ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۴۰

افزایش 15 درصدی پروازها در آبان ۹۶

شرکت فرودگاه‌ها جزئیات آمار پروازهای انجام گرفته در فرودگاه‌های ایران را در آبان ‌ماه ۱۳۹۶ منتشر کرد که براساس آن در هشتمین ماه از سال جاری ۳۹هزار و ۲۰۹نشست و برخاست در فرودگاه‌ها انجام گرفته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا در این ماه همچنین روند ارسال و پذیرش بار هم به بیش از ۴۳میلیون و ۵۰۰ هزار کیلو رسیده و اعزام و پذیرش مسافر نیز با رسیدن به رقم 4میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایشی ۱۳درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش مانند گذشته در آبان ‌ماه سال ۱۳۹۶ فرودگاه مهرآباد بیشترین نقش را در پروازهای انجام شده، داشته است و این فرودگاه با مدیریت بیش از ۱۲هزار و ۲۰۰پرواز و جابه‌جایی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران بوده پس از آن فرودگاه مشهد ۶۲۲۹ نشست و برخاست را به ثبت رسانده و در طول این مدت ۸۸۸۲ مسافر را جابه‌جا کرده است.

سومین جایگاه در این آمار به فرودگاه امام خمینی(ره) رسیده که در آن بیش از ۵۵۰۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۰۱۹ مسافر به ثبت رسیده، همچنین این فرودگاه با ارسال و پذیرش بیش از ۱۳میلیون کیلوگرم بار، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

در طول این مدت سهم پروازهای داخلی بیش از ۳۱هزار و ۴۰۰پرواز بوده و در جریان آن 3میلیون و ۷۰۰هزار مسافر جابه‌جا شده است. در این بین فرودگاه مهرآباد رتبه نخست و فرودگاه‌های مشهد و شیراز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است. در حوزه پروازهای بین‌المللی نیز در این مدت حدود ۷۸۰۰پرواز جابه‌جا شده و در جریان آن بیش از یک میلیون مسافر و ۱۷میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است. در این بخش فرودگاه امام خمینی(ره) بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و فرودگاه‌های مشهد و اصفهان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد.

 

تداوم آلودگی شدید هوای شهرهای بزرگ تا اواسط هفته

بالا بودن چگالی آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه تا اواسط هفته‌ ادامه دارد، در این مدت شهروندان‌ از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

‌به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، ‌سامانه بارشی مستقر در جنوب کشور دیروز در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب اصفهان، برخی نقاط استان‌های کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف شد.

این سامانه امروز در جنوب بوشهر، برخی نقاط هرمزگان و آب‌های ساحلی بوشهر و هرمزگان و در روز دوشنبه در غرب تنگه هرمز فعال است.

با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا تا اواسط هفته‌، بالا بودن چگالی آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه ادامه دارد؛ از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز کمی ابری و غبارآلود و گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود. میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفدهم آذرماه امسال 25.2میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 30.5 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 82 درصد بارش سال گذشته‌ است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی 97-96 متعلق به منطقه انزلی به میزان 48 میلی‌متر بوده است.

انتقال 19 پادگان ارتش به خارج از شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه‌یی مشترک با ارتش طرح انتقال ۱۹پادگان از شهرهای مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با هدف اجرای قانون انتقال پادگان‌ها، بحث انتقال ۱۹پادگان ازجمله پادگان ۰۶ به خارج از شهرها در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده که بر این اساس برنامه‌یی با مشارکت ارتش برای انتقال این منظور تنظیم کرده‌ایم. او افزود: در همین دوره کوتاه انتقال 3پادگان خرم‌آباد، اصفهان و ارومیه تصویب شده که مراحل اجرای آن در دست اقدام است، انتقال سایر پادگان‌ها هم طبق اولویت در دستور کار شورای عالی شهرسازی قرار دارد. معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره انتقال پادگان‌های تهران هم گفت: پادگان ۰۶ تهران در اولویت انتقال قرار دارد که احتمالا در یکی دو جلسه آینده نهایی می‌شود. ایزدی تصریح کرد: براساس قانون، پادگان‌ها از مراکز شهری خارج و به جای آنها فضاهای مورد نیاز شهری ازجمله فضای سبز و دیگر فضاهای خدماتی مستقر می‌شود ‌در واقع این پادگان‌ها به بخش‌هایی برای برآورده کردن نیازهای شهر تبدیل خواهند شد.

 

ارسال نظر