روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۴۷

 ظریف بر حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد؛ ایرنا  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم تشییع مرحوم جلال طالبانی رییس‌جمهور سابق عراق، بار دیگر بر حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست همیشگی مردم عراق، از جمله کردهای این کشور است و اشتباهات راهبردی برخی افراد را به حساب مردم کرد عراقی نمی‌گذارد. ظریف زنده‌یاد جلال طالبانی را دوست ایران و مبارزی خستگی‌ناپذیر علیه دیکتاتوری صدام و کسی که همواره برای وحدت و تمامیت ارضی عراق مجاهدت نمود، یاد کرد و نام و یاد وی را گرامی داشت.

 قطعنامه سنا درباره «زندانیان امریکایی در ایران» ؛ ایسنا  کمیته روابط خارجی سنای امریکا یک قطعنامه فراحزبی را با مضمون درخواست از دولت ایران برای آزادی تبعه‌های امریکایی در ایران، به تصویب رساند. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در این قطعنامه از دولت ترامپ خواسته شده است تا موضوع آزادی زندانیان امریکایی در ایران را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد. بنا بر این گزارش، این اقدام سنا در حالی انجام شد که باتوجه به اعلام اینکه ترامپ قصد دارد پایبندی ایران به برجام را رد کند، تنش‌ها میان دو کشور افزایش یافته است.

 رونق صادرات در گرو ارائه مشوق‌های پایدار برای صادرکنندگان است؛ مهر  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به استان فارس در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت بر لزوم ارائه مشوق‌های پایدار در زمینه صادرات تاکید کرد و گفت: اگر در زمینه ارائه مشوق‌های صادراتی، قانون وجود داشته باشد، صادرکنندگان در جریان پشتیبانی از فعالیت‌شان قرار می‌گیرند و در این راستا به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته شد که لایحه‌یی در این خصوص به مجلس ارسال شود. وی گفت: اینکه باید به موضوع گردشگری در مرودشت توجه شود، قابل‌قبول است و باتوجه به ظرفیت‌های این منطقه باید رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

 افزایش اختیارات شهرستان‌ها از مطالبات تقسیمات کشوری می‌کاهد؛ خانه‌ملت  رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است یکی از دلایل افزایش مطالبات تغییر تقسیمات کشوری عدم اعطای اختیار به مسوولان شهرستانی و تصمیم‌گیری‌ها در سطوح کلان است. وی به اظهارنظر درباره تقسیمات کشوری و نحوه اجرای آن پرداخت و گفت: نکته مهم این است که باید بررسی کرد انگیزه افراد از طرح تقسیمات کشوری چیست که یکی از این مباحث کمبود اختیارات در برخی مناطق است که تصور می‌کنند در صورت تبدیل شدن به استان اختیارات بیشتری خواهند داشت.

 واکنش محسنی‌اژه‌ای به صحت ایجاد محدودیت‌ برای رییس دولت اصلاحات؛ خبرآنلاین  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، اعلام‌نظر نسبت به صحت ایجاد محدودیت تازه برای رییس دولت اصلاحات را به نشست خبری روز یک‌شنبه موکول کرد. وی در حاشیه مراسم ترحیم داوود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره صحت ایجاد محدودیت‌ تازه برای سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، اظهار کرد: روز یک‌شنبه، در نشست خبری در خدمت شما خواهیم بود.

 واکنش جهانگیری به دستگیری برادرش؛ تعادل   اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، در واکنش به دستگیری برادرش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسوولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

 دوحه خواهان روابط خوب با تهران است؛ تسنیم

سفیر قطر در آلمان تحریم‌های عربستان و برخی کشورهای عربی در منطقه علیه قطر را نقض حقوق بشر دانسته و ایران را کشور مهمی در منطقه دانست که دوحه علاقه‌مند به روابط تجاری خوب با آن است. شیخ سعود بن عبدالرحمان آل ثانی، از اعضای خانواده سلطنتی قطر و سفیر این کشور در برلین در گفت‌وگو با هفته‌نامه «اشپیگل»، درباره تحریم‌های عربستان و برخی کشورهای عربی علیه قطر گفت: این تحریم‌ها نه تنها به قطر بلکه به هر کسی که در منطقه در زمینه تجاری فعال است، آسیب می‌رساند. این تحریم‌ها عواقب اقتصادی برای همه دارد. وی در ادامه گفت: همه اختلاف‌نظرهای بین کشورها باید از طریق گفت‌وگو و بر سر میز مذاکره حل شود.

 برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور روحانی؛ برنا  مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها امروز (شنبه ۱۵ مهرماه) با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مراسم قرار است از برگزیدگان آزمون سراسری سال ۹۶ نیز تقدیر شود.

 تلاش برای تقویت شوراها در بودجه‌های سالانه؛ ایلنا  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر تقویت جایگاه شوراها، رعایت قانونمندی، به‌کارگیری ضابطه‌مند افراد متخصص و شناسایی درآمدهای پایدار شهری با درنظر گرفتن حقوق نسل‌های آینده و بدون فروش سرمایه‌های شهر تاکید کرد. سیدمحمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران اصفهان، رشت، ایلام، یاسوج، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و خوی و در جمع شهرداران، روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداری‌های مربوطه، گفت: تلاش ما این است که در لایحه بودجه سال آینده و لوایحی که در دولت و مجلس در حال بررسی است، جایگاه شوراها را تقویت کنیم.

 الجبیر، برای حضور ایران در جامعه جهانی شرط گذاشت؛ فارس  وزیر خارجه عربستان‌سعودی دیروز در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز عربی، در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود گفت که اگر ایران می‌خواهد در جامعه جهانی حضور فعال داشته باشد باید دست از دخالت در امور سایر کشورها بکشد. عادل الجبیر مدعی شد که ایران در امور سایر کشورها دخالت می‌کند. الجبیر که به اظهارات ضدایرانی خود در هر محفل و گفت‌وگویی معروف است، روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود نامی از ایران نبرد.

 پلیس فتا، فضای مجازی را قبضه کند؛ مهر  امام‌جمعه مشهد گفت: حرف غلطی است که ما به‌عنوان امنیت آزادی را در فضای مجازی محدود نمی‌کنیم، این حرف در فضای واقعی نیست چراکه دزد در فضای واقعی آزاد نیست. آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های نمازجمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در عرصه‌هایی که باید فضای مجازی را مدیریت کنند، نتوانسته‌اند، وزیر جوان هم نتوانسته است یا نگذاشته‌اند. این وظیفه پلیس فتا است که فضای مجازی را قبضه کند.

 

ارسال نظر