ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۷۹

راه‌اندازی قطار قم– کربلا در ایام اربعین

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قطار مسافری قم– کربلا در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، میرحسن موسوی اظهار کرد: این قطار که روزهای حرکت آن به سمت عراق ۸،۱۰،۱۱ و۱۲ آبان‌ ماه در نظر گرفته شده و در روزهای ۲۰، ۲۱،۲۲ و۲۳ آبان ‌ماه از عراق به سمت قم حرکت می‌کند، بخش قابل توجهی از ظرفیتش را به هیات‌های مذهبی اختصاص داده و قیمت بلیت آن برای هر نفر ۱۹۰هزار تومان در نظر گرفته شده است. او همچنین برنامه اصلی راه‌آهن در سفرهای اربعین را اینگونه توضیح داد: از ۴تا ۲۴ آبان ‌ماه بیش از ۱۵۰هزار صندلی در مسیر خرمشهر– شلمچه در نظر گرفته شده که توانایی سیر ۴۷۰ قطار را دارد در صورت وجود تقاضا این قطار ۲۴ساعته حرکت می‌کند و برای زائران حسینی رایگان خواهد بود. به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن در کنار این قطار، راه آهن ۲۲۱هزار صندلی برای زائران حسینی در این ایام تدارک دیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۱درصدی را نشان می‌دهد ‌همچنین ۴۵ قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۱هزار نفری برای ایام اربعین به ظرفیت‌ها اضافه می‌شود.

افزایش ۴ برابری قیمت پروازهای فرودگاه نجف

دبیر انجمن شرکت‌های ‌هواپیمایی با اشاره به کارشکنی‌ها و گران‌فروشی‌های مسوولان فرودگاه نجف در آستانه انجام پروازهای اربعین حسینی گفت: این فرودگاه اقدام به افزایش قیمت سوخت از ۹۸سنت به یک دلار و ۴۲سنت کرده و نرخ خدمات هندلینگ در این فرودگاه تا ۴برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی‌سامانی اظهار کرد: به تازگی مسوولان فرودگاه نجف، قیمت سوخت را از ۹۸سنت در هر لیتر به یک دلار و ۴۲سنت افزایش داده‌اند که این افزایش قیمت به هزینه‌های ایرلاین‌های ایرانی تحمیل می‌شود. او ادامه داد: درحالی قیمت سوخت در فرودگاه نجف به یک دلار و ۴۲سنت افزایش پیدا کرده که قیمت سوخت در فرودگاه بغداد ۷۰سنت است. وی افزود: افزایش بی‌دلیل نرخ سوخت در فرودگاه نجف موجب می‌شود که هواپیماهای ایرانی با مازاد سوخت، پروازهای خود را به این مقصد انجام دهند که حمل مازاد سوخت به معنای جابه‌جایی بار و مسافر کمتر در هر پرواز است تا پرواز با وزن استاندارد انجام شود.  اسعدی‌سامانی ‌گفت: از سوی دیگر اخیرا نرخ خدمات هندلینگ در فرودگاه نجف به ۴برابر افزایش پیدا کرده که تمام این گران‌فروشی‌ها در فرودگاه نجف، هزینه گزافی به ایرلاین‌های ایرانی تحمیل می‌کند. او تاکید کرد: اگر کارشکنی‌های مسوولان فرودگاه نجف ادامه پیدا کند احتمال انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد عراق در فرودگاه بغداد جدی می‌شود.

۳۰درصد ساختمان‌های در حال احداث تهران، ناایمن هستند

احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به روند معیوب بازسازی بافت فرسوده در تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ۳۰درصد ساختمان‌های در حال احداث ناایمن هستند.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی افزود: ناایمنی ساختمان‌ها معلول پارامترهایی همچون نبود نظارت دقیق بر ساخت و ساز، عدم استفاده از مصالح استاندارد، احداث ساختمان توسط افراد غیرمتخصص و... است. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه براساس سند کاهش خطرپذیری محلات، مکان‌های امن تمام محلات شهر شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: نقشه‌های تخلیه امن اضطراری و مکان‌های امن نقاط مختلف شهر شناسایی شده و در دسترس مدیریت محلات قرار گرفته است. وی افزود: در حال حاضر نقشه امن یک‌سوم محلات تهران روی سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار دارد و تا پایان سال امکان دسترسی به نقشه نقاط امن و راه‌های اضطراری۸۰درصد محلات تهران روی سایت سازمان محقق خواهد شد. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به خطرپذیری و وضعیت نامناسب بافت فرسوده تهران تصریح کرد: اگر روند نوسازی بافت فرسوده با همین وضعیت پیش رود، ۱۰۰سال دیگر وقت نیاز است که بتوانیم تهران را مقاوم‌سازی کنیم.

 

ارسال نظر