۹۶، سال خوبی برای مستاجران نبود

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹

دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ۹۶، سال خوبی برای مستاجران نبود، گفت: واحدهای اجاره‌یی متناسب با نیاز مردم در کشور تهیه نشده و فشار روی دوش مستاجران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرشید پورحاجت افزود: هدفمند کردن فروش اقساطی مسکن با فرآیندی که بانک عامل بخش مسکن اعمال می‌کرد، کار بسیار سختی بود و تحقق نیافت؛ اما برخی انبوه‌سازان واحدهای خود را به‌صورت اقساطی می‌فروشند. او ادامه داد: اگر سیاست دولت در بافت‌های فرسوده مشخص شود، انبوه‌سازان وارد این نوع بافت‌ها و حاشیه شهرها می‌شوند و فعالیت جدیدی را آغاز می‌کنند.

دبیر کانون انبوه‌سازان کشور تاکید کرد: شرایط رکودی بازار ساخت و ساز مسکن از سال گذشته، تاحدودی بهتر شده اما بازار اجاره‌بها به‌دلیل کاهش ساخت و ساز بدتر شده است.

پورحاجت با بیان اینکه امسال سال خوبی برای مستاجران نبود، ادامه داد: واحدهای اجاره‌یی متناسب با نیاز مردم در کشور تهیه نشد و فشار بر دوش مستاجران قرار گرفت.

او تاکید کرد: در حوزه خرید و فروش باتوجه به کاهش ریسک معاملات مسکن و اقداماتی که دولت درخصوص تقویت تقاضا انجام داده است، امیدواریم در ۶ ماهه دوم سال تحرک در بازار ادامه داشته باشد. این مقام مسوول افزود: بخش خصوصی بررسی می‌کند که در کدام مناطق نیاز به مسکن وجود دارد تا وارد ساخت و ساز شود اما دولت هم باید حمایت کند.

 

ارسال نظر