روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶

 وحدت و هوشمندی ملی در برابر فتنه‌آفرینی‌های جدید؛ سپاه‌نیوز  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسداشت «حماسه ماندگار 9 دی»، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، وحدت، هوشمندی و هوشیاری ملی برابر نقشه‌های دشمن برای فتنه‌آفرینی‌های جدید و مرزبندی بین «انقلابی‌نمایی» و «انقلابی‌گری» را از درس‌ها و عبرت‌های فتنه 88 دانست.  در بخشی از این بیانیه آمده است: در شرایط خطیر کنونی که با وجود روشنگری‌های مستمر جبهه متحد ضد انقلاب داخلی و خارجی تحت راهبردهای پنهان و آشکار مثلث پلید امریکا، رژیم‌صهیونیستی و انگلیس با همراهی ارتجاع منطقه خط تحریف حقایق تاریخی و تطهیر چهره اصحاب فتنه و باغیان علیه نظام را دنبال می‌کنند و با عملیات روانی گسترده در پی وارونه‌سازی واقعیات و القای نشانه‌های غلط و انحرافی هستند، هوشمندی و تیزبینی در مسدود کردن روزنه‌های امید و آرزوهای شوم آنان از اولویت‌های امروز دلسوزان انقلاب و هر ایرانی علاقه‌مند به استقلال و عظمت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

 ایران دنبال گفت‌وگو و ایجاد ثبات در منطقه است؛ ایلنا  سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که ایران دنبال گفت‌وگو و ایجاد ثبات در منطقه است. مهدی سنایی در دیدار میخاییل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رییس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا با اشاره به روند رو به رشد روابط میان دوکشور تاکید کرد که ایران دنبال گفت‌وگو و ایجاد ثبات در منطقه است و شرایط حساس منطقه اقتضا دارد که رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح دو جانبه و منطقه‌یی توسعه یابد. وی با اشاره به مواضع مقامات کشورمان در بحران‌های سوریه و یمن خاطرنشان کرد: هیچ‌کس از استمرار این بحران‌ها و درگیری‌ها سود نخواهد برد و اگر این مسائل با همفکری و مشورت میان کشورهای منطقه حل نشود، دیگران به این منطقه طمع خواهند ورزید.

 اعتراض دیروز مردم مشهد به گرانی برحق بود؛ ایلنا   امام جمعه مشهد اعتراض روز گذشته مردم مشهد به گرانی را برحق دانست و گفت: ‌نباید با فراخوان هر فرد یا گروهی به خیابان‌ها بیاییم بلکه باید دقت کنیم. امنیت یک کشور مهم است و مشکلات زندگی ما نباید ابزاری برای پیروزی دشمن باشد.  احمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی‌ و معیشتی‌ای که مردم با آن گرفتار هستند، گفت: مردم حق دارند، حل شدن مشکلات معیشتی خود را مطالبه کنند و باید مسوولان نیز برای حل مشکلات آنها از قبیل مسکن و گرانی کار کنند.  امام جمعه مشهد ادامه داد: نباید شرایط به گونه‌یی باشد که کارد به استخوان مردم برسد و برای گفتن مشکلات خود وسط خیابان بیایند. متاسفانه امروز برخی مدیران و مسوولان در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند که به فکر مشکلات مردم نیستند.

 این روزها شاهد صدق پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی هستیم؛ ایسنا  دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: در سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهد صدق پیش‌بینی‌های او هستیم. امروز کوس رسوایی افرادی که آیت‌الله پیش‌بینی کرده بود، نواخته شده است.  ظفرقندی در بیست‌وپنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی با اشاره به اینکه شاهد برگزاری بیست و پنجمین مجمع اصلاح‌طلب و تاثیرگذار در سراسر کشور هستیم، اظهار کرد: سال گذشته و امسال این مجمع بدون حضور آیت‌الله هاشمی برگزار شد، اما ما امروز شاهد صدق نظرات و پیش‌بینی‌های او هستیم. امروز کوس رسوایی بداخلاقی و دروغگویی افرادی که سال‌ها پیش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است.  

 جدال لفظی بر سر ایران در پارلمان عربی؛ ایسنا  پارلمان عربی روز پنج‌شنبه نشستی برگزار کرد که این نشست بسیار پرتنش بود و برخی نمایندگان پارلمان ایران را به دخالت در امور عربی متهم کردند اما در مقابل نمایندگان عراق در این پارلمان از ایران دفاع کردند. در نشست روز پنج‌شنبه پارلمان عربی برخی نمایندگان این پارلمان در رابطه با گزارش کمیسیون سیاسی و امنیت ملی در مورد دخالت ایران در امور کشورهای عربی دچار اختلاف شدند.  عباس البیاتی نماینده عراق در پارلمان عربی از گزارش کمیسیون سیاسی و امنیت ملی دفاع کرد و گفت: این گزارش دیدگاه‌های مشترک کشورهای عربی را در نظر گرفته است.

 عراق از گردنه بحران‌های امنیتی عبور کرده است؛ مهر  رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور عراق امروز در حوزه مسائل امنیتی از گردنه عبور کرده است، گفت: توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی دو کشور ضروری است.  علی لاریجانی رییس مجلس روز پنج‌شنبه در دیدار با «عبدالحسین عبدالرضا عبطان» وزیر ورزش و جوانان عراق با اشاره به روابط گسترده و دیرینه ایران و عراق گفت: روابط دولت‌های دو کشور همواره متاثر از روابط ملت‌های ایران و عراق بوده، از طرفی دیگر در شرایط کنونی همکاری‌های مثبتی وجود دارد اما این تعاملات نباید تنها در حوزه سیاسی و امنیتی باشد بلکه توسعه همکاری‌های اجتماعی و اقتصادی نیز اهمیت دارد.

 

 

ارسال نظر