بازارهای همراه

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۸۵
بازارهای همراه

گروه گوناگون   سال‌های ابتدایی ورود تلفن‌های همراه هوشمند به بازار فناوری دیجیتال به نظر نمی‌رسید که چنین تاثیر قابل ‌توجهی بر خرید آنلاین داشته باشند؛ تاثیری که امروز سهم قابل ‌توجهی در بازارهای تجارت آنلاین دارند. در سال‌های گذشته، پرداخت‌های آنلاین و بازدید از وب‌سایت‌ها، بیشترین کاربرد گوشی‌های هوشمند به‌ شمار می‌رفت اما طبق بسیاری از گزارش‌ها، امروزه برای بسیاری از امریکایی‌ها، تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل به بازار خرید آنلاین شده‌اند. در واقع در سال‌های اخیر کاربران موبایل، مهم‌ترین بخش از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهند. طبق گزارش‌های منتشر شده در سال‌های اخیر شمار اپلیکیشن‌های خرید که قابلیت نصب بر گوشی‌های هوشمند را دارند، رشد قابل ‌توجهی داشته است. بر این اساس کاربری این گوشی‌ها در خرید آنلاین تا حدی است که اعلام شده درحال حاضر در امریکا از هر 4دلار که برای تجارت الکترونیک صرف می‌شود 1دلار مربوط به خریدهایی است که با گوشی‌های همراه هوشمند انجام می‌شود. طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده، بیشترین میزان خرید آنلاین قبل از آغاز تعطیلات سال نو میلادی در امریکا از طریق تلفن‌های همراه صورت گرفته بود.

براساس آخرین آمار منتشر شده از 3ماهه سوم سال 2017 بیشترین سهم تجارت آنلاین با گوشی‌های هوشمند مربوط به اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌هاست. طبق آمار منتشر شده، در این بازه زمانی 58 درصد از خریدهای آنلاین بازار سرگرمی توسط تلفن همراه صورت گرفته است. بعد از خرید اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های ویدیویی، کنسول‌ها و ابزارهای جانبی آنها، سهم قابل ‌توجهی در تجارت آنلاین با گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص داده‌اند. طبق آمار منتشر شده، این تجارت حدود 55 درصد از خرید‌های آنلاین با تلفن‌های همراه هوشمند را تشکیل می‌دهد.

خرید موزیک و فیلم آنلاین نیز رتبه بعدی را در کاربری تلفن‌های هوشمند به خود اختصاص داده‌اند. از آنجا که گوشی‌های همراه هوشمند در مقایسه با تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی حجم کوچک‌تر و حمل‌ونقل راحت‌تری دارند، بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند، کارهای خود را با این ابزار دیجیتال انجام دهند. از طرفی به ‌دلیل کمبود وقت در سبک زندگی جدید به نظر می‌رسد، تماشای فیلم‌های سینمایی و شنیدن موسیقی از طریق تلفن‌های همراه هوشمند راحت‌تر باشد. طبق آمار منتشر شده حدود 51 درصد از مجموع تجارت‌های الکترونیک با تلفن همراه به خرید موسیقی و فیلم‌ها و سریال‌ها اختصاص دارد.

پیش از این برای خرید کالاهای گرانبها مانند طلا و جواهرات، مشتریان ترجیح می‌دادند به مراکز خرید رفته و با فروشنده رو در رو صحبت کنند. گویا پرداخت وجه در مقابل کالایی که می‌دیدند، اطمینان بیشتری به آنها می‌داد. امروزه در مورد کالاهای خاص نیز بازارهای آنلاین، اطمینان مشتریان را جلب کرده‌اند؛ چراکه طبق آمار منتشر شده 51 درصد از سهم تجارت‌های آنلاین با گوشی‌های هوشمند در 3‌ماهه سوم سال 2017 به خرید جواهرات و ساعت اختصاص یافته است. در ادامه این گزارش، سهم خرید نرم‌افزارهای کامپیوتر در تجارت‌های الکترونیک با گوشی‌های هوشمند حدود 41درصد و خرید تجهیزات ورزشی و بدن‌‌سازی حدود 40درصد اعلام شده است.

خرید خانه و باغ نیز رونق قابل توجهی در بازار تجارت الکترونیک دارد. طبق آمار منتشر شده در 3‌ماهه سوم سال 2017 در امریکا، خرید خانه‌های مسکونی و باغ حدود 33درصد از خریدهای آنلاین توسط تلفن‌های همراه هوشمند را به خود اختصاص داده است.

پوشاک، کیف و کفش و سایر ملزومات جانبی از دیگر مواردی است که کاربران بسیاری به صورت آنلاین آنها را تهیه می‌کنند. براساس آمار منتشر شده، سهم پوشاک و ملزومات در مجموع خرید‌های آنلاینی که توسط گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد حدود 26درصد اعلام شده است. طبق این گزارش، خرید کتاب، کالاهای مصرفی، تجهیزات الکترونیک و سخت‌افزار کامپیوتر نیز سهمی حدود 14تا 22درصد از حجم خریدهای آنلاین با گوشی همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر