کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۳۴

نشست 3 جانبه نظامی ترکیه، امریکا و عراق

مقامات ارشد نظامی ترکیه، امریکا و عراق در یک نشست سه‌جانبه در آنکارا درباره مسائل امنیت منطقه‌یی و همچنین مبارزه با افراط‌گرایان و سازمان‌های تروریستی دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش حریت، جوزف ووتل فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا، کورتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای امریکا در اروپا و عثمان غنیمی رییس ستاد مشترک ارتش عراق، در آنکارا در نشستی سه‌جانبه میهمان ژنرال خلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه بودند. این چهار ژنرال در این نشست درباره مسائل منطقه‌یی ازجمله وضعیت سوریه و عراق و تدابیر لازم برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی گفت‌وگو کردند. این مذاکرات سه‌جانبه پس از اعلام پیروزی بر داعش در عراق برگزار شد.

بازداشت 86 تروریست در جمهوری آذربایجان

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرده در سال‌های اخیر 86 نفر از عناصر گروه‌های تروریستی فعال در خارج از قلمروی جمهوری آذربایجان، در این کشور بازداشت و محاکمه شده‌اند. به گزارش ایرنا، 16 عنصر تروریستی نیز حین مقاومت مسلحانه با ماموران امنیتی کشته شده‌اند. همچنین براساس اسناد ارائه شده از سوی سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان 258 نفر از شهروندان این کشور سلب تابعیت شده‌اند. رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش گفته بود بیش از 900 شهروند آذربایجانی در کنار گروه‌های تروریستی و در درگیری‌های سوریه و عراق مشارکت داشتند که اکثریت آنها در درگیری‌های نظامی کشته شدند.

رونمایی از بسته محرک اقتصادی سعودی

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاد عربستان، بسته محرک اقتصادی را برای بخش خصوصی، با تخصیص بودجه ۱۹.۲ میلیارد دلاری امضا کرد. به گزارش ترید عربیا، این بسته محرک اقتصادی با اختصاص ۷۲میلیارد ریال سعودی معادل ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به بخش خصوصی، در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ شاهزاده محمد بن سلمان است. وام‌های مسکن یارانه‌دار، تهیه واحدهای تهویه مطبوع کارآمد و طرح‌های صندوق حمایتی از پروژه‌ها ازجمله بندهای این بسته محرک اقتصادی است.

احتمال خروج جنبش «تغییر» از کابینه کردستان عراق

شورای عمومی جنبش تغییر در کردستان عراق در پایان نشست عمومی خود خواهان خروج کامل این حزب از کابینه کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی شد. در پی این درخواست هفته آینده شورای میهنی حزب تشکیل جلسه داده و این درخواست را بررسی خواهد کرد. به گزارش ایرنا، در پی اختلافات حزب دموکرات کردستان عراق و جنبش تغییر در ۲۰۱۵ درباره اصلاح قانون ریاست تشکیلات کردستان عراق که منجر به تعطیلی پارلمان اقلیم شد اعضای جنبش تغییر در کابینه کردستان عراق از این کابینه اخراج شدند، اما خود حزب هیچ تصمیمی دال بر خروج از کابینه نگرفت.

 

ارسال نظر