اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۱۱

 رشد چهاربرابری شرکت‌های دانش‌بنیان

در بخش صنایع دریایی

ساری| دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش صنایع دریایی از 12 واحد در سال 93 به 48 واحد در سال جاری افزایش یافت. محمدسعید سیف در حاشیه نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل صنایع دریایی دانش‌بنیان که در ساری برگزار شد، افزود: از بعد تسهیلات پرداختی نیز ستاد علم و فناوری توانسته به 16 پروژه تسهیلات قابل توجه پرداخت کند. وی بیان کرد: در 10سال آینده نیاز کشور در حوزه ساخت و ساز دریایی و کشتی حدود 5 میلیارد دلار خواهد بود که این نیاز در بخش انواع کشتی، سکو و تاسیسات دریایی است و اگر تولید به داخل هدایت شود مانع از خروج این مقدار ارز می‌شود‌. به گفته سیف رتبه ایران در بخش دانش نظری، فعالیت، پژوهش و تحقیقات اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران صنایع دریایی در دنیا ششم است.

 صادرات میلگرد به انگلستان

اصفهان| معاون بازاریابی ذوب آهن اصفهان گفت: بیش از 5هزار تن میلگرد از این شرکت به انگلستان صادر شده است. معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه نخستین محموله میلگرد شرکت ذوب آهن به انگلستان صادر شده است، گفت: بیش از 5هزار تن میلگرد از این شرکت به انگلستان صادر شد. احسان دشتیانه از مذاکره این شرکت با خریداران انگلیسی برای عقد قراردادهای بیشتر صادرات محصول خبر داد و افزود: بهای هر تن از این محصول 505دلار است.

 بیش از 150هزار کارت هوشمند ملی رسوبی در اصفهان

اصفهان| 151هزار اصفهانی کارت‌های هوشمند ملی صادر شده خود را دریافت نکرده‌اند. مدیرکل پست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون 665هزار کارت هوشمند ملی تحویل صاحبان آنها شده است.سعید رجالی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 151هزار نفر هنوز اقدام به گرفتن کارت‌های صادر شده خود نکرده‌اند. وی با اعلام آمادگی پست برای راه‌اندازی باجه‌های سیار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان اصفهان را افزود: امیدواریم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی چندین واحد در این زمینه باشیم. وی با اشاره به اینکه اداره پست 50درصد ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی در استان اصفهان را انجام داده گفت: از ابتدای سال 250هزار مورد ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را پست انجام داده است. رجالی افزود: براساس دستور وزیر ارتباطات پیش ثبت‌نام کارت هوشمند ملی توسط واحدهای پستی دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود ولی مردم باید هزینه‌های ثبت‌نام خود که نزدیک به 31هزار تومان است را پرداخت کنند.

 50درصد حوادث محیط کار در کشور مربوط به بخش ساختمان

بندرعباس| مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: ۵۰درصد از حوادث منجر به فوت در بخش ساختمان است. به گزارش صدا و سیما مرکز خلیج‌فارس؛ علی مظفری در همایش مهارت‌های زندگی در محیط کار ایمن در بندرعباس افزود: رعایت مدل خود بازرسی کارگاه‌ها الزامی است. وی گفت: در بخش ساختمان کشور به علت خلأ ارتباطی کارفرما با حوزه ایمنی همچنان آمار تلفات ناشی از محیط کار بالاست که این خلأ نظارتی در کارگاه‌های ساختمانی با استقرار کمیته‌های نظارت فنی از بین می‌رود.

 مجتمع سینمایی در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

بجنورد| معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از راه‌اندازی مجتمع سینمایی در استان خبر داد. ابوالحسن حیدری اظهار کرد: با توجه به برپایی جلسات متفاوت با شورای اسلامی شهر و شهردار مقرر شد، مجتمع سینمایی در محل سینما قدس راه‌اندازی شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت سینما به تنهایی به لحاظ اقتصادی صرفه ندارد بنابراین راه‌اندازی مجتمع سینمایی با کاربری فرهنگی، هنری، تجاری در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظر