روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۵۹

 به‌دنبال برداشتن آزمون وکالت نیستیم؛ ایسنا   یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح قانون وکالت به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش آزمون وکالت است، گفت که این طرح با اجباری کردن داشتن وکیل برای تمام پرونده‌ها، وکلا را طبقه‌بندی کرده تا هر وکیل در تخصص خاصی به وکالت بپردازد. محمدعلی پورمختار از تدوین طرح اصلاح قانون وکالت در کارگروهی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: ما در این طرح به دنبال برداشتن آزمون وکالت نیستیم بلکه می‌خواهیم ظرفیت پذیرش وکلا از طریق آزمون را افزایش دهیم تا افراد بیشتری بتوانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

 تکذیب دیوان محاسبات درباره نامه رییس اسبق؛ ایلنا   دیوان محاسبات در اطلاعیه‌یی اتهامات به مسوولان درباره پرونده کرسنت را تکذیب کرد و گفت که اساسا نامه‌یی توسط یکی از روسای اسبق دیوان محاسبات درباره کرسنت وجود ندارد و رسانه‌های معاند با شیطنت و فضاسازی اتهاماتی را به برخی مقامات نسبت داده‌اند. دیوان محاسبات در بیانیه‌یی نوشت: اخیرا برخی رسانه‌های معاند با استناد به نامه‌یی به امضای یکی از روسای اسبق دیوان محاسبات کشور در خصوص موضوع قرارداد گازی موسوم به کرسنت، اتهاماتی را به برخی مقامات و مسوولان کشور نسبت داده‌اند و این امر دستمایه شیطنت و فضاسازی در سایر رسانه‌های معاند و وابسته به نظام سلطه و فضای مجازی شده است.

 ایرادات نظام انتخاباتی برای کشور هزینه‌زاست؛ خبرآنلاین    معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: همه ما می‌دانیم نظام انتخاباتی کشور ایرادات و اشکالاتی دارد و این ایرادات و اشکالات برای مردم، نظام، نامزدها، شورای نگهبان، وزارت کشور و سایر بخش‌های مرتبط با بحث انتخابات هزینه درست کرده است. حسینعلی امیری درباره آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات در مجلس گفت: کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت وقت زیادی روی لایحه نظام جامع انتخابات گذاشت و براساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، لایحه را نهایی کرد. هم‌اکنون لایحه نظام جامع انتخابات در دستور کار دولت است. وی درباره اظهارات برخی سیاسیون که می‌گویند دولت عزمی برای ارسال لایحه نظام جامع انتخابات به مجلس ندارد، اظهار کرد: واقعا دولت عزم جدی دارد لایحه نظام جامع انتخاباتی را سروسامان دهد.

 اسماعیل دوستی برای سومین بار با مهدی کروبی دیدار کرد؛ اعتمادآنلاین   الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس دهم اعلام کرد که اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی برای سومین بار با مهدی کروبی، دبیرکل این حزب دیدار کرده است. به گفته این نماینده تهران دوستی روز گذشته با کروبی ملاقات داشته است.  پیش از این نیز مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و محمدرضا عباسی‌فر، عضو سابق شورای نگهبان نیز با کروبی دیدار کرده بودند.

 وردی‌نژاد مشاور رسانه‌ای رییس‌ دفتر رییس‌ جمهور شد؛ پاد   محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور در حکمی فریدون وردی‌نژاد را به عنوان «مشاور رسانه‌یی رییس‌ دفتر رییس‌جمهور» منصوب کرد.  در بخشی از حکم واعظی آمده است:« انتظار دارد با رصد دقیق ابزار و شیوه‌های اطلاع‌رسانی، توجه به ویژگی‌های افکار عمومی، مشورت و تعامل با صاحبنظران طیف‌های متنوع فکری نسبت به ارائه راهبردهای ارتباطی دولت- مردم اقدام نمایید تا شاهد ارتقای روزافزون اعتماد و مشارکت عمومی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی در تحقق برنامه‌های دولت باشیم».

 حمید مولانا با ۶۷۴ هزار دلار بودجه دریافتی چه کرد؟؛ ایلنا   پس از انتصاب حمید مولانا به عنوان مشاور احمدی‌نژاد، نام وی برای نخستین ‌بار در بودجه سال ۱۳۸۷ ذکر و ردیف بودجه برای او در نظر گرفته شد. این بودجه در آن سال به مبلغ ۳۳۷میلیون تومان تحت عنوان «بنیاد فرهنگی مولانا» به حمید مولانا پرداخت شد. این مبلغ(۳۳۷میلیون تومان) عینا در بودجه سال ۱۳۸۸ قید شد.  مجموع مبلغ پرداختی به حمید مولانا در بودجه سال‌های ۱۳۸۷و ۱۳۸۸ مبلغ ۶۷۴ میلیون تومان بود. حال پرسش این است که حمید مولانا با ۶۷۴ هزار میلیون دریافتی چه کرد؟ این بودجه دقیقا در چه محلی هزینه شد؟ نامبرده چه کمکی به کشور کرد؟ اظهاراتی که با مشاوره حمید مولانا از سوی محمود احمدی‌نژاد بیان می‌شد چه هزینه‌هایی برای کشور داشت؟ و از آن مهم‌تر اینکه «پروفسور حمید مولانا» درحال حاضر کجاست و به چه کاری مشغول است؟

 ماجرای درخواست بارزانی از سردار سلیمانی: در پنجمین نشست از سلسله جلسات تحلیلی-تخصصی «بسیج و ایران فردا» در سازمان بسیج اساتید کشور «ابعاد راهبردی تماس تلفنی سردار سلیمانی با فرماندهان فلسطینی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مصلح‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در پنجمین نشست از سلسله جلسات تحلیلی- تخصصی «بسیج و ایران فردا» با تاکید بر اهمیت این تماس تلفنی در این برهه تاریخ گفت: این تماس تلفنی در این زمان از تاریخ تحولات منطقه غرب آسیا، نقطه عطفی تاریخی در روند این تحولات به شمار می‌آید. این دیپلمات اظهار کرد: تماس سردار سلیمانی به فرماندهان فلسطینی واجد این پیام راهبردی است که به امید خدا شکست اسراییل در فلسطین با نقش‌آفرینی و یاری نظام جمهوری اسلامی ایران قطعی و حتمی است.

 بودجه حوزه‌های علمیه نصف بودجه دانشگاه تهران هم نیست؛ ایسنا   حجت‎الاسلام والمسلمین عباس رفعتی، ‎سخنگوی حوزه‎های علمیه با انتقاد از جریان غیرمنصفانه رسانه‎یی در خصوص بودجه‎های حوزه گفت: بودجه کل حوزه‎های علمیه نصف بودجه دانشگاه تهران هم نیست. وی با اشاره به حواشی بودجه‎ دولت درباره حوزه علمیه گفت: در روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها، جریانی به دنبال تضعیف روحانیت است و تلاش زیادی صورت گرفت که نهاد دینی را در خصوص بودجه زیرسوال ببرند.  او اظهار کرد: البته برخی با ادبیات دلسوزانه و با شعار استقلالِ حوزه این بحث را مطرح کردند؛ مساله استقلال حوزه یک راهبرد استراتژیک مدیریت حوزه است، ولی از این واژه استقلال حوزه، برخی برداشت ناروایی داشته و دارند.  سخنگوی حوزه اظهارکرد: در رابطه با مسائل بودجه، نهادهای دینی با این شعار به شکل دلسوزانه مطالبی را مطرح می‌کنند؛ در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها نباید حرفی بیان شود که در زمین دشمن باشد و در واقع بلندگوی دشمن و ضدانقلاب باشند؛ نباید استقلال حوزه را از دست بدهیم و این هجمه‌یی که صورت می‌گیرد به این خاطر است که حوزه ما مستقل است؛ حوزه مستقل است و به همین خاطر به راحتی از مشکلات دولت‌ها نیز سخن به میان آورده و نقد کرده است. وی با ذکر این مطلب که این هجمه‎ها هزینه استقلال حوزه است، اظهار کرد: اگر بگوییم حوزه با گرفتن ۱۰درصد بودجه‌یی که هزینه می‌کند، استقلال خود را از دست داده، قطعا اشتباه است.

 

ارسال نظر