انتصابات شهرداری تهران براساس شایسته‌سالاری است نه جناح‌بندی

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۲۳

معاون شهردار تهران با رد هرگونه شایعه عزل و نصب براساس اعتقادات مذهبی و جناح‌بندی‌های سیاسی در این نهاد گفت: انتصابات در شهرداری تهران براساس برنامه و توانمندی‌ها و شایسته بودن مدیر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی عصر روز گذشته در مراسم معارفه فرنوش نوبخت به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: قطعا ما براساس توصیه افراد نیرویی را در سمت و پست‌های جدید نخواهیم گذاشت و همه عزیزان در شرکت مترو باید به خودشان نگاه کنند نه به مدیران بالادستی و هرکسی که توانایی و شایستگی داشته باشد مطمئن باشد در این دوره رشد می‌کند و هرکسی که نزد خودش این شایستگی را نداشته باشد قطعا افول خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای خوب، متدین و لایق در ترکیب جدید شرکت مترو حضور خواهند داشت و افرادی که غیر از این ویژگی‌ها داشته باشند باید تغییر و اصلاح شوند و همچنین اعتقادات مذهبی و سیاسی در جابه‌جایی افراد ملاک نیست و ما براساس توانمندی و کارآمدی آنها را انتخاب خواهیم کرد.

به گفته پورسید آقایی، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های حمل و نقل ترافیک شرکت مترو تهران است چراکه این شرکت نقش جدی بر زندگی مردم دارد و هر روز نقش این شرکت در توسعه تهران پررنگ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، نخستین تغییرات را در این مجموعه آغاز کردیم و برهمین اساس گزینه‌های مختلفی برای این شرکت درنظر گرفته شد که خوشبختانه منتهی به انتخاب فرنوش نوبخت برای این مسوولیت شد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیرعامل جدید مترو نشان دادیم که حضور افراد در سمت‌های مختلف هیچ ارتباطی به قومیت‌ها و مذهب ندارد و انتخاب‌ها براساس لیاقت‌ها و شایستگی‌ها انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: در کنار انتخاب مدیرعامل مترو تاکید ویژه‌یی نیز بر ترکیب افراد در مترو داشتیم که حضور جعفر ربیعی به‌عنوان رییس هیات‌مدیره برای هماهنگی‌های کارهای مترو ثمربخش خواهد بود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه به حضور افراد جدید در هیات‌مدیره مترو تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ترکیب خوبی در هیات‌مدیره ترسیم شده و بازتاب این انتخاب بین دوستان مترو نشان داد که انتخاب بنده درست بوده و همراه با بازتاب جامعه تخصصی مترو بوده است.

وی از اعضای هیات‌مدیره جدید شرکت بهره‌برداری مترو خواست در بخش‌های مختلف از جمله معاملات و نوع آن براساس آیین‌نامه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

معاون شهردار تهران ضمن انتقاد از انعقاد برخی قراردادها قبل از آغاز به کار دوره مدیریت شهری جدید بیان کرد: متاسفانه شاهد بودیم این قراردادها به صورت عجولانه منعقد شده و برای امضای آنها اصرارها و تلاش‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امیدوارم تیم جدید در شرکت مترو اعم از مدیرعامل و ترکیب هیات‌مدیره بتوانند اقدامات شایسته‌یی را در مجموعه مترو انجام دهند.

پورسیدآقایی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما دوری از ارائه اعداد و ارقام خاص است چراکه نگاه اصلی ما افزایش بهره‌وری مترو با شاخص کمی و کیفی به مسافران خواهد بود.

به گفته وی، متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها چه در دولت و چه در شهرداری تنها توسعه فیزیکی بوده است و این نگاه باید تغییر کند و پروژه‌ها براساس افزایش کیفیت زندگی مردم و بهبود شرایط آنها باشد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: چنانچه در طول سال‌های گذشته متوجه شویم کیفیت زندگی مردم با اجرای پروژه‌ها افزایش یافته، این کار با ارزشی است و در صورتی که نتوانیم در این مسیر به موفقیت برسیم نشان می‌دهد که رفتارهای توسعه‌گرایانه ما قابل قبول نبوده است.

 

ارسال نظر