اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۰۰

 اختصاص مقام دومین مخترع برتر جهان به دانشجوی البرزی

کرج| دانشجوی کرجی موفق به کسب رتبه دومین مخترع برتر جهان شد. پدرام فروغی‌شاد پس از کسب عنوان‌های مختلفی نظیر مخترع برتر سال، دانشجوی برتر کشور، پژوهشگر برتر سال و جوان برگزیده کشور با راهیابی به این مسابقات و اخذ پذیرش و دعوتنامه رسمی از فدراسیون بین‌المللی مخترعین کره‌جنوبی با حمایت سازمان جوانان و جمعیت هلال‌احمر از سوی فدراسیون بین‌المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران به این دوره از مسابقات اعزام شد. فروغی‌شاد، دانشجوی مخترع سما دانشگاه آزاد اسلامی کرج و عضو فعال سازمان جوانان به همراه هم‌تیمی خود عبدالله عزت‌ور در این جشنواره بین‌المللی شرکت کرد و با عرضه اختراع سیستم زنجیر چرخ صفحه‌یی اتوماتیک که در بسیاری از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی نیز رونمایی و حایز رتبه شده و دارای گواهینامه تاییدیه علمی از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز هست، موفق به کسب عنوان مخترع برتر جهان و مدال نقره این جشنواره بین‌المللی شد.

 تقویت ارتباط دانشگاه عسلویه با صنایع پارس‌جنوبی در اولویت است

بوشهر|  فرماندار عسلویه با اشاره به وجود صنایع عظیم در منطقه پارس‌جنوبی عسلویه گفت: تقویت ارتباط دانشگاه عسلویه با صنایع پارس‌جنوبی در اولویت است. عبدالله نادری دیروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در عسلویه به جنبش دانشجویی و تاریخ آن پرداخت و اظهار داشت: جنبش دانشجویی پیشگام نهضت‌های اجتماعی و سیاسی تاریخ معاصر بوده و دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین عنصر آگاهی بخش جامعه، مسوولیت حیاتی برای ایجاد فضایی پرنشاط و اعتلای فرهنگ سیاسی و اجتماعی هر جامعه دارد. وی ظرفیت دانشگاه‌های شهرستان عسلویه را که بیش از 7هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند فرصتی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط دانست. فرماندار عسلویه با تاکید بر سرزنده بودن جامعه با مشارکت دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان عسلویه با ایجاد تشکل و سازمان‌های مستقل و منسجم برای آگاهی بخشی به جامعه حرکت کنند دانشگاه سرزنده جامعه را از جبن و خمودگی خارج می‌کند.

 کودکان خیابانی استان اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل| معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ساماندهی مناسب کودکان خیابانی استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است. ناصر نصیری دیروز در جلسه کمیته ساماندهی کودکان خیابانی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ساماندهی کودکان خیابانی در دستور کار قرار گرفته و باید همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در ساماندهی آنها مشارکت داشته باشند. وی افزود: کودکانی که در خیابان‌ها اقدام به دست‌فروشی کرده و مکانی برای زندگی ندارند باید جمع‌آوری و در مراکزی که بهزیستی فراهم کرده نگهداری شوند و کودکانی که از طریق خانواده‌هایشان اقدام به کار در خیابان می‌کنند علاوه بر جمع‌آوری باید برای ساماندهی آنان و اشتغال خانواده‌شان تدابیری اندیشیده شود.

 24هزار و 320نفر در کردستان از معلولیت رنج می‌برند

سنندج|  مدیرکل بهزیستی استان کردستان، آمار معلولان تحت پوشش استان را 24هزار و 320 نفر اعلام کرد و گفت: 393نفر معلول ضایعه نخاعی در سطح استان وجود دارد که 10 تیم سیار در 10 شهرستان استان در خصوص مسائل پزشکی در منازل آنان ارائه خدمت می‌کند. صباح قریشی دیروز در نشست خبری که به‌مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد، مناسب‌سازی فضای شهری را از مطالبات اصلی معلولان دانست و اظهار کرد: معلولان باید محیط مناسبی برای تردد در فضاهای عمومی داشته باشند.

 

ارسال نظر