اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶

تضییع حقوق  بیماران با افزایش غیرموجه قیمت دارو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تغییر در قیمت‌گذاری دارو باید به تایید شورای عالی بیمه برسد، گفت: درحال حاضر افزایش قیمت دارو هیچ توجیهی ندارد.

رسول خضری با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید هزینه‌های درمان را تامین کنند، افزود: افزایش قیمت دارو درحال حاضر به دلیل تضییع حقوق مصرف‌کنندگان این رویکرد با روح و نفس سازمان‌های بیمه‌گر در تضاد است.

او با تاکید براینکه افزایش قیمت دارو درحال حاضر شدنی نیست، به خانه ملت گفت: افزایش قیمت دارو تنها در شرایطی قابل قبول است که بیمه‌ها نیز توان پرداخت سهم خود در بازار دارویی را داشته باشند، زیرا بیمه‌ها طبق سیاست‌های شورای عالی بیمه به ریاست رییس‌جمهور درحوزه سلامت فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برخی تصمیمات مورد تایید شورای عالی بیمه شاید مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگیرد.

خضری با تاکید براینکه مسوولان وزارت بهداشت بحث عدم تغییر در قیمت دارو را بارها مطرح کردند، گفت: درحال حاضر هیچ دلیلی برای افزایش قیمت دارو در کشور وجود ندارد، ضمن اینکه هرگونه تغییر در قیمت دارو باید در بودجه سنواتی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا افزایش بودجه جز درآمدهای اختصاصی برای وزارتخانه‌هایی مانند رفاه و بهداشت محسوب می‌شود.

جولان موتورسیکلت‌های تهرانی در بستر فقر فرهنگی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ساماندهی تردد موتورسیکلت‌سواران در تهران جزو وظایف پلیس است، گفت: نمی‌توان به بهانه‌هایی چون ایجاد درآمد با رفتارهای غیرقانونی راکبان موتورسیکلت مقابله نکرد. سلمان خدادادی در مورد بی‌نظمی در تردد موتورسیکلت سواران و برخورد با راکبان متخلف، به خانه ملت گفت: در حال حاضر در اکثر کلان‌شهرها مانند تهران تردد موتورسیکلت‌سواران مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، البته مشکلی به لحاظ استفاده از این وسیله نقلیه در کشور وجود ندارد؛ زیرا دراکثر کشورها این وسیله مورد استفاده مردم برای جابه‌جایی بار و افراد است. نماینده ملکان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت در کشور هنوز مورد توجه افراد نیست، افزود: راکبان موتورسیکلت در تهران حقوق و ضوابط قانونی راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، به‌طور حتم موضوعی که سبب مجروحیت و بی‌نظمی در معابر و خیابان‌ها می‌شود؛ عدم رعایت ضوابط قانونی واصول توسط موتورسواران است.

او با بیان اینکه یک موتورسوار درحال حاضر امنیت تنها یک خیابان را با مشکل روبه رو می‌کند، اظهار کرد: بارها مشاهده می‌شود که یک موتورسوار به اندازه یک پیکان وانت بار، اسباب حمل می‌کند، یا اینکه یک موتورسوار اقدام به جابه جایی 4 نفر می‌کند؛ ضمن اینکه حرکت‌های غیرقانونی راکبان موتورسیکلت سبب آشفتگی روح وروان شهروندان می‌شود. خدادادی با اشاره به اینکه نوع استفاده از موتورسیکلت در کشور درحال حاضر مشکل‌ساز است، گفت: راهنمایی و رانندگی باید به متخلفان برخورد اساسی کند، البته برای گاهش تخلفات باید آموزش‌های لازم به افراد داده شده و صدا و سیما باید درتعامل با پلیس آموزش‌ها واخطارهای لازم به موتورسواران داده شود؛ درغیر این صورت و در شرایطی که قوانین رعایت نشد، باید متخلفان را تنبیه کرد.

چرا پروانه واردات برنج تایلندی معلق شد؟

مدیرکل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به علت تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی، گفت: به واردکنندگان نامه زدیم که ثبت سفارش جدید نداشته باشند تا گزارش مناطق کشاورزی برنج تایلندی را به ما بدهند و ما نقشه سلامت آن را در اختیار داشته باشیم.

بهروز جنت درباره علت تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی، به ایسنا گفت: باید توجه کرد که سازمان غذا و دارو اعلام نکرده است که برنج تایلندی در بازار وجود نداشته باشد، بلکه دستورالعمل تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی برای کنترل سلامت این برنج‌ها و ترسیم نقشه سلامت این محصول تایلندی بوده است. وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو هنگام ثبت محصولات پرمصرف وارداتی مانند برنج، نخستین محموله‌های وارداتی آن را به‌طور جدی کنترل کرده و سپس نقشه سرزمینی آنجا را ترسیم می‌کند، ادامه داد: به عنوان مثال در چندین سال گذشته برای برنج هندی همچنین اتفاقی افتاد و ما با بررسی‌هایی که درباره برنج هندی و مناطق کاشت آن انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که نباید به برنج برخی از ایالت‌های کشور هند برای ورود به بازارهای ایران، مجوز دهیم.

در حال حاضر هم به واردکنندگان برنج تایلندی نامه زدیم و اعلام کردیم که فعلا برنج تایلندی را ثبت سفارش نکنند و بعد هم به ما گزارش دهند که هر یک از محموله‌های‌شان را از کدام استان تایلند وارد می‌کنند تا ما نقشه‌یی از کیفیت محصولات تایلند ترسیم کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

جنت با بیان اینکه در حال حاضر همین کار را با کشور اروگوئه نیز انجام می‌دهیم، افزود: بنابراین ما نگفته‌ایم که فلان محصول یک کشور بد است، بلکه می‌خواهیم نقشه سلامتی آن محصول در کشور مورد نظر را ترسیم کرده و آن را از نظر سلامتی و کیفیت بررسی کنیم. مدیرکل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر سلامت برنج‌های تایلندی موجود در بازار را تایید می‌کنید، گفت: در حال حاضر برنج‌های تایلندی موجود در بازار ایران هیچ مشکلی ندارد، اما تاکید می‌کنم که به واردکنندگان نامه زدیم که ثبت سفارش جدید نداشته باشند تا گزارش مناطق کشاورزی برنج تایلندی را به ما بدهند و ما نقشه سلامت آن را در اختیار داشته باشیم.

 

ارسال نظر