محکومیت جهانی حمله مرگبار تروریستی در مصر

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸

گروه جهان  

 دادستانی کل مصر اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله تروریستی جمعه به مسجدی در روستای الروضه در منطقه سینای مصر به 305 تن افزایش یافت و شمار زخمی‌ها نیز به 128 نفر رسیده است. دادستانی مصر همچنین شمار افراد مسلحی که در این حمله شرکت داشتند را 25 تا 30 تن اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که افراد مسلح به مسجد صوفیان در یک روستا در شمال شبه‌جزیره سینا حمله کردند و پس از انفجار بمب در این مسجد، نمازگزاران در حال فرار را به گلوله بستند. گروه «انصار بیت‌المقدس» وابسته به گروه تروریستی داعش، مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته است. عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر، با محکوم کردن این حمله تروریستی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده و گفت که این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند.

شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و شماری از رهبران کشورها و مقام‌های بین‌المللی حمله مرگبار جمعه را به‌شدت محکوم کردند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‎یی، این حمله را اقدامی فجیع و بزدلانه خوانده و گفته است، «این حمله تروریستی صرف‌نظر از انگیزه‌های آن عملی جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.» آنتونیو گوترش‌ دبیرکل سازمان ملل نیز عمیقا با خانواده‎های قربانیان این حمله و همچنین مردم و دولت مصر ابراز همدردی کرده است. دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده که عاملان این جنایت وحشتناک باید به دست عدالت سپرده شوند.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه نیز در تلگرامی به عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر، این حمله را محکوم کرده است. ولادیمیر پوتین در این پیام از آمادگی روسیه برای همکاری با مصر در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داده است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن محکوم کردن این حمله با خانواده قربانیان حمله مصر ابراز همدردی کرده است. لودریان تاکید کرده فرانسه در مبارزه با تروریسم در کنار مصر ایستاده است. وزیر خارجه بریتانیا نیز حمله جمعه در مصر را محکوم کرده است. ایران، تونس، عمان، عراق، لیبی، یمن، سودان و کویت نیز حمله در مصر را محکوم کرده‌اند.

 

ارسال نظر