روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۸۲

 بازگشایی مرز خسروی منتظر تصمیم عراق است؛ایسنا| دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها و امنیت مرز خسروی از طرف ایران تامین شده است، گفت: هر زمان دولت عراق آمادگی خود را اعلام کند، مرز خسروی باز می‌شود. مجید آقابابایی اظهار کرد: یک‌شنبه جلسه‌یی در بغداد درباره بازگشایی مرز خسروی برگزار می‌شود و هر زمان که دولت عراق اعلام آمادگی کند، مرز برای تردد زائران باز می‌شود. وی در پایان با اشاره به اینکه تا جمعه، یک میلیون و ۳۲۰هزار ویزا برای زائران صادر شده است، خاطرنشان کرد: تردد زائران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بدون هیچ مشکلی درحال انجام است.

 پیام فرمانده کل سپاه به فرمانده ارتش ؛تسنینم| فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بی‌تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می‌رود.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در پیامی خطاب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری آیین دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در محضر فرماندهی معظم کل قوا و ستایش از رویش‌های ارزشی آن سازمان تاکید کرد:«ضمن اعلام آمادگی همه‌ جانبه سپاه برای همکاری همدلانه و شانه به شانه سپاه با ارتش در تمامی عرصه‌ها و نیز ستایش از این رویش‌های ارزشی، توفیق جناب عالی را در تحقق اوامر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) از ساحت ربوبی خواستارم.»

 نقویان مشاور فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شد؛برنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با صدور حکمی حجت‌الاسلام ناصر نقویان را به سمت مشاور امور فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی این ستاد منصوب کرد.

 ایران، تنها راهمان برای تامین دارو و غذاست؛ ایلنا|تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر ضمن رد اتهام ائتلاف چهارگانه علیه این کشور مبنی بر حمایت آن از تروریسم متذکر شد، پس از محاصره قطر، ایران تنها راهمان برای تامین دارو و غذا بوده است. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» امریکا از سیاست‌های ائتلاف چهارگانه (عربستان‌سعودی، امارات، بحرین و مصر) علیه دوحه انتقاد کرد و گفت: «آنها نقض حاکمیت قطر را هدف قرار داده‌اند... حاکمیت قطر خط قرمز ماست؛ لذا ما اجازه مداخله در امور کشورمان را نمی‌دهیم.»

 اروپا تلاش‌ها برای حفظ برجام را شدت بخشد؛ایرنا| شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی ضمن هشدار درباره پیامدهای مخدوش شدن توافق هسته‌یی ایران و 1+5 از جمله تشدید تنش‌های منطقه‌یی و لطمه وارد شدن به نظام منع اشاعه هسته‌یی تاکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید تلاش‌های خود را برای حفظ برجام تشدید کنند. در بخشی از این گزارش آمده است: شکاف و اختلاف بین اروپا و امریکا درباره ایران تعمیق خواهد شد. لفاظی‌های شدید و اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ (رییس‌جمهوری امریکا) حاکی از آن است که راهبرد امریکا منحصرا بر منزوی کردن و مهار ایران متمرکز است. اما پیامدهای این سیاست امریکا از خسارت وارد کردن به نظام منع اشاعه هسته‌یی که اروپا به ایجاد آن کمک کرده است نیز فراتر خواهد رفت.

 

ارسال نظر