اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸

ممنوعیت اخذ عوارض از صادرات

پایگاه خبری اتاق تهران| دبیر شورای عالی صادرات غیرنفتی کشور طی نامه‌یی به استانداران، اجرای ماده 18 قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر جلوگیری از وضع و اخذ هر گونه عوارض بر اقلام و کالاهای صادراتی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی را مورد تاکید قرار داده است. مجتبی خسروتاج در نامه خود به استانداران که رونوشت آن برای رییس اتاق بازرگانی تهران نیز ارسال شده به یکی از تکالیف قانون برنامه ششم توسعه، که رشد میانگین سالانه 21.7درصد برای صادرات غیرنفتی در طول سال‌های برنامه را هدف‌گذاری کرده، اشاره کرده است.

خسروتاج سپس در ادامه این نامه درخواست کرده که کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌ها در راستای اجرای مفاد ماده(18) قانون مقررات صادرات و واردات از وضع و اخذ هر گونه عوارض بر اقلام و کالاهای صادراتی خودداری کنند.

اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده کرمانشاه

شاتا| مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توافق با بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب‌ دیده در زلزله کرمانشاه خبر داد. صادق نجفی در نشست صمیمی با روسای بانک‌های صنعت و معدن، پارسیان و سپه از شناسایی واحدهای صنعتی که در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه آسیب دیده‌اند، خبر داد و گفت: طی توافق انجام شده با بانک‌ها مقرر شد، تسهیلات مناسبی با هدف راه‌اندازی مجدد و ایجاد اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاهی به چرخه تولید بازگردند. نجفی در این نشست با اشاره به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این مناطق خاطرنشان کرد: در سفرهایی که رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور و هیات دولت به کرمانشاه داشتند، مصوبات خوبی تصویب شد که پیگیر اجرای آنها هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعداد طرح‌ها و واحدهای صنعتی که در حادثه اخیر آسیب دیده‌اند را به روسای بانک‌ها اعلام خواهیم کرد تا متناسب با خسارت و نوع بازار و فعالیتی که دارند، تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود. نجفی همچنین به هدف‌گذاری افزایش ظرفیت و فعال‌سازی 20هزار واحد صنعتی با اشتغال 160هزار نفر، 3500طرح بالای 60 درصد و یک هزار طرح ایجادی اشاره و گفت: با همکاری بانک‌ها امیدواریم بتوانیم مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، حرکت کنیم. همچنین در نشست مشترک با روسای بانک‌های «صنعت و معدن، پارسیان و سپه» علاوه بر اعلام تعداد واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله اخیر مقرر شد، وضعیت طرح‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی بررسی و فهرستی از این طرح‌ها و واحدهای صنعتی جهت برخورداری از حمایت‌های مالی به شورای عالی بانک‌ها اعلام شود.

 

ارسال نظر