اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۱۵۲

 انجام ممیزی داخلی استانداردهای IMS منطقه فارس-اراک| ممیزی داخلی استانداردهای IMS (کیفیت، زیست‌محیطی و ایمنی) منطقه فارس توسط متخصصان منطقه مرکزی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، مسوول کیفیت و بهره‌وری این منطقه گفت: آشنایی و تبادل اطلاعات با منطقه فارس در زمینه انجام فرآیند ممیزی داخلی استانداردهای ISO9001 (مدیریت کیفیت) و ISO14001 (سیستم مدیریت زیست‌محیطی) و ISO18001 (سیستم مدیریت ایمنی) در مدت

3 روز انجام پذیرفت. بهروز بهروزیان با اشاره به حضور 3 نفر از کارشناسان و متخصصان منطقه مرکزی، اضافه کرد: نمایندگانی از واحدهای مخابرات، مکانیک و ابزار دقیق، واحدهای عملیاتی، فنی و ستادی منطقه فارس بازدید کردند و با حضور مدیریت ارشد منطقه فارس در جلسه‌یی به تبادل اطلاعات پرداختند.

 تردد در گردنه‌های چهارمحال‌وبختیاری فقط با زنجیر چرخ-شهرکرد| تردد خودرو‌ها در گردنه‌های مواصلاتی چهارمحال‌وبختیاری فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: تردد در ارتفاعات به‌ویژه گردنه‌های چری، تاراز و شاه‌منصوری به علت بارش برف فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مرتضی زمانپور با اشاره به بارش برف در بسیاری از نقاط استان، افزود: بیشتر محورهای مواصلاتی استان لغزنده است.

وی گفت: رانندگانی که قصد ترددازمحورهای برف گیر را دارند، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

 مرز تمرچین در آذربایجان‌غربی بازگشایی شد-ارومیه| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر از توابع این استان بازگشایی شد و تمام فعالیت‌های گمرکی در این پایانه به روال عادی بازگشت.

نادر صفرزاده افزود: تمرچین تنها مرز آذربایجان‌غربی با کردستان عراق بوده که از هر دو طرف (ایران و عراق) بازگشایی شده و روند صادرات و واردات از این مرز نیز از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، بیشترین صادرات آذربایجان‌غربی از این پایانه مرزی صورت می‌گیرد و در سال گذشته 845هزار و 511 تن به ارزش 122 میلیون و 450هزار دلار کالا از این گمرک صادر شده است. مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج‌عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان 160کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک‌ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد. مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به‌عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

 امسال 120 هزار تن گندم در چهارمحال‌وبختیاری تولید شد-شهرکرد| به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال‌وبختیاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این میزان 83هزار تن مربوط به کشت آبی و 37 هزار تن مربوط به دیم است.

 حمیدرضا دانش با اشاره به 69 هزار هکتار سطح زیرکشت دیم وآبی استان گفت: از این میزان 36هزار هکتار کشت دیم و مابقی کشت آبی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پروتئین و گلوتن انواع ارقام گندم آبی مناسب، ولی گلوتن و پروتئین ارقام دیمی از استاندارد مربوطه کمتر است و به همین دلیل با گندم ‌تولیدی استان‌های دیگر مخلوط می‌شود. دانش افزود: در حال حاضر 2 هزار و 520 تن انواع کود شیمیایی و 2 هزار و 700 تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان استان توزیع شده است.

  زنان زندانی در یزد شاغل می‌شوند-یزد| مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بین مددجویان زندانی، گفت: نخستین کارگاه اشتغال ویژه بانوان مددجوی زندان‌ها در استان یزد افتتاح شد. رضا ذوالفعلی‌نژاد با حضور در جمع خبرنگاران

با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای مددجویان زندانی، اظهار کرد: طبق کارشناسی‌های انجام شده، آمار بازگشت زندانی‌هایی که در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و به کار مشغول می‌شوند تقریبا صفر درصد است. وی ارتقای مهارت شغلی را عاملی جدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: بسیاری از بزهکاری‌های موجود در جامعه ناشی از بیکاری و فقر است.

 

ارسال نظر