اسراییل از یونسکو خارج شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۰۲

گروه جهان|

نماینده اسراییل در یونسکو با انتشار بیانیه‌یی اهانت‌آمیز علیه کشورهای جهان از خروج رسمی رژیم صهیونیستی از یونسکو خبر داد. رژیم صهیونیستی یک روز پس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که با رای قاطع ۱۲۸عضو این سازمان، طرح رییس‌جمهوری امریکا مبنی بر اینکه قدس پایتخت اسراییل است را خنثی کرد، خروج از سازمان علمی فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) را در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایلنا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل پیش‌تر به کارمل شامو هاکوهن، نماینده این رژیم در یونسکو دستور داده بعد از تعطیلات کریسمس، یونسکو را رسما در جریان خروج تل‌آویو از این سازمان قرار دهد. بنیامین نتانیاهو با متهم ‌کردن یونسکو به جانبداری از فلسطین و حملات هدفمند علیه اسراییل در ماه اکتبر به وزارت خارجه این رژیم دستور داده بود، مقدمات خروج از این سازمان را آماده کنند.

مهر نیز در گزارشی نوشت اسراییل با ارسال پیامی اعلام کرده که از ۳۱دسامبر به بعد، دیگر عضو یونسکو نخواهد بود. هاکوهن در بیانیه‌یی که به همین مناسبت صادر کرده آورده است:«کشورهای عاقل و درست، چیزی برای به دست آوردن در تئاتر مزخرف یونسکو ندارند. امریکا یونسکو را به خاطر اسراییل ترک کرد و این وظیفه اخلاقی ماست تا این کشور را تنها نگذاریم.» نماینده اسراییل در ادامه اهانت‌های خود به یونسکو، این سازمان را تحت رهبری اعراب خواند و آنها را کشورهایی توسری‌خور، بی‌استفاده و جاهل در جهان توصیف کرد که رکورد ریاکاری، تهییج و دروغ‌پردازی علیه اسراییل و یهودیان را شکسته‌اند.

این درحالی است که با وجود تهدیدهای امریکا به قطع کمک‌های  مالی به هر کشوری که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس حمایت کند، مجمع عمومی پنج‌شنبه ‌شب پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرده است. سازمان ملل روز پنج‌شنبه با ۱۲۸رای موافق، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی ترکیه و یمن را تصویب کرد. در این جلسه فوق‌العاده نمایندگان ۲۱کشور غایب بودند و ۳۵کشور نیز از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند و نمایندگان ۹کشور از مجموع ۱۹۳کشور عضو سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه رای مخالف دادند.

 

ارسال نظر