات مالی، آسیب‌شناسی قوانین انتخابات کشور و انتخاب هیات‌رییسه کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات در دستورکار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار دارد. براساس گزارش سایت مجلس شورای اسلامی، گزارش عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری کشور در نشست امروز یک‌شنبه این کمیسیون قرائت می‌شود. همچنین قوانین و مقررات انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کارگروه تقسیمات کشوری و آمایش سرزمینی این کمیسیون آسیب‌شناسی خواهد شد. انتخاب هیات‌رییسه کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران نیز در دستور روز یک‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 

ارسال نظر