اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۴۵

 ساخت موبایلی توسط روس‌ها که هک نمی‌شود

 تک رادار  قرار است یک شرکت روس در نمایشگاه جی‌تکس در دوبی موبایلی معرفی کند که از فاش شدن اطلاعات جلوگیری می‌کند. شرکت امنیت سایبری InfoWatch در روسیه در نمایشگاه GITEX دوبی موبایل هوشمند Taiga را معرفی می‌کند. هدف اصلی ساخت این موبایل اجتناب از فاش شدن اطلاعات است. اکنون سال‌هاست که دو شرکت اینفوتک و تایگاسیستمز مشغول ساخت فناوری مورد نیاز آن هستند. به هرحال اینفوتک ادعا می‌کند موبایل مذکور از فاش شدن اطلاعات حساس مانند شماره تماس، پیامک، اطلاعات مکان کاربر، تصاویر، ویدیو و اسناد جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن این موبایل از فاش شدن ناخواسته اطلاعات توسط کارمندان نیز اجتناب می‌کند. تاکنون اطلاعات زیادی درباره نرم‌افزار موجود در موبایل منتشر نشده و فقط اعلام شده دستگاه از اندروید۶ استفاده می‌کند.

 روباتی که تمام منزل را تمیز می‌کند

نیواطلس  پاک کردن برخی نقاط منزل، به خصوص نقاط غیرقابل دسترس و غیرقابل مشاهده در زیر تخت یا اجاق گاز و غیره کار ساده‌یی نیست. اما یک روبات جاروبرقی این کار را به سادگی ممکن می‌کند.

Everybot RS700 نام روبات جاروبرقی است که از حسگرهای متعددی برای شناسایی بخش‌های کثیف فراموش شده منزل و پاکسازی آنها استفاده می‌کند. روبات یاد شده فاقد چرخ است و برای حرکت از دو پاک‌کن مدور از جنس فیبر در زیر بدنه خود بهره می‌گیرد که قادر به تنظیم سرعت و جهت حرکت روبات یادشده نیز هستند. یک منبع آب داخلی نیز به‌طور خودکار برای پاکسازی محیط خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و صفحات داخلی این روبات پس از پرشدن قابل تعویض هستند. حسگرهای جهت‌یاب این روبات جلو برخورد آن با دیوار یا مبلمان را می‌گیرند و حسگر شناسایی لبه هم از سقوط آن از ارتفاع یا حاشیه پله جلوگیری می‌کند. فناوری خاصی شناسایی نقاط تاریک‌تر را توسط

Everybot RS700 ممکن می‌کند تا این نقاط به خوبی تمیز شوند. کنترل روبات یادشده به‌طور بی‌سیم ممکن است و بعد از هر بار شارژ تا دو ساعت و نیم قابل استفاده است. Everybot RS700 حدود ۲۸۰ دلار قیمت دارد و در ابتدای زمستان روانه بازارمی شود.

 جعبه ایمنی برای ضدسرقت شدن کیف پول و گوشی

 دیجیتال‌ترندز  سرقت کیف پول، گوشی همراه، تبلت و دیگر لوازم ارزشمند از جمله رویدادهایی است که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند وحالا با اختراع یک جعبه ایمنی غیرقابل نفوذ و خاص می‌توان بر این چالش غلبه کرد. جعبه یادشده که FlexSafe نام دارد، کیفی کوچک و قابل حمل است که می‌توان آن را به هر محصول و وسیله‌یی مانند صندلی و غیره متصل کرد و حتی در مکان‌های باز و در حین شنا کردن یا طبیعت‌گردی دیگر نگران سرقت ابزار و وسایل مهم نبود. این جعبه کوچک مجهز به یک قفل RFID قابل برنامه‌ریزی، یک حسگر شناسایی‌کننده حرکت در اطراف خود و یک زنگ خطر است و از مواد مقاوم و ضد آب تولید شده است. چند لایه روکش روی این کیف پاره کردن و نفوذ به آن را غیرممکن می‌کند. تولید این کیف ضدسرقت، ایده سه دوست دانشجو بوده که پس از شنا در دریا و بازگشت به ساحل شاهد سرقت تمام اموال خود بودند. جاناتان کیناس می‌گوید ما پی بردیم که افراد دیگری هم دچار این مشکل شده‌اند و لذا محصولی برای حل این مشکل طراحی کردیم. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۶۰ دلار این محصول را خریداری کنند.

 خط‌کشی هوشمند ویژه عابران حواس پرت

ایونینگ استاندارد  در لندن خط‌کشی محل عبور عابر هوشمندی نصب شده که با ردیابی حرکت عابرپیاده، ورود ناگهانی افراد به خیابان را به رانندگان هشدار می‌دهد. محققان به تازگی خط‌کشی هوشمندی مخصوص عابران پیاده در یکی از خیابان‌های لندن نصب کرده‌اند که هنگام عبور عابری مشغول کار با موبایل از خیابان به رانندگان هشدار می‌دهد. سطح این خط‌کشی هوشمند حرکت  عابر‌پیاده را به وسیله دوربین ردیابی می‌کند و سپس چراغ‌های ال‌ای‌دی خط‌کشی با توجه به حرکت او روشن می‌شوند. به عنوان مثال هنگامی که فردی ناگهان وارد خیابان می‌شود، یکی از خطوط قرمز می‌شود. همچنین هنگامی که عده زیادی برای عبور از خیابان منتظر هستند، خط‌ها پهن‌تر می‌شوند. نمونه این خط‌کشی در جنوب لندن اجرا شده است.

 به‌روزرسانی وایبر برای نزدیک شدن به تلگرام

فون آرنا  هم‌اکنون قابلیت‌های جدیدی به نسخه به‌روزرسانی شده اپلیکیشن پیام‌رسان وایبر اضافه شده و بدین‌ترتیب وایبر یک پله به تلگرام نزدیک‌تر شده است.

 یکی از این قابلیت‌های جدید که به نسخه به‌روزرسانی شده وایبر، قابلیت پین کردن (Pin) برخی پیام‌هاست. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند پیام‌های مورد نظر خود را پین کنند و بدین وسیله توجه سایر مخاطبان و اعضای گروه را به پیام مورد نظر جلب می‌کنند. البته این ویژگی جدید مدت‌هاست که در پیام‌رسان محبوب و روسی تلگرام وجود داشته است و از زمان معرفی آن تاکنون، کاربران تلگرامی از این قابلیت استقبال بی‌نظیری کرده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود برای آن دسته از کاربرانی که همچنان از وایبر برای انتقال اطلاعات و ارسال پیام استفاده می‌کنند، این قابلیت می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های جدید در نسخه جدید وایبر، اضافه شدن قابلیت پاسخ دادن (reply) به یک پیام خاص است. البته در اینجا نیز باید گفت این قابلیت هم مدت‌هاست در نسخه‌های قبلی تلگرام معرفی شده بوده و برای کاربران بسیاری قابل استفاده بوده است. با ویژگی‌های جدیدی که به نسخه به‌روزرسانی شده پیام‌رسان وایبر افزوده شده است، می‌توان نتیجه گرفت وایبر هم‌اکنون شباهت بسیار زیادی با پیام‌رسان تلگرام پیدا کرده است.

 

ارسال نظر