درشهر

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۲۴

 ساختمان‌های پرخطر منطقه 7 شناسایی می‌شوند

شهردار منطقه 7 از اجرای طرح شناسایی ساختمان‌های پرخطر با هدف مدیریت بحران این ساختمان‌ها خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7 سمیه حاجوی در زمینه شناسایی ساختمان‌های ناایمن منطقه گفت: با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با عضویت معاونان و شهرداران نواحی پنجگانه طرح شناسایی ساختمان‌های نا ایمن در سطح این منطقه درحال اجراست. شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه تاکنون 50 ساختمان پرخطر در منطقه 7 در فاز اول شناسایی شده است، تاکید کرد: پس از شناسایی ساختمان پرخطر و بارگذاری این ساختمان‌ها در سامانه پارسل‌های(بخش‌های) آسیب‌پذیر شهر تهران برای ساختمان‌های مذکور ضمن تشکیل پرونده، دستورالعمل ایمن‌سازی ابلاغ و اخطارهای لازم صادر شد. به گفته وی همچنین مقرر شد، پرونده این ساختمان‌ها بنا به مورد مطرح شده در کمیته پدافند غیرعامل، رسیدگی و درخصوص رفع ناایمنی از سوی مالکان به قوه قضاییه معرفی شود تا اقدامات قضایی لازم در این اتخاذ شود.

حاجوی با تاکید بر تشکیل گروه مدیریت بحران برای اماکن تجاری مهم منطقه عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و مدیریت بحران برای اعضا ساختمان یا پلمب ساختمان‌های با ریسک خطرپذیری بالا با دستور قضایی از دیگر اقداماتی است که از سوی این منطقه در راستای اجرای این طرح انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه مدیریت منطقه باید با ملاحظات فنی و فیزیکی انجام شده و براساس دانش مسائل شهری و مدیریت شهری موانع را از پیش رو بردارد، یادآور شد: اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان تنها راهکار تامین ایمنی سازه‌های شهر است و مقررات ملی ساختمان مجموعه‌یی از ضوابط فنی و حقوقی لازم‌الاجرا در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 بازنگری در طرح جامع مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو، احداث خطوط جدید قطار شهری را نیازمند نگاه حمایتی دولت دانست.

به گزارش ایسنا، مهندس علی امام، مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های اعلام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر لزوم بازنگری در مطالعات طرح جامع ریلی، نتایج حاصل از چنین مطالعاتی را به منزله نقشه راه ایجاد خطوط جدید مترو ذکر کرد و گفت: تحقق این سیاست‌ها نیازمند حمایت جدی دولت است چراکه انتظار تامین اعتبارات لازم توسط شهرداری تهران به ویژه با توجه به شرایط فعلی درآمدها چندان واقع‌بینانه نیست؛ کما اینکه باید علاوه بر کمک دولت، منابع و سرمایه‌گذاری‌های خارجی را نیز به کار بست. وی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات آتی مدیریت شهری در زمینه تکمیل خطوط مترو را متمرکز بر 2 بخش فنی و ایمنی دانست و با یادآوری اینکه توسعه مترو در گذشته مشکلاتی را برای برخی مالکان بافت فرسوده به وجود آورده است، تاکید کرد: توجه به ملاحظات ایمنی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش روابط عمومی مترو، مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی حفره‌های زیرسطحی معابر پایتخت با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین، پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی روی خطوط مترو را نتیجه مثبت این فعالیت‌ها ذکر و اضافه کرد: با استفاده از این روش، نقاط مخاطره‌آمیز، حفره‌ها و بعضا مغارها شناسایی و مورد اصلاح و مرمت قرار گرفته است؛ البته چنین اقداماتی باید به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی مشخص تکرار شود.

 سال آینده برف روبی مکانیزه خواهد بود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سال آینده برف‌روبی غیرمکانیزه نخواهیم داشت. به گزارش مهر، مجتبی یزدانی در حاشیه مانور ماشین‌آلات و تجهیزات ستاد برف‌روبی شهرداری تهران گفت: امسال ماشین‌آلات برف‌روبی ما عمدتا مکانیزه و تولید داخل هستند. وی افزود: این ماشین‌آلات علاوه بر نصب علائم هشداردهنده در پشت خودرو، شعاع نمک‌پاشی با ماشین پشت سری را رعایت می‌کنند. یزدانی ادامه داد: سرعت مطمئنه ماشین‌های برف‌روب ۲۰کیلومتر بر ساعت و حداکثر ۳۰کیلومتر است. وی تصریح کرد: امسال با هماهنگی با پلیس راهور، ماشین‌های برف‌روبی را در خیابان‌ها مستقر کردیم یعنی در زمان بارش برف، این خودروها از کارگاه نمی‌آیند. یزدانی با اشاره به اهمیت این کار گفت: این کار هم از نظر روانی بر مردم تاثیر مثبت دارد و هم به خدمات‌رسانی سرعت می‌بخشد.

 

ارسال نظر