«شینزو آبه» پیروز انتخابات ژاپن

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۳۱
«شینزو آبه» 
پیروز انتخابات ژاپن

  فایننشال تایمز:  

ائتلاف حاکم ژاپن، بار دیگر در انتخابات پارلمانی پیروز شد. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته، حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به رهبری «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور و شریک ائتلافی آن - حزب کومیتو - در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه به پیروزی رسیدند. نتایج غیررسمی انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیبرال دموکرات و کومیتو ۳۱۲ کرسی از پارلمان ۴۶۵ عضوی را از آن خود کردند. سایر احزب هم ۱۴۳ کرسی به دست آوردند. آبه از دسامبر سال ۲۰۱۲ نخست وزیر ژاپن است و با این پیروزی می‌تواند دوره تصدی خود را تا چند سال دیگر ادامه دارد. پیش از این نیز، نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که رای‌دهندگان دولت آبه را یک گزینه بی‌خطر قلمداد می‌کنند. این در حالی است که ژاپن با نگرانی‌های ناشی از برنامه‌های هسته‌یی کره شمالی روبه‌روست.

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از خسارات گسترده به فلوریدا و تگزاس منتشر کرده است؟ ‌با انتشار عکسی، اعلام کرده که بازماندگان توفان‌های اخیر امریکا در ایالت فلوریدا و تگزاس، هنوز هم در انتظار کمک‌های آژانس فدرال مدیریت حوادث اضطراری هستند. این روزنامه با بسیاری از بازماندگان توفان در این دو ایالت مصاحبه کرده است. به گفته‌ آنها، این حادثه که در شلوغ‌ترین فصل سال رخ داده، باعث شده خسارات بسیاری برجا بماند. علاوه بر تخریب و ویرانی گسترده‌یی که توفان‌های امریکا به همراه داشته است، اکنون آسیب‌های جسمی نیز، گریبانگیر بسیاری از بازماندگان این حادثه شده است. هرچند که به گفته اهالی این دو ایالت، واکنش دولت باعث شده که نیازهای اولیه ساکنان در زمان وقوع توفان‌ها، به‌خوبی برآورده شود اما پس از آن، تاخیر و گاهی کمک‌های ناکافی، پیامدهای بسیاری را برای آنان به همراه داشته است.

  وال‌استریت‌ ژورنال:

گزارش اول این روزنامه، درباره ادامه برنامه‌های نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین است. مقامات دولت چین در نشست خبری در حاشیه نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین برنامه‌های آینده دولت چین برای بهبود زندگی مردم را تشریح کردند. همچنین، در این نشست‌ها، دولت چین به نقش امریکا و تشریح مسیر تقویت ارتش توسط نمایندگان این کشور پرداخته است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، یکی از اعضای دفتر همکاری بین‎‏المللی نظامی کمیته نظامی، درباره مشارکت ارتش چین در امور بین‎المللی گفت: در سال‎های اخیر، مشارکت ارتش چین در صحنه بین‎المللی روز به روز فعالانه‎‎تر شده است. اجرای عملیات نظامی در خارج از کشور نیز به یکی از فعالیت‎های عادی ارتش تبدیل شده است. چین در زمینه شرکت در فعالیت‎های صلحبانی سازمان ملل در میان پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل بیشتر از اعضای دیگر سربازان خود را اعزام کرده و بودجه‎ بیشتری را نیز اختصاص کرده است. تاکنون این کشور 36هزار صلحبان را به مناطق مختلف جهان اعزام کرده است و تا ماه گذشته نیز کار ثبت‌نام 8هزار صلحبان خود را در سازمان ملل به پایان رسانده است.

 

ارسال نظر