اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰

اهدای قرآن‌‌طباخ به استانداری قم توسط بانک ‌پاسارگاد

بانک ‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و جهت بهره‌مندی علاقه‌مندان، پژوهشگران و محققان یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به استانداری قم اهدا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، در مراسم اهدای کتاب قرآن‌طباخ، سیدمهدی صادقی استاندار قم از توجه و اهتمام ویژه مدیران بانک ‌پاسارگاد به‌ویژه دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک به فرهنگ و هنر کشور قدردانی کرده و این‌گونه اقدامات را ماندگار خواند.

گفتنی است، «مصحف شریف خراسان» به خط عبدالله طباخ‌هروی از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه آستان قدس رضوی است که در قرن نهم هجری و در زمان حکومت سلطان بایسنقر به رشته تحریر در آمده‌ است. این کتاب که در قرن نهم هجری- قمری کتابت شده است، در سال 1394 با حمایت بانک ‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. کتاب در قطع رحلی سلطانی، 33*47 سانتیمترمربع که در چاپخانه راش آلمان به مدت سه سال به چاپ رسیده است، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده است.

 

کرباسیان و هیاتی از بانک مرکزی در امریکا

به دنبال اعلام برنامه سفر مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی و دارایی و ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی به امریکا برای شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول، روز گذشته اعلام شد که پیمان قربانی معاون اقتصادی و غلامعلی کامیاب معاون بین‌الملل بانک مرکزی نیز برای شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود، عازم واشنگتن شدند.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح روز پنج‌شنبه جهت شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و دیدار با مقامات عالی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در راس هیاتی به واشنگتن رفت.

در حاشیه این اجلاس، دیدارهای دوجانبه با وزرا و مقامات اقتصادی چند کشور، معاون و مدیران گروه بانک جهانی، رییس صندوق بین‌المللی پول و روسای بانک مرکزی حاضر در اجلاس از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار وزیر اقتصاد کشورمان قرار دارد.

در این اجلاس پاییزه بانک جهانی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ مهرماه جاری در واشنگتن برگزار خواهد شد، ایران نیز به عنوان هجدهمین سهامدار صندوق بین‌المللی پول بین کشورهای عضو شرکت خواهد کرد و نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون حضور خواهند داشت. باتوجه به شرایط پسابرجام در حاشیه این اجلاس، نمایندگان ایران‌ در خصوص راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود با مقامات اقتصادی سایر کشورها رایزنی خواهند کرد. از دیگر برنامه‌های معاونان بانک مرکزی، شرکت در جلسه روسا و وزرای کشورهای گروه ۲۴ است که نمایندگان کشور‌ها در این جلسه، همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی و بین‌المللی هماهنگ می‌کنند. کشورهای گروه ۲۴ شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ‌ترینیداد و توباگو از امریکای لاتین و آفریقای‌جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مراکش به عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

 

مبادلات ایران و سریلانکا به یورو انجام شود

سفیر ایران در سریلانکا پیشنهاد کرده تا مبادلات تجاری بین ۲کشور به جای دلار به یورو انجام شود.

به گزارش فارس، محمد زائری‌امیرانی، سفیر ایران در سریلانکا از بانک‌های این کشور خواست برای توسعه روابط تجاری با ایران شرایط استفاده از یورو به جای دلار در مبادلات تجاری دو جانبه را فراهم کنند.

وی اعلام کرد با توجه به تداوم اعمال برخی تحریم‌های بانکی امریکا علیه ایران و وجود موانع مرتبط برای مبادله با ایران بانک‌ها در سریلانکا باید از نظام پرداخت یورو به جای دلار در مبادله با ایران استفاده کند.

سفیر ایران در سریلانکا که در مجمع اتاق ملی بازرگانی سریلانکا سخن می‌گفت، افزود: تنها نگرانی بانک‌ها این است که اگر در راستای نقل و انتقال پول با ایران قدم بردارند با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل و برای حل این مشکل کانال مبادلاتی برای مبادله به یورو فراهم است.

 

حذف کلاهبرداری با تکنولوژی روز بانکداری

کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک معتقدند، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ازجمله EMV می‌تواند راهکار موثری برای جلوگیری از کپی کارت‌های بانکی شهروندان و سرقت از آنها باشد.

بحث سوءاستفاده از کارت‌های اعتباری شهروندان با روش‌های مختلف، موضوعی است که طی روزهای اخیر بارها به گوش رسیده است. یک ‌بار در قالب بساط ‌آش‌فروشی کنار جاده، بار دیگر در دکه روزنامه‌فروشی، مکانیکی و بسیاری دیگر از مکان‌هایی که مردم در طول روز با آنها سر و کار دارند.

درحالی شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها هستیم که بارها و بارها از سوی ماموران پلیس فتا یا کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک نسبت به عدم افشای رمز کارت بانکی اخطار و هشدار داده شده اما باز هم شاهد بروز چنین مشکلاتی و کلاهبرداری از شهروندان از طریق کپی کارت بانکی آنها هستیم.

اما علاوه بر رعایت نکات امنیتی و عدم افشای رمز کارت، سیستم کارت‌های اعتباری و پرداخت در کشور نیز نیازمند تغییر و اصلاح است تا با همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا شاهد کاهش یا توقف چنین کلاهبرداری‌هایی باشیم که استفاده از تکنولوژی EMV ازجمله یکی از روش‌های موثر و به روز در این زمینه است.

 

ارسال نظر