روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۲۴

 ویزای اتباع افغانستان براساس دفترچه اقامت آنها صادر می‌شود؛ایسنا| رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با اشاره به اینکه مشکلی برای صدور ویزای اتباع افغانستان برای حضور در مراسم اربعین وجود ندارد، گفت: ویزای این افراد براساس دفترچه اقامت آنها صادر می‌شود. حسین ذوالفقاری، درباره نحوه صدور ویزا برای اتباع افغانستان اظهار کرد: این افراد اگر بخواهند از مرز ایران برای حضور در مراسم اربعین عبور کنند، باید اسناد و مدارک رسمی داشته باشند تا سفارت عراق به آنها ویزا بدهد. وی همچنین خاطرنشان کرد: در سفر اخیر خود به عراق با مقامات این کشور توافقی داشتیم که براساس دفترچه اقامتی که ایران برای اتباع افغانستان صادر می‌کند، سفارت عراق به آنها ویزا بدهد که الان این کار در حال انجام است.

 ایران به مفاد برجام پایبند است؛فارس| رییس سابق ستاد مشترک ارتش امریکا گفت با وجود کامل نبودن برجام، ایران به مفاد این توافق هسته‌یی پایبند بوده است. «مایکل مولن» از کنگره خواست برجام را لغو نکند یا اینکه مجددا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع نکند و گفت در حالی که توافق هسته‌یی ایران و 1+5 (امریکا، انگلیس، ‌فرانسه، روسیه، چین به‌علاوه آلمان) کامل نیست، «ایران به مفاد این توافق پایبند است.»

 ارجاع پرونده عضو زرتشتی به شورای حل اختلاف قوا؛ایسنا| سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در حاشیه نشست برگزاری انتخابات هیات‌رییسه شورای اسلامی استان، از احتمال ارجاع موضوع مربوط به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به شورای حل اختلاف قوا خبر داد. میرمحمدی درمورد موضوع مرتبط با عضو زرتشتی شورای شهر یزد، گفت: در این موضوع باید میان مجلس شورای اسلامی و فقهای شورای نگهبان هماهنگی و تعامل صورت گیرد و از طرفی راهکار قانونی و اجرایی در ارتباط با این موضوع مشخص شود. وی تصریح کرد: ما به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم به مسائل شرعی بی‌توجه باشیم منتها به‌عنوان مجری قانون باید این امر در قالب قانون تعبیه و ابلاغ شود تا بتوان آن را اجرایی کرد.

 وزرای پیشنهادی در فراکسیون زنان حاضر می‌شوند؛برنا| نماینده تهران در مجلس دهم گفت: وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در فراکسیون زنان حاضر و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند. فاطمه ذوالقدر پیرامون معرفی دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو گفت: از نظر ما وزیر پیشنهادی نیرو فرد مقبولی است و بر ضد ایشان در فضای عمومی و تخصصی انتقادی ندیدم. فکر می‌کنم آقای اردکانیان راه سختی برای به دست آوردن رای اعتماد مجلس نداشته باشند، اما به نظر می‌رسد برنامه‌های آقای غلامی به بررسی بیشتری نیاز داشته باشد.

 حکم شرکای بابک زنجانی صادر شده است؛صدا و سیما| رییس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم شرکای بابک زنجانی در دادگاه انقلاب خبر داد.  غلامحسین اسماعیلی افزود: حکم مهدی شمس و حمید فلاح‌هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی و شرکای بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده است. وی گفت: دادنامه در مرحله تایپ است و احکام صادره به وکلای متهمان ابلاغ می‌شود.

 مقام‌های عربستان واقعیت‌های منطقه را بپذیرند؛ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های عربستان‌سعودی بیش از این، کشور و مردم عربستان و منطقه را قربانی محاسبات وهم‌آلود، اشتباه و سطحی‌نگرانه خود نکرده و با دوراندیشی و برمبنای مصالح و مسوولیت خود، واقعیت منطقه را به درستی و بدون تعصب و به دور از هرگونه لجاجت بپذیرند.  بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات ضدایرانی عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان‌سعودی در نشستی در لندن، اظهار کرد: مقام‌های سعودی باید در رویکرد و نگاه خود تجدیدنظر کنند و به جای ابراز شیفتگی و ذوق‌زدگی بیش از حد نسبت به گفته‌ها و سیاست‌های تکراری و بی‌نتیجه امریکا در قبال ایران، راه گریز آبرومندی برای خروج از بحران‌های داخلی و منطقه‌یی که سخت با آن دست به گریبانند، پیدا کنند. قاسمی همچنین از سفر روز شنبه آمانو به تهران در راستای حمایت از برجام خبر داد.

 تاکنون ۱۷ استاندار در دولت دوازدهم تغییر کرده‌اند؛مهر| معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تاکنون ۱۷ استاندار در دولت دوازدهم تغییر و جلسه معارفه تمامی آنها با حضور وزیر کشور انجام شده است. اسماعیل جبارزاده در پاسخ به این سوال که آیا استانداران سایر استان‌ها انتخاب شدند یا خیر، اظهار کرد: تعیین استاندار جدید استان اردبیل امروز در دستور کار دولت بود اما به‌علت طولانی شدن مباحث دیگر نوبت به طرح آن نرسید و به جلسه بعدی دولت موکول شد.

 توضیح پلیس درباره ۲ حمله اخیر به روحانیون؛تسنیم| رییس پلیس تهران بزرگ توضیحاتی درخصوص حمله به دو روحانی در شهر تهران ارائه داد. سردار حسین رحیمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حمله‌هایی که به دو نفر از روحانیون در شهر تهران انجام شده که متاسفانه در یکی از آنها به فوت یکی از روحانیون انجامید، گفت: همانطور که پیش از این نیز اطلاع‌رسانی شد این دو مورد هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند و در مورد اول اختلافات همسایگی باعث بروز ضرب و جرح شد و در مورد دوم نیز فرد ضارب یک فرد سابقه‌دار با 3 مورد زندان و 8 جرم مختلف بود که هیچ یک از این موارد ارتباطی با هم نداشتند.

 اضافه شدن مفاد جدید به پیش‌نویس قانون برجام در سنا؛باشگاه خبرنگاران| در پیش‌نویس جدید قانون مربوط به برجام در سنا، ممانعت از بازدید بازرسان هسته‌یی از هر مکانی در ایران موجب بازگشت تحریم‌های ضدایرانی می‌شود. در پیش‌نویس قانونی که در مجلس سنای امریکا در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رییس‌جمهور این کشور در تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌یی ارائه شده، مفاد جدید و سختی گنجانده شده است. بر اساس برخی از این مفاد، در صورتی که ایران اقدام به آزمایش موشک‌ بالستیکی کند که قادر به حمل کلاهک است یا با بازدید بازرسان هسته‌یی آژانس از هر مکانی جلوگیری کند، تحریم‌های هسته‌یی تعلیق‌شده مجددا اعمال خواهند شد.

 

ارسال نظر