صحرای به خون نشسته

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵
صحرای به خون نشسته

 واشنگتن پست:

تعداد کشته‌های حمله تروریستی به یک مسجد در منطقه «صحرای سینا» در مصر به 235 نفر رسید. این روزنامه، دیروز در صفحه اول خود با اعلام شمار کشته‌های این حادثه تروریستی در گزارشی ابعاد آن را مورد بررسی قرار داد. به گزارش واشنگتن پست، به دنبال حمله افراد مسلح به کانبات یک مسجد در منطقه العریش حداقل 235نفر کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند. این حادثه در روستای «الروضه» اتفاق افتاد و بیشتر کشته‌شدگان از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه بودند. تعداد مجروحان این حادثه تروریستی نیز بیش از 100نفر رسیده و بیمارستان‌های بئر العبد و العریش در شمال سینا در آماده‌باش کامل درآمده‌اند. به دنبال این حمله احتمال وابستگی تروریست‌ها به گروه داعش قوت گرفته است. در شرایطی که برخی گزارش‌های اولیه از مشارکت 6 تروریست در این حمله حکایت داشت، پلیس مصر اعلام کرد بیش از 30 فرد مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند سپس موفق به فرار شده‌اند. تروریست‌ها ابتدا اقدام به انفجار یک بمب کردند سپس با محاصره مسجد به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. آنها همچنین خودروهای مردم را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به شهرک الروضه را بستند.

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از ایستگاه آکسفورد سیرکس به گزارشی از حادثه تیراندازی در لندن پرداخته است. تایمز در این باره نوشت: تیراندازی در لندن باعث تخلیه‌ ایستگاه مترو میدان آکسفورد در لندن شد. برخی از خیابان‌های اطراف ایستگاه هم بسته شده و از مردم خواسته شده است که این منطقه را تخلیه کنند. به گزارش این رزونامه، پلیس لندن می‌گوید در مواجهه با این حادثه در حد برخورد با یک اتفاق تروریستی واکنش نشان داده است. به گفته بعضی از خبرنگاران، گزارش‌های اولیه حاکی از درگیری مسلحانه باندهای تبهکار بوده اما پلیس لندن می‌گوید پس از بازرسی‌ها هیچ اثری از گلوله و تیراندازی پیدا نکرده است. پلیس به کسی در این رابطه مظنون نیست. این حادثه تلفاتی به دنبال نداشته و هنوز هیچ گروه تروریستی مسوولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

 نیویورک تایمز:

در ماه‌های گذشته احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بسیار خبرساز شده است. این درحالی است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بارها اتهام دخالت روسیه را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات ‌متحده تکذیب کرده و آن را مرتبط با اخبار جعلی از سوی رسانه‌هایی دانسته است که به دنبال ایجاد «روس ‌هراسی» هستند. طبق گزارش صفحه اول نیویورک تایمز، بعضی از مخالفان پوتین در داخل روسیه به‌ ویژه طرفدارهای غرب که امریکا را به عنوان نمونه‌یی از ارزش‌های دموکراتیک می‌دانند حالا منتقد امریکایی‌هایی شده‌اند که مانع تثبیت ارتباط با روسیه می‌شوند. به گفته این روزنامه، تقویت تب ضد روسی در امریکا موجب تقویت رسانه‌های طرفدار پوتین شده و این موضوع موجب آسیب رسیدن به منتقدان پوتین خواهد شد. در تلویزیون، روزنامه‌ها و ‌سایت‌ها، پوتین به عنوان قهرمان قهرمانان توصیف می‌شود که به‌ خوبی توانسته است، روسیه را رهبری کند.

 

ارسال نظر