«پاپ» در سرزمین بوداییان

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱۸
«پاپ» در سرزمین بوداییان

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز گزارش اصلی بسیاری از روزنامه‌ها به نخستین سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به میانمار اختصاص داشت. وال‌استریت ژورنال نیز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از پاپ فرانسیس در میانمار به گزارشی از سفر او به میانمار در کشاکش بحران در این کشور پرداخت. به گزارش این روزنامه، بسیاری از مردم در کشورهای کاتولیک انتظار دارند که او با صراحت درباره شرایط سیاسی و اجتماعی روهینگیا موضع‌گیری کند. «پاپ فرانسیس» روز دوشنبه برای سفری چهار‌ روزه وارد میانمار شده است. رهبر کاتولیک‌‌های جهان در این باره اعلام کرده که به عنوان سفیر «آشتی، بخشایش و صلح» به این کشور سفر می‌کند. تنها 700هزار نفر از جمعیت 51 میلیون نفری میانمار مسیحی کاتولیک هستند. پاپ، ساعاتی پس از ورود به میانمار با ژنرال مین انگ هلانگ، رهبر نظامی میانمار که فرماندهی عملیات نظامی در ایالت راخین را به عهده دارد، در منزل مسکونی اسقف میانمار ملاقات کرد. واتیکان به جزئیات این دیدار 15دقیقه‌یی اشاره نکرده است.

 واشنگتن‌پست:

رسوایی‌های اخلاقی در میان سیاستمداران، هنرمندان و بسیاری از شخصیت‌های تاثیرگذار در امریکا این روزها خبرساز شده است. پیش از این آلن استوارت فرانکن، سناتور ایالت مینه‌سوتا به رفتار غیراخلاقی قبل از راهیابی به سنای امریکا متهم شد. این سناتور کهنه‌کار، نامزد جدی برای تسخیر کرسی وزارت دادگستری در سناست که با پرونده تعرض به چهار دختر نوجوان مواجه شده است. به گزارش واشنگتن‌پست او که پیش از این در واکنش به این اتهام گفته بود کل این ماجرا مایه شرمساری است، دوباره عذرخواهی کرده است. این سناتور امریکایی که به اذیت و آزار یک زن متهم شده‌ است از این اقدام خود اظهار شرمساری کرد، اما گفت از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد. او همچنین گفت: «من متعهدم که نهایت تلاشم را در مجلس سنا برای مردم مینه‌سوتا بکنم. کمیته اخلاقی موضوع را بررسی خواهد کرد. من با آنها همکاری خواهم کرد. می‌دانم که برای بازیابی اعتماد مردمی که آنها را ناراحت کردم، مسیری طولانی در پیش دارم.»

 تایمز:

این روزنامه عکس و گزارش صفحه اول خود را به ازدواج نوه ملکه بریتانیا اختصاص داده است. به گزارش تایمز، شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا با مگان مارکل، نامزد خود که یک هنرپیشه امریکایی است، ازدواج می‌کند. کاخ سلطنتی بریتانیا با اعلام این خبر گفت: مراسم ازدواج آنها بهار سال آینده برگزار می‌شود. کاخ سلطنتی بریتانیا همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است که این دو پس از ازدواج زندگی خود را در کاخ کنزینگتون در لندن آغاز خواهند کرد. خبر نامزدی رسمی پرنس هری و مگان مارکل ماه‌ها پس از آن اعلام شد که شایعات زیادی درباره احتمال ازدواج آنها با یکدیگر به گوش می‌رسید. پس از اعلام این خبر اعضای خاندان سلطنتی، ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا و جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز در بیانیه‌های مختلف از اعلام خبر ازدواج هری ابراز خوشحالی کرده‌ و تبریک‌های خود را ارسال کرده‌اند.

 

ارسال نظر