اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۳۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۵۵۹

جذب  سربازمعلم برای خدمت درمناطق محروم

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از به کارگیری سرباز معلمان در آموزش و پرورش با هدف خدمت در مناطق محروم وروستایی خبر داد.

علی الهیارترکمن با اشاره بر ضرورت تامین نیازهای آموزشی و زمینه‌سازی برای تحت پوشش قراردادن کلیه جمعیت لازم‌التعلیم در مناطق مختلف کشور، اظهارکرد: یکی از نیروهایی که به‌کارگرفته می‌شوند، سرباز معلمان هستد. وی نیروهای سربازمعلم را مصدر خدمات ارزشمندی دانست وافزود: در راستای توسعه خدمات آموزشی، هماهنگی‌های لازم جهت انجام وظایف آموزشی موردنیاز وزارت آموزش و پرورش این نیروها، با ستاد کل نیروهای مسلح، انجام می‌شود. الهیارادامه داد: به استناد اصل (۱۴۷) قانون اساسی، نیروهای مسلح موظفند در زمان صلح، تعدادی از کارکنان وظیفه خود را به درخواست دولت برای انجام امور مختلف امدادی، تولیدی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی و پژوهشی در اختیار دولت قرار دهند.

او گفت: به دلیل گستردگی دامنه فعالیت‌ها تعلیم و تربیت در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق روستایی و عشایری یکی از متقاضیان استفاده از خدمات افراد فوق‌الذکر آموزش و پرورش است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: گستردگی و پراکندگی مناطق آموزشی در نقاط مختلف کشور ایجاب می‌کند، برای تحت پوشش بردن کلیه افراد لازم التعلیم از ظرفیت‌های موجود، از جمله خدمات سرباز معلمان استفاده شود، اما این نیاز نافی توجه به کیفیت و انتخاب صحیح این افراد در وزارت آموزش و پرورش نیست.

او ادامه داد: نیازهای آموزشی به تفکیک منطقه، مقطع، رشته تحصیلی و استان به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود، و ستاد کل نیروهای مسلح نیز شرایطی برای جذب این افراد دارد که می‌توان به دارابودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و نیز، نداشتن غیبت در زمان اعزام به خدمت سربازی اشاره کرد.

 

بدهی ۱۳ هزار میلیاردی بیمه‌ها به وزارت بهداشت

قائم‌مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به بدهی بیش از ۱۳هزار میلیارد تومانی بیمه‌های پایه به وزارت بهداشت، از بیمه‌های تجاری نیز سهم وزارت بهداشت از بیمه شخص ثالث جهت درمان رایگان مصدومان ترافیکی را بپردازند.

ایرج حریرچی درباره آخرین وضعیت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی اظهار کرد: ما بابت ارائه خدمات در سال ۹۵ و ۹۶ بالغ‌بر ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان اسناد ارسالی و ۴ هزار میلیارد تومان اسناد بین راهی داریم. از این ارقام بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شده و ۱۳ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان فقط برای اسناد ارسالی طلب داریم.

او افزود: سازمان‌های بیمه‌گر تاکنون با استفاده از اوراق و تهاتر سعی کردند بدهی‌های خود را پرداخت کنند، اما مجموع آنها بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اسناد بین راهی بوده است و همچنان بیش از ۱۳ هزارمیلیارد تومان طلب داریم. این موضوع تاثیر شدیدی بر فعالیت بیمارستان‌ها دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: در تمامی بیمارستان‌های کشور شامل دولتی، خصوصی، عمومی و غیر دولتی هرگونه دریافت وجه خارج از صندوق و بدون ارائه فاکتور رسمی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود. در بیمارستان‌های دولتی هرنوع ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای دریافت خدماتی مانند رادیولوژی، آزمایش و... ممنوع است، مگر اینکه از طریق زنجیره ارجاع بیمارستان و با قمیت دولتی انجام شود.

او همچنین درباره چگونه رسیدگی به مصدومان ترافیکی توضیح داد و گفت: تا ۱۳ سال پیش بیماران تصادفی باید خودشان هزینه پرداخت می‌کردند و گاهی ساعت‌ها باید روی زمین می‌مانند، اما با توجه به ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و همچنین ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات باید قسمتی از هزینه‌یی که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می‌پردازند، در این زمینه هزینه شود و هیچ پولی بابت خدمات درمانی در مراکز دولتی از هیچ مصدوم ترافیکی دریافت نشود.

او ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر تجاری که بیمه شخص ثالث دارند باید ۱۰ درصد از دریافتی خود در این زمینه را مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز کنند، اما تاکنون هزار میلیارد تومان از این پول به صندوق وزارت بهداشت واریز نشده است و مدتی پیش یکی از این بیمه‌ها اعلام ورشکستگی کرده و ۶۰ میلیارد تومان از این پول را نداده است و ما نگران هستیم این موضوع باعث شود نتوانیم وسایل و تجهیزات برای مداوای این مجروحان تهیه کنیم.

پرداخت وام به NGOها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از توافق با «صندوق مهر امید» برای پرداخت وام به تشکل‌های مردم نهاد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد. محمدمهدی تندگویان از اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت به تشکل‌های مردم نهاد خبر داد و به ایسنا گفت: این وام به‌ویژه به تشکل‌های مردم نهادی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کنند، پرداخته خواهد شد. او با بیان اینکه این وام از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد در اختیار این تشکل‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: این تشکل‌ها ابتدا باید طرح‌های خود را طبق دستورالعمل برای دریافت وام تهیه و تدوین کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال جاری آمادگی پرداخت این وام را خواهیم داشت، اظهار کرد: طرح‌ها پس از تهیه باید به اداره کل جوانان هر استان تحویل داده شود تا پس از تصویب از طریق صندوق هر استان، این وام در اختیارشان قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر