کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۳۸

آمادگی مشروط بحرین برای ازسرگیری روابط با قطر

خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، گفته کشورهای تحریم‌کننده قطر آماده ازسرگیری روابط‌شان با این کشور هستند به شرط اینکه به تمام توافق‌هایی که امضا کرده، پایبند باشد. به گزارش الحیات، عربستان‌سعودی و متحدانش، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود را با این کشور قطع کردند؛ اتهامی که دوحه بارها آن را رد کرده است.

ادامه تعطیلی فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه

اقدامات تنبیهانه دولت فدرال بغداد علیه اقلیم کردستان ازجمله بستن فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه ادامه دارد که به گفته مسوولان این دو فرودگاه، این اقدام خسارت‌های بسیاری را به‌صورت روزانه به ارزش حدود یک میلیون دلار به بار آورده است. به گزارش شرق الاوسط، در حالی که دو ماه از بستن این دو فرودگاه می‌گذرد، مدیر فرودگاه سلیمانیه گفته مسوولان ذی‌ربط در اقلیم کردستان امید خود را برای حل این بحران از دست داده‌اند چراکه اختیارات فقط در دست نخست‌وزیر عراق است.

احتمال بسته شدن دفتر طالبان در قطر

سخنگوی رییس اجرایی افغانستان گفته دولت در حال ارزیابی اتهامات وارده علیه دفتر طالبان در قطر است و در صورت اثبات این اتهامات این دفتر بسته می‌شود. به گزارش شبکه طلوع، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه دفتر طالبان در قطر برای انجام تبلیغات و همچنین یافتن منابع مالی برای طالبان استفاده می‌شود. دفتر طالبان در قطر ۲۰۱۳ برای تسهیل مذاکرات صلح دولت افغانستان و نمایندگان این گروه آغاز به کار کرد.

ادامه تهدید تروریسم در عراق

وزارت خارجه ایالات‌متحده در بیانیه‌یی ضمن استقبال از خبر آزادسازی کامل تمام مناطق

تحت کنترل داعش در عراق، بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد. به گزارش رویترز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، با اعلام پایان جنگ با داعش گفته نیروهای عراقی مناطق مرزی عراق و سوریه را کاملا به کنترل خود درآورده‌اند. در واکنش به اعلام این خبر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌یی ویژه ضمن استقبال از پایان اشغالگری خبیثانه داعش در عراق تاکید کرد که حضور گروه‌های جهادی در عراق همچنان تهدید به‌شمار می‌رود.

سفر پادشاه اردن به عربستان

پادشاه اردن برای بررسی پیامدهای تصمیم ترامپ درباره قدس و هماهنگی مواضع ریاض و امان به عربستان می‌رود. به گزارش رای الیوم، عبدالله دوم پادشاه اردن، سه‌شنبه (فردا) در سفری چند ساعته، برای بررسی پیامدهای تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل، با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، دیدار می‌کند. گفته شده، طرفین در این دیدار پیامدهای احتمالی این تصمیم بر آینده روند صلح، تحولات اخیر در فلسطین، تبادل نظر و هماهنگی مواضع بین ریاض و امان را بررسی می‌کنند.

 

ارسال نظر