کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰

 ارسال تسلیحات امریکایی برای کردهای سوریه

امریکا ۱۰۰ کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات برای نیروهای کرد در سوریه ارسال کرده است. به گزارش آناتول، این کامیون‌ها با عبور از مرزهای مشترک عراق و سوریه به شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه که در کنترل نیروهای مدافع خلق کرد قرار دارد، رسیده و سپس از آنجا به سمت شمال شهر رقه حرکت کردند. بخشی از این محموله خودروهای نظامی هاموی بوده که خودرو زرهی سبک اصلی ارتش امریکا محسوب می‌شود.

 پاکستان باید کمک‌های امریکا را رد کند

رهبر اپوزیسیون پاکستان گفته که کشورش باید خود را از تاثیرات امریکا دور کند و از جنگی که امریکا مدعی است برای مقابله با تروریسم و به دست آوردن صلح و ثبات در منطقه است، بیرون بیاید. به گزارش آسوشیتدپرس، عمران خان رهبر اپوزیسیون پاکستان که پس از کناره‌گیری نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور به دنبال نشستن بر جای اوست، گفته آماده ایجاد تغییر در روابط بین‌المللی پاکستان است. وی به گاردین گفته است: «متاسفانه افراد برجسته کشور از امریکا دلار می‌گیرند و بر همین اساس وارد جنگ شدند. اینچنین اقداماتی تنها باعث بروز نفرت در جامعه ما شده و تنش ایجاد کرده است.»  

 آغاز مانورهای نظامی مشترک ترکیه و قطر

در پی افزایش همکاری نظامی ترکیه و قطر، دو کشور مانورهای نظامی زمینی و دریایی مشترک خود را در منطقه خلیج فارس آغاز کردند. به گزارش حریت، مرحله اول مانورهای دریایی و زمینی ترکیه و قطر با حضور ۲۵۰ سرباز ترکیه و ۳۰ خودرو زرهی اجرا شده است. در مرحله دوم مانور نیروی دریایی دو کشور شرکت خواهند داشت و اوج مانورها در هفتم و هشتم ماه جاری میلادی با مشارکت فرماندهان عالی‌رتبه نظامی دو طرف اجرا خواهد شد. این مانورها در بندر حمد، پایگاه دریایی دوحه، آب‌های منطقه‌یی قطر و در پایگاه دریایی قطر و ترکیه با مشارکت ناوچه نیروهای مسلح ترکیه اجرا می‌شود.  

 طرح ضد تروریستی عراق در شورای امنیت

نخست‌وزیر عراق اعلام کرده پیش‌نویس قطعنامه «مبارزه با تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها» را به شورای امنیت داده است. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدرالعبادی گفته که دولت عراق برای تامین امنیت مسیر بین‌المللی بین بغداد و امان تلاش می‌کند و طرح‌های سنجیده‌یی برای بهبود روابط با کشورهای همجوار دارد. العبادی همچنین از کشورهای جهان خواسته در برابر خطر تروریسم سهل‎انگاری نکنند و این خطر را جدی بگیرند. گفته شده، عملیات تلعفر به‌زودی آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر