اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۶۹

 استقرار 360 موکب در مرز شلمچه تاکنون- اهواز| مسوول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان برای استقرار مواکب در مرز شلمچه همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از 360موکب در این مرز مستقر شده‌اند.

مکی یازعی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین سال جاری، استقرار 400موکب تاکنون در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است که تمام این مواکب شناسنامه‌دار هستند و از این تعداد بیش از 360موکب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند. وی ادامه داد: از این 400موکب حدود 30تا 40موکب در جاده‌های منتهی به مرز شلمچه مستقر می‌شوند و در اصطلاح مواکب بین راهی هستند. برای این 400موکب در مجموع ارائه روزانه 100هزار پرس در هر وعده غذایی در ایام اربعین برنامه‌ریزی شده است.

 ۱۵۷ خودرو به مددجویان کمیته امداد استان کردستان واگذار می‌شود- سنندج| معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: براساس تفاهمنامه کشوری خرید خودرو، امسال ۱۵۷دستگاه نیسان زامیاد به مددجویان تحت پوشش امداد استان واگذار می‌شود. فرشید جهان‌بین اظهار کرد: براساس تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و پارک علم و فناوری کردستان سعی می‌کنیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد مشاغل جدید و دانش‌بنیان استفاده کنیم. وی گفت: در همین راستا در قالب مشاغل دانش‌بنیان و تفاهمنامه صورت گرفته، طرح‌های پایلوت در زمینه پرورش گیاهان دارویی و تولید سرکه این مشاغل در شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد اجرا شده است.

 ۳۷۴ هزار مکان‌ شهری اردبیل زیرپوشش طرح جی‌نف قرار می‌گیرد- اردبیل| مدیرکل پست استان اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته ۳۷۴هزار مکان‌ شهری در استان اردبیل ۲۶هزار مکان روستایی و ۳۴۵هزار کدپستی زیرپوشش طرح جی‌نف قرار گرفته و به‌هنگام‌سازی می‌شود. علی امدادی دیروز در جلسه بررسی و تشریح جایگاه و عملکرد پست استان اردبیل اظهار کرد: با پیش‌بینی‌های انجام یافته 374هزار مکان‌ شهری در استان اردبیل، 26هزار مکان روستایی و 345هزار کدپستی زیرپوشش طرح جی‌نف قرار گرفته و به‌هنگام‌سازی می‌شود. وی افزود: این طرح که جزو برنامه‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی است و کدینگ محلی محسوب می‌شود برای اختصاص کدپستی به هر زمین با استفاده از نقشه‌های پارسل‌بندی و براساس طول و عرض جغرافیایی کاربرد دارد.

 اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام- بندرعباس| استاندار هرمزگان گفت: امسال ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در هرمزگان اختصاص یافته است. فریدون همتی دیروز در نشست شورای اداری هرمزگان افزود: توزیع مناسب بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با توجه به محدودیت اعتباری بسیار مهم است. وی گفت: تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا و طرح‌هایی که در زندگی مردم نقش مهمی دارند در اولویت است. استاندار هرمزگان گفت: با رعایت چارچوب قانونی بهترین تصمیم با توجه به کمبود اعتبارات باید گرفته شود. استاندار هرمزگان گفت: تکریم مردم، رعایت حقوق شهروندی، پرهیز از ایجاد چالش و حواشی و حضور منظم در جلسات و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها نیز باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور- سمنان| استان سمنان در3ماه دوم امسال با 1/7درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را به دست آورد. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: براساس ارزیابی مرکز آمار ایران در 3ماه دوم سال 96 استان سمنان با نرخ بیکاری 1/7درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را به دست آرود.

رضا عبدالله‌زاده افزود: نرخ بیکاری امسال استان سمنان نسبت به پارسال هم یک درصد کاهش یافته است. به گفته وی، استان‌های مرکزی و ایلام در زمینه کاهش نرخ بیکاری به ترتیب در جایگاه دوم و سوم کشور قرار گرفته‌اند. وی افزود: آمار اشتغال و بیکاری با پرسشگری از هزار و 600 خانوار شهری و روستایی به دست آمده و با تحلیل این اطلاعات، نرخ بیکاری هر منطقه مشخص شده است.

 کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان- خرم آباد| آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان 80 درصد کاهش یافته است.  مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان حریق در جنگل‌های لرستان 80 درصد کاهش داشته است. شیرزاد نجفی افزود: طی این مدت 205هکتار از جنگل‌ها و مراتع لرستان دچار حریق شد درحالی که سال گذشته در 884 هکتار از اراضی جنگلی لرستان آتش‌سوزی رخ داده است.  وی گفت: 90درصد از آتش‌سوزی جنگل‌ها در شهرستان چگنی و 10درصد نیز در شهرستان‌های استان به وقوع پیوسته است. نجفی با بیان اینکه لرستان در زمینه کاهش میزان آتش‌سوزی‌ها در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد، گفت: شناسایی بیش از 150نقطه بحرانی در استان و استفاده از 400نیرو برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در لرستان از دلایل کاهش قابل ‌توجه میزان آتش‌سوزی‌ها در استان است.

 خراسان شمالی با کمبود بذور گیاهان دارویی مواجه است- بجنورد| معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: برای کشت گیاهان دارویی نیازمند بذور اصلاح شده هستیم اما استان با کمبود بذور گیاهان دارویی مواجه است. علی‌اکبر عامری افزود: وجود 450گونه گیاهی در این استان شناسایی شده که حدود 16گونه از این تعداد منحصر به خراسان شمالی است که در این منطقه روییده می‌شود. وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی کشت و توسعه گیاهان دارویی چندین دستگاه دخیل هستند که هر یک انجام وظیفه خاصی را برعهده دارند، افزود: اما اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه است که روند کشت و توسعه آن را کند کرده است.

 گردش مالی 200 میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان مازندران- ساری| رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت که شرکت‌های دانش بنیان این استان در یک سال گذشته 200میلیارد ریال گردش مالی داشتند. علی معتمدزادگان دیروز در حاشیه بازدید از ساختمان مرکز رشد واحدهای فناوری نوشهر، تعداد شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده در پارک علم و فناوری مازندران را 120واحد اعلام کرد و افزود که این شرکت‌ها برای 800 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌اند.

 

ارسال نظر