اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۰۲

گزارش عملکرد 100 روزه بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن گزارش عملکرد 100 روزه این بانک در دولت دوازدهم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این بانک که به عنوان بانکی توسعه‌یی- تخصصی در جهت کمک به رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند در شرایط پساتحریم و با گشایش ارتباطات بین‌المللی، قراردادهای بسیاری با کشورهای خارجی منعقد کرده است.

براساس این گزارش، انعقاد قرارداد با اگزیم بانک

کره جنوبی به مبلغ 8 میلیارد یورو، انعقاد قرارداد با اگزیم بانک هند به میزان 150میلیون دلار برای توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار، تامین مالی از طریق بانک‌های چین به میزان 35میلیارد یورو، امضای قرارداد تامین مالی پروژه برقی‌سازی راه آهن تهران-مشهد با اگزیم بانک چین به مبلغ 1.5میلیارد دلار در راستای نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی در کشور، مشارکت در امضای نخستین قرارداد فاینانس اروپایی با اوبر بانک اتریش به مبلغ یک میلیارد یورو(میزان 85درصد ارزش کالای خریداری شده) در راستای افزایش میزان اعتماد بین‌المللی در روابط کارگزاری بین بانکی و افزایش درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی، امضای قرارداد فاینانس یک میلیارد و 200میلیون یورویی بین بانک و ونش اکونوم بانک(VEB) روسیه در راستای تامین مالی پروژه نیروگاه حرارتی هرمزگان به ظرفیت 1400مگاوات و افزایش میزان مشارکت در پروژه‌های زیرساختی کشور و مشارکت در امضای موافقتنامه 10میلیارد دلاری با سیتیک گروپ چین در پکن و استحکام روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و تامین مالی پروژه‌های زیرساختی از طریق فاینانس و روابط کارگزاری موثر ازجمله اقدامات 100روزه این بانک است.

از سوی دیگر بانک صنعت و معدن توانسته است، گام‌های مثبتی را در راستای تخصیص منابع به طرح‌ها و واحدهای صنعتی، پشتیبانی از تولید و صنعت در نقاط مختلف کشور همچنین رفع موانع و مشکلات اشتغال در کشور بردارد که برخی از این اقدامات شامل امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح‌های معدنی بین صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و بانک صنعت و معدن در راستای افزایش سهم بخش معدن در اقتصاد ملی، ارتقای ارزش‌افزوده معدنی و حمایت از فعالان بخش معدنی؛ پذیرش راهبری سندیکای بانکی برای تامین مالی پروژه‌های خط انتقال آب استان کرمان و کمک به اجرایی شدن پروژه‌های تامین آب آشامیدنی و بهبود کیفیت و کمک به افزایش شاخص سلامت عمومی می‌شود.

اهدای نشان ویژه به مدیر عامل بانک ‌پاسارگاد

در چهاردهمین دوره جشن نفس به دلیل حمایت‌های بانک ‌پاسارگاد از امر انسان‌دوستانه اهدای عضو، نشان ویژه حامیان اهدای عضو به مدیرعامل این بانک اهدا شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، چهاردهمین دوره جشن نفس با حضور قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، محمدعلی نجفی شهردار تهران، نوبخت سخنگوی دولت، علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان، عضو هیات‌مدیره انجمن اهدای عضو، رییس نظام پزشکی، نمایندگان مجلس، مدیرعامل بانک ‌پاسارگاد و جمعی از خانواده‌های اهداکننده و پذیرنده عضو برگزار شد.

در این مراسم که به ‌منظور تقدیر از فرهنگ‌سازان اهدای عضو برگزار شد به قاسمی، مدیرعامل بانک ‌پاسارگاد به پاس تاثیرگذاری چشمگیر بر نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در کشور از طریق حمایت‌های کلان مالی و معنوی از فعالیت‌های انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین از شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد به‌ پاس ارتقای فرهنگ‌سازی و پیشبرد اهداف پیوند عضو با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد. بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود با حمایت از انجمن اهدای عضو ایرانیان سعی در نهادینه‌سازی فرهنگ اهدا همچنین کمک به نجات جان بیماران نیازمند دارد. در همین راستا پیش از این مدیران و بانکداران این بانک با دریافت کارت اهدای عضو، آمادگی خود را برای شرکت در این عمل خداپسندانه اعلام کرده‌اند.

    

اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک آینده

بانک آینده در پی تحقق اهداف توسعه نظام بانکداری بدون ربا گامی مهم در تحقق سنت نیکوی «قرض‌الحسنه» برداشته و در این راستا موفق شده است؛ از ابتدای پیوستن به سامانه قرض‌الحسنه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به 14212نفر از متقاضیان واجد شرایط مبلغ یک‌هزار و دویست و پنج میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت کند.

این اقدامات در 121شعبه از مجموع 165شعبه بانک درحالی صورت گرفته است که هموطنان عزیزی که مشمول دریافت وام قرض‌الحسنه بوده‌ و به بانک آینده معرفی شده‌، توانسته‌اند بدون هر گونه معطلی در صف انتظار و در حداقل زمان ممکن از مزایای آن برخوردار شوند.

بانک‌ها امسال سررسید چاپ نمی‌کنند

بانک‌های دولتی و خصوصی مشترکا تصمیم گرفتند هزینه چاپ سررسید 1397 را برای بازسازی خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه هزینه کنند.

 به گزارش «تعادل» کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در نامه‌یی خطاب به کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و سیف رییس کل بانک مرکزی با تخصیص بودجه چاپ سررسید امسال به زلزله‌زدگان موافقت کردند. در این نامه که به امضای کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و محمدرضا حسین‌زاده رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی رسیده، آمده است: با عنایت به وقوع حادثه مهیب زلزله در استان کرمانشاه و با امعان نظر به ابراز همدردی مقامات کشوری با هموطنان آسیب‌دیده ناشی از زلزله، مدیران عامل نظام بانکی کشور نیز برای ابراز همدردی و همیاری با آسیب‌دیدگان ناشی از حادثه مذکور در جلسه مشترک 29 آبان‌ماه 1396 خود با تخصیص بودجه چاپ تقویم و سررسید سالانه برای کمک به آسیب‌دیدگان موافقت کردند.

 

ارسال نظر