وحدت و همدلی با اطاعت از قانون اتفاق می‌افتد

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۸۰

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بنا به تجارب گذشته با توجه به تخریب‌هایی که علیه سپاه، بسیج و دستگاه قضا می‌شود، فکر می‌کنم فتنه جدیدی در پیش است.

به گزارش ایسنا غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم، قوه قضاییه وظیفه خود می‌داند با سایر قوا در همین چارچوب همکاری کند تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند، از رکود خارج شود و افزایش تورم نداشته باشیم. قوه قضاییه به دولت کمک می‌کند تا در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت ایجاد شود، کمک می‌کند تا دولت در مقابل مفسدان بایستد و زمینه‌های فساد را از بین ببرد تا با مبارزه با امر قاچاق توفیق داشته باشد. ما وظیفه خود می‌دانیم در چارچوب قوانین همه حمایت را انجام دهیم تا این رکود، تورم، مشکلات جامعه از جمله مشکلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برطرف شده و دولت در امور خود موفق شود.

او همچنین تاکید کرد: قوه قضاییه همواره با همکاری سایر دستگاه‌ها با همه کم و کاستی‌ها مقابل همه نفوذی‌ها و فتنه‌گران قبل و بعد سال هشتاد و هشت، جاسوس‌ها و مفسدان با همه فشارها و تطمیع‌هایی که بوده، ایستاده و آنها را مجازات کرده است.

سخنگوی قوه قضایه خاطرنشان کرد: همه شما خوب یادتان هست؛ دادگاه‌های انقلاب در اوایل انقلاب کلیه کسانی که اموال بیت‌المال را غصب و غارت کرده بودند چه در داخل و چه در خارج کشور شناسایی کرده و اموال را به مردم و بیت‌المال برگرداندند. دادگاه‌های انقلاب افرادی را که اموال عمومی و خصوصی را غصب کرده بودند، مجبور کرد تا اموال را برگردانند. بخشی از این اموال در اختیار دولت نوپا قرار گرفت تا صرف امور جاری شود و بخش دیگری هم در اختیار نهادهایی قرار گرفت که به نفع مردم خرج می‌کردند. اموال گرفته شده در اختیار بنیاد ١٥ خرداد، بنیاد شهید و ایثارگران، کمیته امام و نهادهای مردمی قرار گرفت تا آنها هم به نفع عموم مردم یا نیازمندان خرج کنند.

اژه‌ای با اشاره به برخی اقدامات قوه قضاییه در مقابله با تخلفات گفت: پرونده‌های مربوط به تخلفات 3هزار میلیاردی، نفتی، صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاس‌های بانکی، ارز، تعاونی‌های اعتباری از جمله پرونده‌هایی بود که برای مردم آشنا هستند و قوه قضاییه آنها را حل و فصل کرد. وزارت تعاون سابق به این تعاونی‌ها مجوز داد و هیچ نظارتی بر آنها نکرد. حالا امروز شاهدیم که چه مشکلاتی برای مردم، دولت و قوه قضاییه ایجاد کرده است. طی یک‌سال گذشته یک بار هم وزارت کار و تعاون که امروز با هم ادغام شده‌اند نسبت به این مشکل واکنشی نشان نداد، این‌بار به دوش قوه قضاییه، دولت و بانک مرکزی افتاده است و باید آن را هم حل

کنیم.

سخنگوی قوه قضایه گفت: ببینید چه کسانی از اول انقلاب تا به حال ترور شدند؟ اگر نشد آنها را ترور فیزیکی کنند، ترور شخصیتی می‌کنند، تهمت و اتهام می‌زنند که به زعم باطل خود ذهن مردم را مشوش و تیغ سپاه و نیروهای مسلح و مدافعان را کند کنند. اول انقلاب علیه دادگاه‌های انقلاب، سپاه و عناصر سازنده تخریب می‌شدند. در آن میان بنی‌صدری پیدا می‌شود خودخواه که فکر می‌کرد مردم رای به شخص دادند. نمی‌دانست مردم به رییس‌جمهور نظام رای دادند. او مردم را تحقیر می‌کرد، کمیته را تخریب می‌کرد، دل به بیرون می‌بست و وارد حاشیه‌ها می‌شد.

اژه‌ای افزود: در همین دانشگاه انقلاب چه‌ها که نکردند و چه‌ها که نگفتند. کسانی که بنی‌صدر را قبول نداشتند اما دشمن نظام بودند با دشمنان دیگر زیر چتر او جمع شدند.

 

ارسال نظر