از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۸۲

بازداشت بیش از هزار نفر دیگر در ترکیه

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد، در آخرین دور از تحقیقات و بازجویی‌ها نیروهای امنیتی ترکیه، 1098 نفر در چند روز اخیر به ظن ارتباط با گروه‌های شبه‌نظامی و کودتای 2016 بازداشت شده‌اند. به گزارش رویترز، در بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشور ترکیه 831 نفر از بازداشت‌شدگان، مظنون به ارتباط با فتح‌الله گولن روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه هستند که به گفته مقامات آنکارا طراح اصلی کودتاست. به نوشته این بیانیه 213 نفر دیگر به اتهام ارتباط با پ‌ک‌ک بازداشت شدند. همچنین 46 نفر به ظن ارتباط با داعش و 8 نفر دیگر به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی چپ‌گرا بازداشت شدند. پس از کودتای ناکام ترکیه، مسوولان آنکارا تاکنون ده‌ها هزار نفر را بازداشت یا از کار برکنار کرده‌اند.

دیدار مقتدی صدر با ولیعهد عربستان‌

مقتدی رییس جریان صدر عراق با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد. به گزارش یورونیوز، دفتر مقتدی صدر اعلام کرده دیدار این رهبر شیعه عراقی در پاسخ به دعوت رسمی ولیعهد عربستان‌سعودی در کاخ السلام جده انجام شده است. خبرگزاری رسمی عربستان هم نوشت در جریان این دیدار، روابط عربستان و عراق و برخى مسائل مورد توجه مشترک مورد بررسى قرار گرفت. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش عراق کنترل شهر موصل را از دست داعش خارج کرده و عربستان با وجود اختلاف با دولت بغداد، بر مبارزه با تروریسم تاکید دارد. حدود یک ماه پیش و در بحبوحه ائتلاف عربستان و چند متحد عرب آن علیه قطر، حیدر عبادی نیز از عربستان دیدار کرده بود.

داعش مسوول حمله به سفارت عراق در کابل

منابع خبری از انفجار انتحاری در نزدیکی یک مرکز پلیس و مقر سفارت عراق در کابل خبر دادند. داعش مسوولیت حمله را برعهده گرفت. به گزارش اسکای‌نیوز، این انفجار یک مرکز پلیس و مقر سفارت عراق در کابل را هدف گرفت. انفجار در منطقه «کلوله پشته» کابل رخ داده و به گفته مردم محل صدای شلیک نیز در منطقه شنیده می‌شد. یک مقام پلیس کابل که خواسته از وی نامی برده نشود به بی‌بی‌سی گفت که هدف حمله سفارت عراق در کابل بوده است. او گفت که حمله تهاجمی است و نیروهای پلیس با مهاجمان در محل درگیر هستند.

 

ارسال نظر