بحران شبه‌ جزیره کره وارد فاز «داغ» شده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴

گروه جهان|

همزمان با انتقاد شدید روسیه از مانور نظامی مشترک ایالات متحده، کره‌جنوبی و ژاپن، پیونگ‌یانگ نیز هشدار داده که این مانور دریایی مشترک به منزله محاصره دریایی کره‌شمالی و در نتیجه اعلام جنگ به این کشور است.

به گزارش رویترز، ژنرال والری گراسیموف، رییس کل ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه هشدار داده که مانور دو روزه امریکا و متحدانش بحران برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی را تشدید خواهد کرد. وزیر خارجه روسیه نیز دوشنبه هشدار داده که شرایط در شبه جزیره کره با خطر ورود به فاز داغ روبه‌رو است. سرگئی لاوروف در جریان نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، هند و چین در دهلی‌نو گفته هر 3کشور نمی‌خواهند تنش‌ها در شبه جزیره کره بیشتر از آنچه که هست، تشدید شود.

کره‌شمالی بارها اعلام کرده که توسعه تسلیحات نظامی‌اش برای پاسخ دادن به هر گونه تهاجم نظامی احتمالی از سوی امریکا ضروری است.

اظهارات دوشنبه لاوروف درحالی مطرح شده که آنتون موروزوف، قانونگذار روس نیز مدعی شده کره‌شمالی آماده آزمایش یک موشک دوربرد با قابلیت هدف قرار دادن امریکاست. چند روز پیش نیز یک مقام سازمان سیا گفته بود که دولت کیم جونگ اون احتمال دارد یک موشک جدید یا یک آزمایش هسته‌یی دیگر در طول چند روز آینده داشته باشد. اخیرا گروهی از نمایندگان روسیه به پیونگ‌یانگ رفته بودند تا حل بحران شبه‌ جزیره کره را تسهیل کنند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از کنفرانس خبری مشترک با همتایان هندی و چینی خود گفته است:«ما بر تسریع روند حل سیاسی در سوریه طبق قطعنامه ۲۲۵۴و ادامه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کردیم.» سرگئی لاوروف پس از نشست سه جانبه در دهلی‌نو تاکید کرد، روسیه، چین و هند آماده تقسیم مهارت‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با منابع مالی آن با کشورهای دیگر هستند.

لاوروف گفته، وزیران خارجه 3 کشور بر جنگ بی‌امان با تروریسم ازجمله اشاعه ایدوئولوژی افراط‌گرایی تاکید کردند. روسیه فهرستی از بیانیه‌های تروریست‌های بین‌المللی تهیه کرده و این فهرست شکلی از همکاری با شرکایمان از چین و هند است.

 

ارسال نظر