«ترزا می»: عقب‌نشینی نمی‌کنم

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۸۹

 گروه جهان| نخست‌وزیر بریتانیا خطاب به اعضای حزب محافظه‌کار گفته روش او در برخورد با مسائل دشوار تسلیم و رویگردانی نیست و تلاش کرده تا منتقدانش را درخصوص توانایی‌اش در رهبری بریتانیا و رقم زدن یک برگزیت قدرتمند متقاعد کند. به گزارش بلومبرگ، ترزا می ‌۶۱ساله در کنفرانس حزب محافظه‌کار تلاش کرده با تشریح برنامه‌های سیاسی خود حمایت هرچه بیشتر اعضای حزبش را که اخیرا از عملکرد او ناراضی شده‌اند برای انتخابات زودهنگام ماه ژوئن جلب کند.

ترزا می ‌اخیرا به‌دلیل مواضع بوریس جانسون، وزیر خارجه دولتش در ارتباط با برنامه‌های خود برای ترک اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ تحت فشار و انتقاد قرار گرفته است. او تنها دلیلش برای ماندن در عرصه سیاسی بریتانیا را ایجاد یک تفاوت برای تغییر بهتر امور و تحویل یک کشور قدرتمندتر، موفق‌تر و عادل‌تر به نسل آینده عنوان کرده است. ترزا می‌ در این سخنرانی گفته است: «هیچ یک از این مسائل آسان نخواهند بود و موانع و مشکلاتی در این راه بروز پیدا خواهند کرد اما شیوه من هرگز این نبوده که از چالش مخفی شوم، از وظیفه شانه خالی کنم، در مواجهه با مشکل عقب‌نشینی کنم، تسلیم شوم و رویم را برگردانم.»

ترزا می ‌همچنین بدون اشاره به جزئیات برگزیت مسوولیت شکست حزب محافظه‌کار در جریان رقابت‌های انتخاباتی را بر عهده گرفته و وعده داد که اعتبار حزب را بار دیگر احیا کند. با توجه به اینکه حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین توانسته در نظرسنجی‌ها همسطح محافظه‌کاران شود، حزب کارگر موقعیت خوبی برای پیروزی در یک انتخابات احتمالی دارد. گاردین نوشته، در جریان سخنرانی ترزا می‌ فریادهای یک معترض علیه سیاست‌های دولت برای لحظاتی مراسم را در نشست سالانه حزب محافظه‌کار در شهر منچستر مختل کرده است. گفته شده، فرد معترض به سیاست‌های دولت در امور اشتغال و مالیات معترض بود و پس از بیرون راندن او از سالن، نخست‌وزیر بریتانیا به سخنرانی خود ادامه داده است. ترزا می ‌در شرایطی تلاش دارد تا اعتماد حزب محافظه‌کار به خود را احیا کند که در چند هفته گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال رویگردانی اعضای کلیدی حزب از او به‌دلیل ناتوانی سیاسی در مدیریت بحران‌های پیش‌رو منتشر شده است. در تازه‌ترین جنجال بوریس جانسون وزیر خارجه که انتقادها از او به ‌دلیل تلاش برای تضعیف دولت بریتانیا بالا گرفته در اظهاراتی عجیب گفته اگر لیبی بتواند کشته‌های جنگ در این کشور را پاکسازی کند، می‌تواند تبدیل به یک دوبی جدید شود. این سخنان وزیر خارجه فشارها بر ترزا می ‌برای اخراج او را افزایش داده است. جو اسوینسون رییس روابط خارجی لیبرال دموکرات‌های بریتانیا گفته جانسون مهارت‌های دیپلماتیک لازم برای ایفای این نقش را ندارد و ترزا می ‌باید او را اخراج کند.

 

ارسال نظر