تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل بوتیک در تبریز 2018

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۲
تبدیل خانه‌های تاریخی
به هتل بوتیک در تبریز 2018

آذربایجان شرقی|

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از تبدیل مکان‌ها و خانه‌های تاریخی به هتل بوتیک خبر داد و گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی بعد از طی مراحل اداری جهت حفظ بافت تاریخی و کارکرد گردشگری به هتل بوتیک تبدیل می‌شود. به گزارش ایسنا، احمد حمزه‌زاده درخصوص کمبود هتل و رستوران در سطح شهر تبریز اظهار کرد: این مساله تنها به آثار تاریخی منحصر نیست، ما در سطح استان یک سری کمبودهایی داریم و درحال حاضر طی مجوزهای صادر شده، هتل‌هایی درحال ساخت است و بی‌شک دیگر در زمینه هتل و رستوران کمبود نخواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه ۲۸هتل در دو سال آینده افتتاح می‌شود، تاکید کرد: ۲۸هتل درحال ساخت بوده که در دو سال آینده قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهند بود و ۲۵هتل نیز مجوز ساخت گرفته‌ و درحال طی مراحل اداری برای ساخت هستند.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه 28هتل تلفیقی از هتل و رستوان ساخته می‌شوند، افزود: این ۲۸هتلی که افتتاح می‌شوند، نزدیک 3هزار و ۵۰۰ تخت به تخت‌های استاندارد هتل‌داری‌ها اضافه می‌کند و در درجه‌های مختلف که 3ستاره 4ستاره و 5 ستاره خواهند بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هتل‌هایی که در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد ازجمله هتل آزادی، هتل 4ستاره‌یی که در جاده ائل گولی درحال ساخت است، 3 هتل 5 ستاره، 3 ستاره و 4 ستاره در جلفا، هتل 4 ستاره در شهر بناب، یک هتل در هادی شهر و یک هتل در اسکو و سیه‌رود و مابقی نیز در سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

ارسال نظر